Motorista conduint una moto amb els llums encesos per un camí envoltat d’arbres i muntanyes al capvespre
ACTUALITAT

La DGT amb la Guàrdia Civil segueix la norma que ofega molts motoristes

Potser rodes amb la teva moto 'equipadíssima' pensant que ho estàs fent bé... però no és així. La DGT té raó

Davant la màxima de "veure i ser vistos", hi ha certes excepcions importants quan, en realitat, el que volem és portar-ho a l'extrem.

Però la veritat és que no tot s'hi val i la DGT és clara al respecte, amb normes aplicables a l'enllumenat de la teva moto.

Així, quan penses que en emprar qualsevol llum la resta d'usuaris de la via et veuran millor, potser sí... però no sempre s'admet.

Dues persones amb casc i equip de protecció viatgen en una motocicleta verda dins d’un túnel il·luminat amb parets taronges i finestres a l’exterior.
Fas això? Et jugues una multa.. | Kawasaki

Et poden multar per fer això.

Es veuen molts motoristes, en ple estiu, amb sol radiant i perfectavisibilitat, circular amb l'enllumenat antiboira encès.

En aquestes condicions i com és lògic, no és necessari l'ús d'aquestes llums tan útils en dies de pluja o boira intensa.

És just en aquests moments quan hauràs d'utilitzar la llum de boira de la teva moto perquè, si no ho fas, la multa serà inevitable.

Persona sostenint un casc de motocicleta amb una moto desenfocada al fons en un camí a l’aire lliure
Si el dia és clar, evita encendre aquest enllumenat | BMW Motorrad

Però si li donem la volta a la situació, és a dir, el comentat de rodar amb la teva moto en ple estiu i amb visibilitat perfecta, la situació canvia.

Perquè en aquest cas el conductor té prohibit encendre l'enllumenat antiboira, amb la consegüent multa per part de la Guardia Civil de Trànsit.

Ho indica la norma:  només és obligatori en condicions molt desfavorables de visibilitat; fer el contrari és motiu de sanció.

Visibilitat? Sí, però sota control.

Això ens recorda el que ja s'ha dit, allò de "no tot s'hi val"; sembla adequat donades certes circumstàncies, però no sempre i sense control.

El fet d'incrementar la visibilitat no ha de contradir-se amb altres aspectes, com els que afecten els vehicles d'emergència, seguretat, etc.

Per exemple, és molt probable que t'hagis trobat un camió que, arrossegant llargs remolcs, instal·li llums intermitents al mateix.

El que ens vol indicar és que circula a baixa velocitat en una rampa, per exemple, encara que en realitat aquestes llums no deixen de lluir ni en baixades...

Camió de càrrega blanc circulant per una carretera al capvespre amb els llums del darrere encesos
El mateix cas de la moto... portat a l’extrem | FM

La conclusió és clara: les llums amb intermitències, o a mode de sirena, prioritàries o d'emergència, no s'han d'instal·lar en un camió.  No se'n permet l'ús.

Tanmateix, la llum de boira sí que pot formar part de l'equip del vehicle, però el seu ús queda restringit a les condicions adverses indicades a dalt.

Amb la teva moto passa el mateix:  et veuran millor des dels miralls retrovisors dels altres, però si les utilitzes fora de lloc... ja saps el que t'espera. No seràs el primer.

➡️ Actualitat

Més notícies: