Home amb jaqueta negra i ulleres de sol sostenint un casc al costat d’una motocicleta al capvespre amb paisatge de fons
ACTUALITAT

Calor en moto: fes-hi front seguint aquestes senzilles recomanacions

La calor en moto pot arribar a fer-nos enrere en ple estiu. Posa-hi remei amb els següents consells i... gaudeix!

La calor en moto pot arribar a ser insuportable en ple estiu. L'estàs patint? Lògic en enfrontar-nos a temperatures que flirtegen amb els 40 grauscentígrads... o fins i tot més.

T'agobies amb tanta calor? Tingues en compte que podries arribar al llindar de la deshidratació, en aquest cas estem parlant de paraules majors.

Això afecta la nostra salut de manera directa i, per tant, la possibilitat de patir un accident es multiplica de manera infinita. El fet d'evitar-ho es troba a les teves mans. Descobreix com fer-ho.

Calor en moto: posa-hi remei.

En aparença, ens trobem davant d'un dia fantàstic per gaudir de la nostra moto. El sol irradia felicitat i tenim tot el dia per davant per gaudir de la nostra companya de dues rodes.

Però tant si aquesta és la teva idíl·lica situació com la d'enfrontar-te al trànsit urbà infernal de cada dia, camí de la feina, estigues atent.

Encara que sembli contraproduent, una indumentària correcta en forma d'equipament específic per rodar en moto o scooter resulta vital. No t'agobiïs: és necessari sempre... i aquí t'ajudarà, segur.

En moto, i amb calor, fes servir sempre una jaqueta.

Sí, ja sé que no ve gens de gust enfundar-te una jaqueta amb un sol aclaparador, d'aquells que dicten sentència... però no et quedis en l'anècdota i analitza la situació.

Perquè si la protecció davant possibles caigudes és vital, mantenir en correcte "ordre de marxa" el teu cos, impedint disparar-ne la temperatura, també ho és.

I com ho aconseguim? Amb una jaqueta de teixit ventilat. Tingues en compte que aquesta haurà de disposar de protectors homologats a les espatlles, colzes i esquena.

Tots aquests equips de protecció solen venir "de sèrie" en una peça, encara que no sempre passa amb l'esquena, que hauràs d'adquirir a part.  No surtis sense ella!

El que obtenim d'un teixit ventilat amb una "jaqueta de forats" és essencial: l'aire penetra a través d'aquests i refresca el nostre tors.

Això a la zona frontal, a la qual hi has de sumar la sortida a l'esquena, amb la qual cosa aconseguim una refrigeració natural.

Què passa quan la calor és extrema? Aquesta entrada d'aire es converteix en una obertura de "les portes de l'infern".

De vegades, el remei no supera el caos, però té fàcil solució, ja que la teva jaqueta ventilada haurà d'incorporar un folre interior desmuntable.

Gràcies a aquest, impediràs que l'aire arribi a l'interior quan aquest, simplement, cremi el teu cos; un cop superada aquesta situació límit, desmunta'l.

Quan el retiris en dies on l'aire sí que s'agraeix, tornaràs a gaudir d'una ventilació forçada apropiada per rodar en moto gaudint.

Si pots triar el moment, fes-ho.

Persona conduint una motocicleta Honda Transalp per una carretera envoltada de muntanyes sota un cel serè
Aprofita les primeres hores del dia | Honda

És lògic, però a vegades ni ho pensem: ens poden les ganes de rodar en moto i ens deixem portar per l'ànsia de fer-ho... Si pots triar, per què sortir durant les pitjors hores del dia?

De fet, durant l'estiu, les hores de l'alba fins a migdia solen ser les més profitoses. La calor gairebé no t'afectarà ni a tu ni a la teva moto, conservant la temperatura del refrigerant en nivells òptims (per sota dels 90º).

Escalfar la moto al ralentí: amb cautela.

Molts motoristes decidim escalfar la nostra moto mentre ens ajustem l'equipament, sobretot la jaqueta i els guants.

Què dir que no és el moment de fer-ho com durant l'hivern: deixa't els guants per a l'últim, com sempre.

Però en aquest cas i fins que el sol sigui de justícia, arrenca abans de posar-te'ls i, tot seguit, inicia la marxa de manera tranquil·la.

Mai has d'apretar el motor tot just emprendre la marxa, i molt menys durant l'estiu, però tingues en compte dos detalls.

D'una banda, que la temperatura del líquid refrigerant pujarà ràpidament, però no amb la mateixa celeritat que la corresponent a l'oli del càrter.

Conclusió: roda tranquil els primers quilòmetres amb la temperatura al voltant dels 40º/50º i a poc a poc la teva moto es trobarà en plena forma... com el seu pilot.

Calor extrema i asfalt: mala combinació.

Deixem en últim lloc de les principals recomanacions amb calor extrema la que afecta de manera directa l'estat del ferm.

Si durant l'hivern són les glaçades, les zones d'ombra i la pluja el que ens complica les coses, ara és una calor insuportable.

Fixa't sobretot en les línies blanques, que sempre són un perill, sobretot perquè no solen disposar d'un necessari tractament antilliscant.

Amb excés de calor es converteixen en veritables pistes de patinatge, com passa també amb les tiretes d'asfalt que s'utilitzen per tapar esquerdes.

El mateix asfalt pot arribar a fondre's, amb la qual cosa l'estabilitat es trobarà compromesa... per molt que els nostres pneumàtics lluitin contra aquest indesitjable agent.

La teva cura personal és el primer.

Home amb jaqueta i ulleres de sol assegut en una motocicleta esportiva en una carretera envoltada de natura
Un bon equipament d'estiu mai no ha de faltar al teu armari moter | RST

Recorda: no abandonis la cura personal pel que fa a l'ús d'un equipament adequat per al motorista.

És indiferent que ho facis amb una moto de 100 CV o més, i fins i tot amb un scooter de 15 CV amb el qual amb prou feines arribes a 100 km/h.

Fes servir sempre guants, jaqueta, pantalons amb proteccions i calçat adequat. Una caiguda amb l'asfalt cremant destrossarà la teva pell... i més.

➡️ Actualitat

Més notícies: