
La multa de la DGT a diversos motoristes a Espanya: van fer una cosa impensable
La DGT multa tres motoristes per anar sense casc en plena operació especial en trams amb obres a la carretera
Tots hem circulat alguna vegada a prop d'una obra a la carretera. Els cons, les senyals i els avisos són pertot arreu. Tanmateix, molts continuen sense respectar-los.
Encara que sembli increïble, hi ha qui encara actua com si les normes no anessin amb ells. Entre el 23 i el 29 de juny, la Direcció General de Trànsit (DGT) va decidir comprovar-ho. El que van descobrir va ser tan preocupant com sorprenent.

Conductors temeraris en plena zona d'obres.
Durant aquella setmana, la Guàrdia Civil va controlar 240.170 vehicles. En aquest breu període, es van tramitar 14.964 denúncies. La majoria, com era d'esperar, per excés de velocitat.
El greu és que aquestes infraccions van tenir lloc en zones d'obres. Llocs on els operaris treballen a centímetres del trànsit. Ignorar les normes aquí pot costar vides.
Però el que més va cridar l'atenció van ser tres casos concrets. Tres motoristes circulaven sense casc, com si fossin en una altra època. En ple 2025, una imprudència que costa de creure.
La imatge no podia ser més cridanera. El casc és obligatori des de fa dècades. Tot i així, aquests conductors van decidir prescindir-ne, exposant-se a sancions i a un greu risc personal.

Les xifres de la DGT que posen els pèls de punta.
De les 14.964 multes imposades, 14.058 van ser per excés de velocitat. És a dir, el 86 % de les infraccions detectades. Molts conductors continuen pitjant l'accelerador just on no haurien de fer-ho.
A més, es van registrar 462 denúncies per desobeir senyals. Altres 174 per utilitzar el telèfon mòbil al volant. I 172 per no portar el cinturó de seguretat.
La llista continua amb 63 positius en alcohol i 50 en drogues. També hi va haver 114 avançaments indeguts. I 32 casos de no mantenir la distància de seguretat.
En total, una setmana negra en què va quedar clar que molts continuen sense aprendre. Especialment en trams on qualsevol error pot ser fatal.
El 2024 es van produir 142 accidents relacionats amb obres a la carretera. D'aquests, 23 van afectar directament els treballadors. Una distracció pot acabar en tragèdia.

Recomanacions per evitar multes i accidents.
La DGT insisteix: les obres estan ben senyalitzades. No hi ha excuses. El problema és la “pressa crònica” que molts arrosseguen.
Accelerar uns metres no redueix de manera significativa el temps de viatge. Però sí que dispara el risc. Un minut no val més que una vida.
Per això, el primer és reduir la velocitat abans d'entrar al tram en obres. Frenar a l'últim moment no serveix. I sovint hi ha radars esperant just al principi.
També és clau mantenir una bona distància de seguretat. I oblidar-se del mòbil. Un missatge pot esperar, un operari no.
Respectar les normes no és una opció. És una obligació. Per protegir-te a tu, als altres i evitar formar part d'aquestes xifres.
Més notícies: