
Suzuki s'inventa el vintage més gamberro amb la GSX-8TT
Hi ha motos vintage que no trenquen amb el passat, sinó que harmonitzen amb el present. La Suzuki GSX-8TT així ho afirma
La nova Suzuki GSX-8TT neix com una moto retro que evoca una reinterpretació conscient del llegat estètic de Hamamatsu. Però està executada sobre una base tècnica absolutament moderna.
No és un simple exercici d'estil retro, sinó una moto absolutament contemporània amb embolcall d'evocació setentera.
Està inspirada en les línies netes de les esportives de la casa durant les dècades dels seixanta i setanta. La Suzuki GSX-8TT destaca de seguida per la seva cúpula semicarenada i la quilla inferior.

Aquests elements no només remeten a temps passats, sinó que compleixen una funció aerodinàmica real. Redueixen la pressió de l'aire al tren superior del pilot. A això s'hi afegeix una estampa d'alt nivell, amb retrovisors ancorats als extrems del manillar per reforçar el seu caràcter Vintage.
Tecnologia d'avui per a una imatge d'ahir a la Suzuki GSX-8TT
En el seu plantejament tècnic, la Suzuki equipa un conegut motor bicilíndric en paral·lel de 776 cc que es va estrenar a la GSX-8S. Compta amb cigonyal calat a 270 graus, cosa que li confereix un tacte de lliurament que remet a un motor en V.
Aquest propulsor està assistit pel sistema Suzuki Cross Balancer. Es tracta d'una solució inèdita en motos produïdes en sèrie. Utilitza dos eixos contrarotants en plans diferents, minimitzant vibracions sense penalitzar pes o dimensions.

El sistema electrònic S.I.R.S. (Suzuki Intelligent Ride System) posa la GSX-8TT al dia. Inclou modes de conducció personalitzables, control de tracció regulable, accelerador electrònic i un Quickshifter bidireccional.
Tot això complementat per ajudes ja clàssiques com el Low RPM Assist i l'Easy Start System, que faciliten l'ús quotidià.

El bastidor tubular d'acer, la forquilla invertida KYB i el basculant d'alumini formen un triangle d'avantguarda. A això s'hi sumen unes llandes de disseny específic, pneumàtics Dunlop SPORTMAX Roadsport 2 i una ergonomia estudiada al detall.
La Suzuki GSX-8TT 2026 no és un model per a nostàlgics. És una moto per a qui entén que el disseny pot evocar el passat sense deixar d'avançar en el present.
Més notícies: