
Amazon dona la gran notícia més esperada als motoristes: el futur ja és aquí
Comprar una moto a Amazon ja és una realitat a l'Índia, i Europa podria ser la següent a fer el salt
Comprar una moto com si fos un microones. Aquesta idea que semblava de ciència-ficció ja és una realitat. I no a Silicon Valley, sinó als carrers de l'Índia.
La transformació del comerç electrònic ha arribat al món del motor. Amazon ha fet un pas que molts esperaven, però pocs creien possible. Comprar una moto en línia i rebre-la a casa ja està passant.

La revolució arrenca a l'Índia
La startup Oben Electric ha estat la primera a trencar el motlle. El seu model elèctric Rorr EZ ja es ven directament a través d'Amazon Índia. Es tracta d'una aposta ambiciosa, pensada per al públic jove, digital i urbà.
Però no és una joguina amb rodes. La Rorr EZ presumeix de prestacions serioses. Fins a 175 km d'autonomia, acceleració de 0 a 40 km/h en 3,3 segons i velocitat màxima de 95 km/h. Tot això en un disseny modern, connectat i amb garantia de vuit anys.
La clau és en com es ven. Sense concessionaris, sense visites físiques: entres a Amazon, tries color i bateria, i te l'envien. És tan simple com demanar un mòbil, però amb rodes.
Oben, amb seu a Bengaluru, ha desenvolupat més de 25 patents pròpies. La seva bateria de liti-ferrofosfat (LFP) és més resistent a la calor, ideal per al trànsit i el clima indis. No es tracta d'assemblar peces importades, sinó de crear una moto pensada des de zero per al seu entorn.
El preu també sorprèn: des de 1.440 euros al canvi per a la versió de 3,4 kWh. La versió superior, amb bateria de 4,4 kWh, es ven per uns 1.560 euros. Ambdues inclouen 20.000 rúpies de descompte.

Amazon ja és concessionari (i una mica més)
El més disruptiu no és el producte, sinó el canal. Comprar una moto a Amazon elimina intermediaris i simplifica el procés. Es tracta d'adaptar-se a una nova generació que vol immediatesa, claredat i comoditat.
Oben ho sap. Tot i que ven en línia, planeja obrir més de 150 showrooms amb servei tècnic a 50 ciutats. Així garanteixen manteniment i atenció postvenda a qui prefereix no dependre només del canal digital.
I no estan sols. Bajaj, el quart major fabricant de motos del món, també s'ha sumat a Amazon. Ja ofereix gran part del seu catàleg a la plataforma, des de les Pulsar fins a scooters urbans.
Fins ara, Bajaj venia en línia des del seu web. Però saltar a Amazon marca un abans i un després. No és un experiment. És una estratègia sòlida per al futur.

El procés de compra és molt similar al de qualsevol altre producte. Tot i que hi ha passos extres per a registre i matriculació, el lliurament és àgil. S'elegeix un punt de recollida, es gestiona la documentació i llest.
Pot trigar unes setmanes, però el canvi és evident. Un gegant com Amazon venent motos no és una casualitat. És l'inici d'un model que podria estendre's molt aviat a Europa.
I sí, potser ben aviat, triar moto serà tan fàcil com fer clic. Perquè el futur, per als motoristes, ja és aquí.
Més notícies: