
Polini injecta adrenalina a aquests motors Yamaha i reinventa un clàssic
En la història del ciclomotor urbà de dos temps, pocs noms ressonen amb tanta autoritat com el de Polini
Quan aquesta firma italiana decideix reinventar un clàssic com el motor Minarelli vertical, ho fa sense concessions.
Així neix el nou grup tèrmic Polini 70 Evolution, un kit d'alt rendiment que no només millora xifres. També transforma la personalitat del motor Yamaha Minarelli.
Amb 70 cc de cilindrada i una construcció íntegrament en fosa, el nou cilindre ha estat redissenyat des dels seus fonaments. Res d'experiments híbrids.
Així aconsegueix marcar un abans i un després. Aquest no és un simple augment de prestacions. Ens trobem davant d'una revisió profunda, tècnica i funcional, del concepte de preparació en motors compactes.
Polini és un especialista en motors de scooters.
La clau està en els detalls, i Polini els ha treballat amb cura. El cilindre incorpora una caixa de làmines sobredimensionada directament integrada.

Compta amb dos conductes addicionals que alimenten directament els transfers laterals. Aquest sistema, inèdit en motors d'aquesta arquitectura, permet guanyar parell motor des de molt baixes revolucions. A més, aporta una resposta immediata i contundent.
Per acompanyar aquesta solució, el kit inclou una caixa de làmines de quatre pètals, en lloc dels dos habituals. S'hi afegeix una guia de flux específica que redueix pèrdues i canalitza l'aire i la mescla amb més precisió des del col·lector.
Aquest, per cert, és giratori 360º, compatible amb carburadors Polini CP d'entre 17 i 24 mm. Admet tant filtres originals com d'alt cabal. Tot està pensat per facilitar l'ajust més fi, sense sacrificar funcionalitat en el muntatge.
El pistó, de doble segment, treballa juntament amb una culata de competició amb junta de coure. Així mateix, el kit inclou espaiadors de 0,2 i 0,3 mm. D'aquesta manera s'optimitza el squish en funció de l'ús i la resta del conjunt mecànic.
Polini ofereix dues versions:
- Codi 166.0074/E, amb buló de 10 mm.
- Codi 166.0074/12E, amb buló de 12 mm.
Totes dues permeten, en una configuració bàsica, assolir els 14 CV reals amb una corba de parell àmplia, neta i plena des de baix.

Hi ha una diferència clau respecte a altres kits fets en fosa de la seva categoria. Aquest Evolution es desmarca per la seva elasticitat i per un rendiment que no obliga a estar sempre a la zona alta del comptarevolucions.
Per treure tot el seu potencial, el fabricant recomana combinar-lo amb un carburador CP entre 19 i 24 mm. També amb un escape Polini For Race o Scooter Team, i una transmissió High-Speed.

Està disponible per 244,00 € + IVA. Es defineix com tota una declaració d'intencions per a qui entén que, en la mecànica 2T, la veritable evolució està en els matisos.
I sense oblidar que, com tot producte Polini, està fabricat 100 % a Itàlia.
Més notícies: