Muntatge d'una carretera amb moto, casc i mitja cama d'un motorista i el logotip de la DGT
NOTÍCIES

La DGT pren una decisió històrica després del que ha passat amb els motoristes: és greu

La DGT respon a l’augment de motoristes morts amb més vigilància, controls i canvis en el reglament

La carretera sempre ha estat un terreny perillós. Però en els últims mesos, el risc per als motoristes ha crescut sense aturador. I la Direcció General de Trànsit (DGT) ha decidit intervenir.

Les xifres no enganyen. Les morts de motoristes han augmentat. I això ha encès totes les alarmes.

La DGT considera que la situació és insostenible. Per això ha aprovat noves mesures. I ho ha fet amb un missatge clar: protegir la vida dels motoristes és urgent.

Muntatge amb foto de fons d´un accident i els bombers actuant, foto petita amb un triangle de seguretat i un llaç negre de dol
Les morts de motoristes han augmentat i la DGT ho sap | Europa Press, ca.formulamoto.es, Getty Images Signature

No es tracta només de campanyes de conscienciació. Tampoc de més senyals. Aquesta vegada han anat més enllà.

Les associacions de motoristes ja s'han pronunciat. Algunes donen suport a les mesures si van acompanyades de millor infraestructura. D'altres demanen diàleg per evitar que es criminalitzi el col·lectiu.

Vigilància reforçada i més controls a la carretera

La primera decisió ha estat augmentar la vigilància. Hi haurà més controls, més presència d'agents i més radars mòbils. Especialment en trams on el risc d'accident és més gran.

També s'intensificarà el control de velocitat. Molts dels accidents han estat relacionats amb excessos en vies secundàries. Llocs on els motoristes se senten més segurs… fins que deixen d'estar-ho.

La DGT farà més controls a la carretera | Guardia Civil, RossHelen, ca.formulamoto.es

Però no només es vigilarà la velocitat. També es prestarà atenció als avançaments indeguts i l'ús del casc. Perquè en molts dels sinistres, hi havia una infracció al darrere.

La DGT vol llançar un missatge clar. Anar en moto no pot significar jugar-se la vida.

Esperem que això vagi acompanyat, també, de mesures de millora de les infraestructures.

Canvis en el reglament i formació obligatòria

La segona gran mesura és normativa. La DGT ha començat a treballar en una revisió del reglament de trànsit. Hi haurà canvis que afectaran directament els conductors de moto.

Un dels focus serà la formació. S'està valorant exigir més formació pràctica i teòrica per obtenir el carnet. També s'estudia la possibilitat de cursos obligatoris per a qui no hagi tingut experiència prèvia en moto.

Una altra possible novetat és la introducció d'equipament obligatori addicional. Més enllà del casc, es podria exigir l'ús de jaquetes amb proteccions o guants homologats. Tot amb l'objectiu de reduir la gravetat de les lesions.

Imatge de fons d'un agent de Policia i una altra de cotxes circulant per una carretera
La DGT ha estat taxativa: hi ha vides en joc | Europa Press

Des de la DGT asseguren que no volen criminalitzar el motorista. Però sí que creuen que ha arribat el moment d'actuar. Perquè les estadístiques no milloren.

En el que portem d'any, les xifres són preocupants. I si no es prenen decisions ara, el futur serà pitjor. La DGT ha estat taxativa: hi ha vides en joc.

Aquestes noves mesures s'aplicaran de manera progressiva. Algunes entraran en vigor en setmanes. D'altres requeriran canvis legislatius.

El cert és que la decisió marca un abans i un després. És un gir en l'estratègia de seguretat viària. I tot per una raó: no perdre més vides a l'asfalt.

➡️ Notícies

Més notícies: