
40 anys després, aquesta moto esportiva eternitza el mite amb més força que mai
De vegades, la història no es repeteix, simplement es regenera. Aquesta marca japonesa ho aconsegueix amb el seu icona superesportiu
És un dels emblemes més llegendaris entre els amants de les motos esportives de tots els temps. Inoblidable per als qui tenen gasolina a les venes en lloc de sang, des de fa dècades.
Suzuki celebra 40 anys de devoció mecànica a la seva GSX-R 1000 R. Ha anunciat el retorn d'aquest emblema per al 2026, amb el seu ADN de circuit plenament vigent.
Aquesta nova entrega de la saga GSX-R no és un exercici nostàlgic. És la reafirmació d'una filosofia intacta, ara més radical i refinada que mai.

El propulsor continua sent un tetracilíndric en línia de 999,8 cc, però profundament actualitzat. Compta amb pistons forjats més lleugers i un sistema de distribució variable SR-VVT heretat directament de la competició.
Afegeix una cadena de distribució revisada per aconseguir 195 CV a 13.200 rpm i 110 Nm a 11.000 rpm. La relació de compressió s'eleva fins a 13,8:1.

I l'escapament de titani no és només més compacte. Ara resulta més eficient i lleuger per a una resposta més viva a tot el rang de revolucions.
Tot això sota l'exigent lupa de la norma Euro 5+, que Suzuki compleix sense restar ni un gram de caràcter.
Tecnologia d'última generació a la Suzuki GSX-R 1000 R 2026
Però avui una superbike no es mesura només per xifres. El que la defineix és com posa la tecnologia al servei del pilotatge.

La nova Suzuki GSX-R 1000 R incorpora el sistema S.I.R.S. Es tracta d'un conjunt d'assistències electròniques pensades no només per anar ràpid, sinó per fer-ho amb precisió i confiança.
Incorpora mapa de motor configurable (SDMS), control de tracció de 10 nivells i quickshifter bidireccional. També antiwheelie, control de sortida, fre en corba i ABS adaptatiu en corba.

Tot això està coordinat per una IMU d'última generació, connectada per CAN bus, lleugera i ultraràpida. El pilot té tot el control en una instrumentació LCD clara, intuïtiva i carregada d'informació.
La part cicle també ha estat posada al dia amb un enfocament clarament racing. El xassís de doble biga en alumini conviu amb un basculant reforçat.

Les llandes són de sis radis, les suspensions completament ajustables i els frens signats per Brembo. Els pneumàtics Bridgestone RS11 fan justícia a aquest nivell, tant a carretera com a circuit.
I per als més exigents, Suzuki ofereix alerons aerodinàmics inspirats en la GSX-R de resistència de les 8 Hores de Suzuka.
En el pla estètic, s'aposta per línies compactes, gairebé quirúrgiques. Tres combinacions cromàtiques reten tribut als seus orígens: blau, vermell i groc.

Compten amb emblemes commemoratius en dipòsit, seient, escapament i fins i tot a la clau. Perquè aquesta moto corre tant com records porta.
Encara no s'han confirmat ni dates de comercialització ni preu.
La Suzuki GSX-R 1000 R 2026 no mira enrere amb nostàlgia. Es posa al dia sent la més efectiva de totes les generacions.
Quatre dècades després, Suzuki torna a xiuxiuejar-nos que una superbike no és només una màquina veloç. És una declaració de principis i una manera de veure la vida.

Més notícies: