
L'error que molts cometen en estrenar moto: així no
La compra de la teva moto nova és emocionant i et carrega d'adrenalina. Que no t'oblidis d'un detall molt important
Quan tens la il·lusió de comprar una moto nova i, per fi, ho aconsegueixes, què és el següent que toca fer?
Arma't de paciència i cuida-la com es mereix, més ara que mai: l'acabes de treure del concessionari amb zero quilòmetres.
I això no és qualsevol cosa, sinó quelcom que hauràs de tenir molt present durant els primers milers de quilòmetres de la seva vida amb tu.

La importància del rodatge: les marques actuen
Fixa't si serà important per a un motor els primers quilòmetres de vida que certes marques limiten les seves prestacions mitjançant l'electrònica.
Així, en cas que volguessis rodar més ràpid del que s'aconsella en certs models durant la seva estrena, et seria impossible.
Sí, perquè la moto et dona el que considera oportú, res més. És la manera de garantir un ajustament que la pròpia marca considera adient.
A més, gràcies a això asseguren que el tracte rebut per part teva ha estat el correcte; vaja, que no t'has excedit perjudicant la mecànica.
Regles fonamentals del rodatge
Pensa que el que busquem és que totes i cadascuna de les peces del motor aconsegueixin un acoblament el més perfecte possible.
Avui dia els materials i el seu acabat donen més confiança que anys enrere, encara que res t'eximeix que qualsevol mínima imperfecció ho arruïni tot.
Però això seria un imprevist que, atenció, no sempre apareixerà durant el període de garantia oficial vigent...

El que sí està a les teves mans, i des del primer dia, és el bon manteniment de la mecànica en el seu primer període d'acoblament.
El correcte estat dels components és com el valor a la mili, "es pressuposa", de manera que només queda fer-ho bé per part teva.
1. Assegura't del règim inicial de funcionament i els seus trams recomanats
Quins trams? Si no t'ho ha dit el teu venedor de confiança del concessionari, ho trobaràs al llibre d'usuari de la teva moto nova.
Però atenció, perquè encara que hi ha alguna marca que t'ho dona en format PDF per estalviar-se uns diners, ho has de consultar.
L'excusa de "no m'ho he descarregat" no serveix per res més que per quedar en ridícul. És el primer que has de fer: llegir-lo només arribar a casa.
Per tant, mesura bé el règim en relació al quilometratge indicat al llibre d'usuari i oblida les ganes d'esprémer res, de moment.

2. Evita la calor excessiva
Sí, dir això ara és demanar un impossible, però has d'entendre que és important el fet de que el motor funcioni "en condicions".
I això vol dir que ho faci a mig règim i refrigerat de manera convenient. Els excessos no són bons per a res, i menys aquí.
Per descomptat, "apretar" en fred tampoc serveix per a res positiu. Has de ser suau en tot moment amb el gas, l'embragatge, el canvi i els frens.
3. No rodis a velocitats constants i juga amb el canvi
Rodar sempre al mateix règim i a la mateixa marxa també resulta contraproduent.
Perquè el motor treballi i faci totes les operacions, el millor és pujar i baixar la velocitat de gir.
Fes-ho acompanyant un ús racional del canvi, engranant i reduint sense comprometre la fiabilitat del motor... perquè busquem un acoblament perfecte.

4. Frens que no frenen? Són nous!
Ja et passarà quan canviïs discos i pastilles uns quants milers de quilòmetres més tard. Ara, amb la moto nova, també has d'atendre això.
La breu prova feta a fàbrica després de l'acoblament complet de la teva moto ha servit per saber si funcionen els frens, no per acoblar-los.
Per aconseguir-ho al cent per cent, no abusis de la maneta i palanca dretes: fes breus tocs per a un acoblament progressiu evitant sobreescalfaments innecessaris.
I a gaudir per molts quilòmetres de la teva moto nova, correctament rodada i llesta per a l'acció!
Més notícies: