
Pots trencar la teva motocicleta quan la rentis: ves amb compte amb això
Quan la brutícia s'incrusta a la nostra motocicleta o scooter, de vegades ens acarnissem amb la pistola d'aigua a pressió
L'activitat de rentar la moto la solem deixar sempre per després, però no per això hem de fer-ho de qualsevol manera, ni a qualsevol preu.
Quan la brutícia no surt i ens entestem a acostar la pistola amb aigua a pressió just a la "zona zero", no som conscients del que fem.
Preus, ofertes, fitxes tècniques i imatges de TOTS ELS MODELS DE MOTOS I SCOOTERS del mercat
Un excés d'entestament fins al punt de ser agressius amb les peces de la teva moto podria comportar conseqüències molt nocives.

Per evitar-ho, tingues en compte els següents passos quan arribi el moment de posar-te mans a l'obra en la neteja de la teva companya de fatigues. Ella t'ho agrairà, segur.
1. Evita l'aigua a pressió sempre que puguis
És cert que és el primer que pensem quan la moto o scooter fa temps que no li cau ni una gota a sobre...

La brutícia en aquests casos queda incrustada de tal manera que "ens obliga" a fer servir la pistola d'aigua a pressió.
Doncs bé, aquesta mai serà la millor opció, tret que no tinguis cap altra manera de "posar-t'hi" com cal: amb temps i paciència.
La pintura s'anirà cremant a poc a poc per efecte de la mateixa pressió de l'aigua, colpejant la superfície de les seves peces.

Però a més, l'aigua es pot colar per zones molt sensibles, a saber: tub d'escapament, instrumentació, manetes o diferents parts del cablejat amb els seus contactes.
2. El millor: el mètode tradicional
El mètode tradicional del rentat d'una moto consisteix a fer servir un cubell ple d'aigua amb solució sabonosa, sense més.
Abans, passa-li a la moto una mànega per "preparar el terreny" i evitar, entre altres danys, les ratllades d'unes peces cobertes de brutícia.

Només queda armar-te d'una esponja suau, mai rugosa, per, fent cercles, aplicar a demanda l'aigua sabonosa per totes les parts que ho requereixin.
3. Assecat "manual o a màquina"
Un cop "arrebossada", aclareix tota la teva moto per retirar l'aigua amb sabó aplicada anteriorment... sense pressió si és possible.
Hi ha qui prefereix assecar la moto sencera amb aire a pressió, tot i que això no sempre resulta tan eficaç i "innocent" com sembla.
Pensa que tirant aire a raig a les manetes del manillar, la mateixa aigua que vols retirar es pot colar cap als contactes interiors.

Amb això crearàs capes d'òxid i, per tant, futures connexions fallides. Què tal deixar la moto a la pota lateral mentre s'escorre tota l'aigua sobrant?
Per descomptat, li pots ajudar amb un drap suau dels que fas servir per netejar els vidres de casa. El resultat final brillarà amb llum pròpia.

I si la teva moto té transmissió per cadena, compte, perquè l'aigua atacarà els baules per molt protegits que estiguin. Neteja i engrassa com a acte final i tindràs a punt el kit de transmissió per a un bon grapat de quilòmetres... com la resta de la teva moto.
Més notícies: