Una família feliç jugant a l'aire lliure amb el logotip de Lidl a la cantonada superior dreta.
NOTÍCIES

Lidl confirma l'origen de la seva fruita i posa fi als rumors a Espanya

El supermercat de referència a Espanya, Lidl, exposa en un comunicat la qualitat i l'origen de la fruita que venen

Durant anys, Lidl ha reforçat la seva relació amb el camp espanyol. La cadena de supermercats ha apostat per la producció nacional com a eix de la seva estratègia de compres. Ara confirma un nou rècord en l'adquisició de fruites d'estiu d'origen espanyol.

Per a la campanya de 2025, Lidl preveu superar les 280.000 tones de fruita nacional. Aquesta xifra suposa un creixement del 8 % respecte a l'any anterior. Amb això, la companyia reforça el seu lideratge com a primer client de l'horta espanyola.

Façana d'una botiga Lidl amb un cartell promocional de taronges de taula d'origen Espanya a un preu reduït.
La cadena de supermercats verifica la procedència de la fruita | Lidl

Regions clau en la producció

La major part de la producció es concentra en quatre comunitats autònomes. Múrcia aportarà 111.000 tones i Andalusia 89.500. A aquestes s'hi sumen Catalunya amb 32.400 i Aragó amb 15.300.

L'empresa manté acords amb més de 70 proveïdors locals de fruites d'estiu. D'aquests, més de 15 fa més de dues dècades que col·laboren amb Lidl. Això reflecteix un compromís de llarg termini amb agricultors i cooperatives.

Més del 30 % de les fruites d'estiu adquirides provenen d'Andalusia. La regió es manté com un dels principals motors del subministrament. Préssecs, nectarines, albercocs, cireres, melons i síndries formen part de l'assortiment.

Vista d'una ciutat costanera amb edificis alts cap al tard i el mar en primer pla.
Múrcia, amb més de 100.000 tones, principal exportador | Google Maps

Exportació i Marca Espanya

Vuit de cada deu fruites comprades a Espanya per Lidl s'exporten. En total, es tracta del 83 % del volum adquirit. La xarxa de distribució abasta més de 30 països europeus.

Alemanya, França, Regne Unit i Polònia se situen entre les destinacions principals. Aquesta capacitat exportadora enforteix la projecció de la fruita espanyola a Europa. A més, impulsa la internacionalització del sector agroalimentari nacional.

En els darrers cinc anys, Lidl ha invertit més de 1.600 milions d'euros en fruita espanyola. Aquesta xifra inclou fruites d'os, melons i síndries. El compromís amb la producció local ha estat constant.

Qualitat i sostenibilitat

Al maig de 2025, Lidl va rebre el certificat AENOR “Compromís amb la qualitat de fruita i verdura”. És el primer i únic supermercat a Espanya que l'obté. El segell avala la qualitat de tot el seu assortiment de fruites i verdures.

Una família empenyent un carretó de compres en un supermercat amb el logo de Lidl a la cantonada.
Lidl consolida la seva posició com a referent en producte fresc | Lidl, Gustavo Fring de Pexels

Entre els requisits del certificat destaca la renúncia al transport aeri. També la presència diària de referències BIO a les botigues. I el compromís que més del 90 % dels seus proveïdors ja compten amb sistemes de cultiu sostenible.

La companyia també garanteix que tots els seus proveïdors de fruites d'estiu posseeixen la certificació Global G.A.P. Aquest aval acredita bones pràctiques agrícoles que fomenten la biodiversitat. És un pas pioner dins del sector hortofructícola espanyol.

El major comprador de fruita a Espanya

Amb més de 700 botigues a la península, Lidl consolida la seva posició com a referent en producte fresc. El 2023, va destinar 7.400 milions d'euros a compres d'origen nacional. D'aquesta xifra, més de 3.300 milions van correspondre a fruites i hortalisses.

Lidl es reafirma com el major comprador de fruites i verdures d'Espanya. El seu model reforça el desenvolupament econòmic del camp i la internacionalització dels productors. A més, assegura als consumidors preus competitius amb la millor qualitat.

➡️ Notícies

Més notícies: