Yamaha NMAX 2025
ACTUALITAT

Es consolida el creixement de les vendes de motos noves el 2025

El sector de la moto a Espanya ha tancat el primer semestre de 2025 amb xifres que refermen la seva tendència a l'alça

De gener a juny, a Espanya s'han registrat un total de 124.269 noves unitats,  un 5,5 % més que en el mateix període de 2023. Això tot i comptar amb dos dies laborables menys.

Només al mes de juny, es van matricular 27.342 unitats, la qual cosa suposa un increment interanual del 20,4 %. No estem davant d'un pic conjuntural, sinó davant d'una consolidació sostinguda del vehicle lleuger com a alternativa real de mobilitat.

El detall de les motocicletes és encara més eloqüent: 112.880 unitats matriculades en el que portem d'any, la qual cosa representa un augment del 6,6 %. Els scooters, una vegada més, lideren el creixement amb 62.660 unitats (+12,6 %), seguits per les motocicletes de carretera (47.910 unitats, +3,5 %).

Honda PCX 125
L'Honda PCX 125 s'ha renovat el 2025 | Honda

El cas especial de les motos de camp

L'únic segment que acusa un retrocés rellevant és el de camp, amb una caiguda del 42,1 %, fins a les 2.258 unitats. No resulta difícil intuir-ne les raons.

Provenen de la creixent regulació dels espais naturals, l'envelliment del parc i la poca renovació tecnològica. La moto de camp exigeix una revisió a fons del seu rol actual en l'ecosistema motociclista.

Per canals de distribució, el particular és clarament el motor de la demanda, amb 97.707 unitats (+7,7 %). Les empreses també han contribuït al creixement amb un 3 % d'increment (13.132 uds.).

Per la seva banda, el canal de lloguer mostra una contracció significativa del 16 %. És un símptoma d'una certa desacceleració en el mercat turístic o en les flotes rotatives.

Els ciclomotors, per la seva part, mantenen un perfil baix però estable, amb 5.752 unitats acumulades (+0,2 %).  Al juny van mostrar un repunt del 27,6 %, que es podria interpretar com un efecte estacional o bé com a indici d'una tímida recuperació.

Voge 900 DSX
La Voge 900 DSX exhibeix una sorprenent relació qualitat-preu | Voge

Les vendes de motos noves per Comunitats Autònomes

Per comunitats autònomes, el lideratge numèric el comparteixen Catalunya (26.764 uds.), Andalusia (26.587 uds.) i la Comunitat Valenciana (16.188 uds.). Aquesta darrera impulsada, en part, per la renovació de flotes després de la DANA. En termes relatius, els majors creixements es concentren a la Comunitat Valenciana (+20,2 %), Astúries (+13,8 %) i Ceuta i Melilla (+13,4 %).

No obstant això, més enllà de les xifres, el que realment preocupa és l'absència d'un reconeixement normatiu específic per a la categoria L dins de les polítiques de mobilitat en curs.

BMW R 1300 GS
La BMW R 1300 GS és una de les referències entre les maxitrail | BMW

A Espanya tenim un parc proper als sis milions de vehicles. Resulta incomprensible que la futura Llei de Mobilitat Sostenible no contempli una regulació diferenciada per a motos i vehicles lleugers.

La moto és més que un recurs d'oci o un símbol de llibertat urbana. Avui dia és una eina de mobilitat eficient, accessible i sostenible que contribueix de manera real a la descongestió i descarbonització de les nostres ciutats.

Però perquè aquesta realitat es transformi en política, abans ha de ser compresa. I per això, cal alguna cosa més que estadístiques.

➡️ Actualitat

Més notícies: