
És oficial: les motos monocilíndriques més potents arribaran després de l’estiu
Una supermotard i una enduro composen la proposta més radical si vols estrenar moto d’aquests segments
És una marca que viu dels seus gens competitius i aquest any manté la seva aposta al màxim nivell.
KTM torna a posar sobre la taula la seva carta més contundent en el terreny de les monocilíndriques de gran cilindrada. Parlem de les renovades 690 Enduro R i 690 SMC R en les seves versions 2026.
Són dos models que, tot i compartir base mecànica, representen visions molt diferents de la conducció esportiva.

Una està orientada a conquerir qualsevol terreny. L'altra està pensada per regnar a l'asfalt més tècnic.
Ambdues, però, mantenen un element comú que les ha fet llegendàries. Es tracta del propulsor LC4, que torna a situar-se com el més potent de la seva categoria. Exhibeix 79 CV i 73 Nm de parell, ara afinat per complir l'exigent normativa Euro 5+.
KTM 690 Enduro R 2026: autèntic esperit dual-sport
La KTM 690 Enduro R referma la seva posició com una de les motos més capaces per combinar carretera i off-road. El motor LC4 incorpora notables millores de fiabilitat i rendiment.
Ho aconsegueix gràcies a un nou càrter, embragatge i tapa de l'estator redissenyats, així com un sistema de lubricació optimitzat. L'objectiu és oferir la mateixa contundència de sempre, però amb més suavitat i durabilitat.

L'ergonomia rep un treball meticulós. Presenta carrosseria més afilada i seient pensat per al control en cada maniobra.
Per la seva banda, les suspensions s'han actualitzat per guanyar confort i precisió.
La part tecnològica també fa un salt important amb una pantalla TFT de 4,2 polzades. Afegeix nou far LED, comandaments revisats i port de càrrega USB-C.

L'apartat d'assistències també rep la seva dosi de novetats. L'ABS i MTC en corbes es complementen amb el Dynamic Slip Adjust disponible en el mode RALLY opcional.
És un sistema que ajusta el control de tracció en temps real segons la superfície.
El resultat és una moto que manté l'ADN d'aventura extrema. No obstant això, no renuncia a un refinament que la fa igual de convincent en llargs desplaçaments per asfalt.
KTM 690 SMC R 2026: la reina de la Supermoto
Si l'Enduro R juga en dos camps, la KTM 690 SMC R no amaga les seves intencions. És una moto pensada per al màxim control i diversió en asfalt.
Introdueix nova carrosseria, més afilada i agressiva. Això reforça aquest ADN de competició que sempre ha caracteritzat aquest model.

Les suspensions revisades milloren l'agilitat i la lectura del terreny. Per la seva banda, la tecnologia és compartida amb l'Enduro R. D'aquí la instrumentació TFT, ABS i MTC en corbes.
Aquestes solucions es combinen amb modes de conducció i d'ABS personalitzables. Això permet configurar la moto des d'un ús quotidià fins a una conducció radical en circuit.
A més, la integració amb KTM Connect obre la porta a funcions de connectivitat i navegació des del telèfon intel·ligent.

Tant l'Enduro R com la SMC R es beneficien de l'àmplia gamma de KTM PowerParts i PowerWear. D'aquesta manera, es facilita portar cada moto a un nivell superior en rendiment, estètica i ergonomia.
Les dues estaran disponibles als concessionaris de la marca a partir de finals d'estiu. Es referma que, per buscar sensacions pures en una monocilíndrica, la plataforma LC4 segueix sent un referent.
Més notícies: