Motorista circulant a prop d’un radar de velocitat amb un símbol d’advertència en primer pla.
NOTÍCIES

La DGT no s'ho creu: milers de multes en aquesta carretera de Madrid i moltes són motos

Radar en mà, la DGT detecta 14.000 excessos de velocitat i sorprèn 3 motoristes sense casc a Madrid

Conduir per una carretera en obres sol ser una prova de paciència. Cons, senyals, desviaments i límits temporals allarguen el trajecte. Però també multipliquen els riscos, sobretot quan no es respecten.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha tornat a demostrar que els controls no descansen. Durant només una setmana, es van registrar més de 16.000 denúncies en trams sota obres. Molts conductors ni es van immutar davant els avisos i van prémer l'accelerador sense fre.

Persona conduint una motocicleta vermella per una avinguda ampla en una ciutat moderna amb edificis alts i arbres als costats.
La DGT multa milers de persones per córrer en obres i alerta sobre motoristes sense casc en plena campanya de control | ChatGPT

Més de 14.000 multes per córrer en obres.

Del 23 al 29 de juny, els agents de la Guàrdia Civil van controlar 240.170 vehicles. El resultat va ser clar: 14.058 denúncies només per excés de velocitat en zones amb operaris. En total, 16.382 sancions per diferents infraccions.

Les xifres alarmen, però no sorprenen. El 86 % de les multes van ser per córrer més del compte on més precaució es necessita. I no només això: molts van ignorar la senyalització o es van distreure al volant.

La DGT recorda que aquests trams són crítics. Allà, els treballadors s'exposen al trànsit per mantenir la infraestructura. Qualsevol imprudència pot acabar en tragèdia.

Entre les sancions, es van detectar 462 conductors que no van respectar senyals. Altres 174 feien servir el mòbil mentre sorteaven tanques. I 172 no duien el cinturó posat.

Imatge de fons de diversos cotxes circulant per una autopista a Espanya amb una altra imatge de dos cartells de límit de velocitat a 100 i 120 km/h
El 86 % de les multes van ser per córrer més del compte on es necessita més precaució | Getty Images, Grisha Bruev

Motoristes sense casc: la infracció més perillosa.

Una de les dades més cridaneres va ser la dels tres motoristes que circulaven sense casc. El 2025, aquesta imatge sembla treta d'una altra època. Però va passar en plena campanya, com si les normes fossin opcionals.

També hi va haver 114 avançaments indeguts. I 22 canvis de carril prohibits en zones sense visibilitat. Molts obliden que l'asfalt en obres no permet errors.

A més, es van detectar 63 positius en alcohol. I 50 més per presència de drogues. Aquestes combinacions eleven el risc en entorns ja perillosos.

Dues persones amb casc i jaqueta de cuir munten una motocicleta per una carretera al costat d'altres motoristes en un dia assolellat.
Molts obliden que l’asfalt en obres no permet errors | Europa Press

La DGT insisteix: cada infracció en aquests punts posa en perill no només l'infractor, sinó també els operaris. El 2024 es van registrar 142 sinistres relacionats amb obres. 23 d'aquests van afectar treballadors a peu de calçada.

La resta, 119, es va produir amb els operaris dins dels seus vehicles. Són xifres que mostren que els cons no són només obstacles. Són barreres de seguretat per a qui manté les nostres carreteres.

Recomanacions per evitar sancions i accidents.

Trànsit insisteix que circular amb prudència és vital. I més encara en aquests trams. Aquí van quatre consells per no acabar amb una multa o quelcom pitjor.

Primer, revisar bé la senyalització abans d'entrar a la zona. Els límits canvien i els radars poden no veure's.

Segon, mantenir sempre la distància de seguretat. Les frenades brusques són freqüents.

Tercer, deixar el mòbil fora de l'abast. Millor consultar el GPS abans d'arrencar.

I quart, evitar els avançaments. La via pot estrènyer-se sense avís previ.

Seguir aquestes pautes gairebé no porta més que uns segons. Però pot marcar la diferència entre arribar bé o lamentar-ho. Perquè en obres, la carretera no perdona.

➡️ Notícies

Més notícies: