Muntatge d'una carretera amb moto, casc i mitja cama d'un motorista i el logotip de la DGT
NOTÍCIES

La DGT confirma un canvi en el carnet de conduir motos i no t’agradarà gens

El carnet A de moto canvia a Espanya: airbag obligatori i curs més exigent a partir de juliol de 2025

Des d'aquest mes de juliol, treure's el carnet de moto A a Espanya ja no serà com abans. La Direcció General de Trànsit (DGT) ha confirmat una reforma total en el procés. I sí, hi ha un element nou que no tothom rebrà amb els braços oberts: l'airbag.

Es tracta d'una decisió que impacta tant alumnes com professors. I que canvia completament la manera d'obtenir el permís per conduir motos de gran cilindrada.

Muntatge d'un motorista amb proteccions a un circuit i una rodona amb un motorista donant un senyal
La mesura ja és en vigor i és de compliment obligatori | Nomadsoulphotos

L'airbag ja és obligatori per a tots els aspirants.

La gran novetat és la incorporació obligatòria del xalec amb airbag. A partir de l'1 de juliol de 2025, tots els aspirants al carnet A l'hauran de portar. Ara forma part de l'equip obligatori per examinar-se.

Juntament amb l'airbag, es manté l'exigència del casc, guants, jaqueta, pantaló i botes. Però l'airbag es converteix en l'element clau d'aquesta nova normativa. I el seu ús s'estén també al professorat.

Sí, els instructors també hauran d'anar equipats amb el mateix nivell de protecció. Això reforça la idea d'una ensenyança més responsable i segura. A més, l'objectiu de la DGT és clar: reduir morts i lesions greus.

En particular, es vol protegir el tòrax, una de les zones més vulnerables. Segons dades de la DGT, el 35 % dels motoristes morts pateix traumatismes en aquesta part del cos. I aquí és on l'airbag marca la diferència.

Un motociclista amb casc negre conduint una motocicleta a una carretera, amb un home sorprès assenyalant cap al logotip de la Direcció General de Trànsit (DGT).
L'objectiu de la DGT és clar: reduir morts i lesions greus | Rcphotostock, Alican Lazutti de Getty Images

Canvis també en el curs i l'examen.

Però la cosa no queda només en l'equipament. El curs per obtenir el permís A també canvia a fons. Ara inclou més teoria, més pràctica i més exposició a situacions reals.

S'impartiran tres hores de formació teòrica obligatòria. A més, hi haurà dues hores de pràctiques en circuit tancat i es completarà amb quatre hores de conducció en trànsit obert.

D'aquestes quatre hores, almenys dues hauran de ser en carreteres convencionals. Aquestes vies concentren la majoria dels accidents mortals, segons la mateixa DGT. Així es pretén preparar millor el futur conductor.

El format també s'ajusta a les noves necessitats de l'alumne. Els instructors hauran de seguir els alumnes en moto.
I els grups estaran limitats: màxim tres alumnes en carretera i cinc en circuit.

Un home sorprès assenyala una autopista amb diversos cotxes circulant.
Hi haurà pràctiques per als alumnes en trànsit obert | Vkstudio, ca.formulamoto.es, Juan Jimenez

A més, podran comunicar-se mitjançant intercomunicadors durant la pràctica. I els continguts teòrics s'han actualitzat a fons. Inclouran més informació sobre sistemes d'assistència a la conducció (ARAS) i mobilitat urbana.

La part teòrica es podrà impartir online si el centre està homologat. Això obre opcions flexibles per a qui es forma i acosta el contingut a la realitat actual de les carreteres espanyoles.

Amb aquesta nova normativa, la DGT vol deixar enrere el tràmit simple. Treure's el carnet A serà ara una experiència més completa i exigent. I, des d'aquest juliol, també més segura… encara que amb airbag obligatori.

➡️ Notícies

Més notícies: