Persona amb vestit i guants de motorista en colors vermell i negre ajustant-se els guants
ACTUALITAT

No vagis nu en moto: segueix 5 consells senzills per protegir les teves mans a l’estiu

Quan et mous en moto durant l'estiu, la calor apreta i et sobren els guants, oi? No. Segueix aquests consells

Estiu, moto, calor... Sembla idíl·lic, però res més lluny de la realitatquan suportes temperatures altíssimes en ambients urbans a baixa velocitat, per exemple.

Posar-hi remei és més senzill del que sembla i, sobretot, necessari si de veritat vols conservar, en aquest cas, les teves mans...

Perquè voldràs continuar movent-te en moto cada dia, menjar amb ganivet, forquilla i cullera per al gaspatxo, agafar el got d'aigua sense problemes, oi?

Preus, ofertes, fitxes tècniques i imatges de TOTS ELS MODELS DE MOTOS I SCOOTERS del mercat 

En aquest cas, si de veritat t'interessa conservar el teu bon estat de salut física, t'has de plantejar trobar la teva parella de guants ideal per a moto.

Tingues en compte que  és indiferent si circules amb un scooter de 125 cc, o potser ho fas amb una trail de cilindrada respectable.

En tots i cadascun dels casos, necessites moure't amb guants als comandaments de la teva moto o scooter, sempre. No oblidis mai aquesta màxima.

Guants de motorista RST en diversos colors amb proteccions als artells i disseny esportiu
En moto, amb guants, sempre. Tens on triar | FM

Com han de ser els meus guants?

Ja saps que tot en aquesta vida, o almenys gairebé tot, funciona amb el vil metall per càstig.

Això comporta el fet que, massa vegades, allò de "el barat surt car" es compleix, per desgràcia.

Així que no et vindrà malament seguir una sèrie de pautes perquè, almenys, no et conformis amb la primera parella de guants que et creui pel camí.

Guant de motorista amb proteccions de fibra de carboni i detalls de color groc fluorescent
No qualsevol guant et serà vàlid per a tota activitat | FM

Fes-te aquesta pregunta, rodaries amb el teu scooter de 125 cc enfundat amb els guants que fa servir Márquez a MotoGP? No estaria de més. Millor anar sobrat que mancat de protecció.

Sota aquesta premissa, tingues clar que tota la inversió que facis en el teu equipament, revertirà en la teva pròpia seguretat... i et servirà per a qualsevol altra moto.

Dit això, passem a analitzar els 5 aspectes que tota bona parella de guants ha d'aportar per, en definitiva, que valgui la pena la seva compra.

1. Canya curta o llarga?

La canya d'un guant d'estiu tendeix a ser curta per evitar molèsties: com menys superfície, sembla que salvem millor la calor. És cert.

Però en realitat, el que aconseguim amb això és desproveir de protecció una part essencial i delicada del nostre cos: els canells.

Una canya llarga prolonga les cures de les teves mans en aquesta important zona de rotació del cos: millor si disposa de proteccions més aviat rígides.

Els encoixinats són per a guants més lleugers... però alhora menys eficaços en termes absoluts. Aquí busquem el màxim grau de seguretat.

2. Proteccions o encoixinats?

Això ens dona peu a esmentar aquesta opció, però imagino que t'ha quedat clar el fet que  és preferible una bona protecció al simple encoixinat a mode de reforç.

Guant de motorista negre amb protecció de fibra de carboni i logotip RST visible sobre una superfície grisa
Proteccions millor que reforços o encoixinats | FM

I no només  a la zona del canell, sinó també al dors, just als nusos, on una "rascada" amb el terra suposarà la consegüent pèrdua de massa òssia.

Evita-ho amb proteccions als nusos en carboni o símil; gairebé no et molestaran en plena marxa. Només quan el guant és nou. S'adapta a la teva mà i assumpte resolt.

3. Quins ajustos ha de tenir?

Si et fixes en un bon guant esportiu d'estiu, trobaràs ajustos al canell complementats amb un altre a la zona de la canya.

És la millor manera de blindar la seva posició a les nostres mans. Quantes vegades un motorista ha perdut els guants en un accident? Més de les que s'haurien de donar.

Guants de motorista negres amb detalls de costura verda i logotip RST brodat en blanc
Un triple ajust seria perfecte... i infal·lible | FM

Això passa perquè l'energia que ha d'absorbir en un impacte pot ser de dimensions descomunals.

Així, un guant mal ajustat, o amb un simple elàstic a la canya, no sempre és segur al cent per cent;  tot el contrari.

Guant de cuir negre amb la marca RST visible en una corretja
Exemple de canya curta amb ajust ben dimensionat | FM

De nou, més sempre serà millor. Observa qualitats en l'acabament delsajustos, sobretot en el  remat dels velcros i els seus tiradors.

4. Atenció a zones molt delicades: el palmell...

Sí, el palmell de la mà és una de les zones que més danys pot arribar a rebre en una possible caiguda.

Guant negre de motorista amb logotip RST sostingut per una mà
Un palmell amb aquest acabat sempre és sinònim de protecció i agafament | FM

Pensa que el nostre  acte reflex, en perdre la verticalitat, és intentar plantar la mà a terra. Instintiu i de molt alt risc si prescindeixes de bons guants.

Guant de motorista de cuir negre amb costures visibles i el logotip RST en relleu
Els reforços al palmell, una barreja d'acolat i material d'alta resistència | FM

Per tant, a l'hora de triar el teu proper guant d'estiu vigila que el palmell disposi de reforços i zones encoixinades.

I si les costures estan rematades amb fil de kevlar, resistent a l'abrasió i a l'esquinçament, molt millor. Si prescindeix de tot l'indicat, millor busca una altra opció.

5. ... i la fragilitat del dit petit

El dit petit és allà, "sense demanar pa", però tan petit, fràgil i exposat que només quan no el cuidem i patim un contratemps sabrem com fa mal quan queda danyat.

Guant de motorista negre amb detalls de protecció i la paraula EVO brodada
El dit petit exigeix un blindatge extra | FM

Com sempre, et recordo que el damnificat seràs tu. Busca un guant amb el dit petit reforçat, fins i tot amb elements d'unió al seu immediat company.

Guant negre de cuir vist de prop sobre una superfície verda
La unió del dit petit amb l'anular és sinònim de qualitat | FM

Això ho saben molt bé a la competició, quan un simple arrossegament amb el manillar aixafant la mà sobre l'asfalt deixava els pilots amb el dit petit doblegat, i sense mobilitat.

Evita-ho amb tires de pell resistent que doblen el seu perímetre i, alhora, el mantenen subjecte (amb certa mobilitat) al dit anular. Assumpte resolt.

Guants de motorista RST amb proteccions de fibra de carboni i detalls en negre, blanc i vermell
Guant de qualitat: una de les teves millors inversions per a la teva tranquil·litat | FM
➡️ Actualitat

Més notícies: