
3 tipus de motocicletes que no segueixen el camí a l’alça en vendes de la resta
Les matriculacions de motocicletes d’agost revelen quins segments són els preferits i quins no
El mes d'agost ha confirmat una tendència que es consolida. La moto i els vehicles lleugers continuen sumant adeptes a Espanya.
Amb 18.540 matriculacions registrades, el sector ha experimentat un creixement del 8% respecte a l'agost de 2024. És una dada encara més meritòria si tenim en compte que aquest any hem comptat amb un dia laborable menys.
En termes de matriculació diària, l'increment ha estat del 13%, cosa que deixa clar que la demanda no s'atura. En el cumulat de l'any, la xifra arriba a 174.070 unitats, cosa que suposa un creixement global del 8,5%.

Motos elèctriques, tricicles i ciclomotors, a la baixa
El protagonisme, com ve sent habitual, recau en les motocicletes, que van sumar 16.798 unitats a l'agost, és a dir, un 10,5% més que l'any passat.
Per tipus d'ús, l'scooter lidera la demanda amb un creixement de l'11% (9.804 unitats), seguit de les motos de carretera, que escalen un 13% (6.713 unitats).
L'única dada en negatiu arriba des del segment de moto de camp, que cau un 33%. Pel que fa als canals, el lloguer es dispara un 45%, mentre que empresa creix un 15% i particulars, un sòlid 10%.

No tot són bones notícies. El ciclomotor retrocedeix un 23,5% amb tot just 881 unitats matriculades al mes. S'acumula una caiguda del 5% en el que portem d'any.
També els tricicles retrocedeixen, en el seu cas un 22%, amb un total de 216 unitats venudes.
Per comunitats autònomes, el dinamisme es reflecteix a Cantàbria (+36%), Ceuta i Melilla (+34,4%) i Astúries (+26%). No obstant això, el lideratge en volum continua sent per a Andalusia (4.407 unitats), Catalunya (3.539) i Comunitat Valenciana (2.076).
El punt més feble del mes ha estat la categoria L elèctrica, que descendeix un 18,2% amb 629 matriculacions. Tot i així, en l'acumulat anual creix un 14,2%. Això indica que l'electrificació continua en marxa, encara que a un ritme molt pausat.

Per a José María Riaño, secretari general d'ANESDOR, el missatge és clar. La moto i els vehicles lleugers són cada cop més valorats per la seva agilitat i eficiència en entorns urbans.
Són claus per reduir la congestió. Tanmateix, adverteix que les administracions han d'avançar en normatives específiques.
D'aquesta manera, es potenciaria el seu paper en una mobilitat més sostenible i racional.
Més notícies: