
Confirmat: Honda prem l'accelerador i pren la decisió que descol·loca la competència
Honda ha decidit moure fitxa i ha avançat els seus plans de futur, deixant tots els seus competidors sense paraules
El panorama mundial de la moto ha fet un gir inesperat. Honda, la marca número u del planeta, ha pres una decisió estratègica d'enorme abast. Una decisió que, tot i ser silenciosa, posa en escac tota la competència.
El motiu no és un nou model ni una tecnologia revolucionària. És molt més simple: la moto s'ha convertit en una eina de treball essencial. I els responsables d'aquesta transformació són els repartidors del sector delivery.

Honda construeix una megafactoria a Turquia pel ‘boom’ del repartiment
La demanda de motos ha explotat a Turquia. Només en els deu primers mesos de 2024 es van vendre més d'un milió d'unitats. Això suposa un augment del 27,7% respecte a l'any anterior.
Honda no s'ha quedat de braços plegats. En resposta a aquest creixement, construirà una nova fàbrica a Aliaga, província d'Esmirna. Una gigafactoria centrada en un client molt concret: el repartidor.
Aquesta nova planta començarà la seva producció a mitjans de 2026. La capacitat inicial serà de 100.000 motos a l'any, però ja hi ha plans per duplicar-la. La inversió: 20 milions de dòlars i la creació de 300 llocs de treball.
Aquest moviment estratègic té una lògica aclaparadora. Els cotxes són cada cop més cars, el trànsit urbà no para de créixer. I la moto, especialment l'scooter, s'ha convertit en la reina de les ciutats.

El Japó contraataca amb fàbriques, no amb prototips
Però la planta turca no és l'única jugada mestra. Honda també està construint una megafactoria a l'Índia. S'ubicarà a Vithalapur i assolirà una capacitat de 2,61 milions d'unitats a l'any.
Una moto cada 12 segons. Aquesta és la xifra que il·lustra la potència de la instal·lació índia. Ja el 2024, Honda va muntar més de sis milions de motos al país.
I no està sola: Suzuki també construeix una altra gran planta a Kharkhoda. La seva capacitat anual serà de 750.000 unitats. Ambdues marques apunten al sud-est asiàtic, Àfrica i Llatinoamèrica.
No es tracta només de competir amb la Xina. Es tracta de reconquerir el terreny perdut. De tornar a dominar el joc des de la producció.

Mentre altres marques anuncien motos futuristes plenes d'aletes, Honda construeix fàbriques reals. I produeix en massa el que més es necessita: motos econòmiques, fiables i pensades per treballar.
El gran negoci no és a les trail ni a les esportives d'alta gamma. L'èxit de Honda es basa en els scooters i motos d'ús diari. I és just aquí on estan concentrant la seva artilleria pesada.
La demanda segueix a l'alça. I tot indica que Honda està més que preparada per batre els seus propis rècords. Perquè, mentre altres segueixen parlant d'innovació, el Japó ja està produint el futur.
Més notícies: