Un cotxe SUV vermell circula per una carretera envoltada d’arbres i a la cantonada inferior dreta apareix el rostre d’un home gran amb ulleres de sol i camisa blava dins d’un cercle vermell.
NOTÍCIES

Scotty Kilmer, prestigiós mecànic: 'Aquests models de cotxe són una estafa'

Entre elogis i crítiques, un mecànic qüestiona si aquest cotxe realment és una amenaça per a les marques europees

El mercat de l'automòbil està en plena transformació. L'entrada de les marques xineses ha obert un debat intens a Europa. Molts es pregunten si són una oportunitat assequible o una amenaça a llarg termini.

Les xarxes socials s'han convertit en un escenari clau per a aquestes discussions. Un vídeo de TikTok, amb més de 17.000 “m'agrada”, ha posat al centre el MG ZS. El SUV xinès més venut al febrer va ser analitzat a fons per un mecànic de la ITV.

Muntatge del capó d'un cotxe amb mecànic canviant una roda
L’MG ZS, el SUV més venut a la Xina, qüestionat per un expert | Shutter2U

L'anàlisi del MG ZS: llums i ombres.

L'especialista va començar assenyalant un aspecte positiu. La cadena de distribució del model semblava robusta i fiable, quelcom que es valora en comparació amb problemes recents d'altres marques. Un primer punt a favor del fabricant xinès.

També va destacar el seu preu competitiu. El MG ZS 1.5 VTI-tech Luxury es ven per poc més de 16.000 euros, incloent-hi els descomptes per finançament. Segons el mecànic, arriba “carregat d'extres” que el fan atractiu per al comprador mitjà.

Tanmateix, no van trigar a aparèixer les crítiques. El cotxe no inclou elements avui gairebé bàsics, com Apple CarPlay o Android Auto sense fils. Tampoc disposa de carregador per a mòbils, cosa que el deixa endarrerit davant rivals del seu segment.

Mecànic amb polze cap amunt i inspecció de cotxe de fons
Arriba “carregat d’extres”, que el fa atractiu per al comprador | Pexels, unaihuizi

Contradiccions en la valoració.

El discurs del vídeo va començar amb un missatge contundent: “Si les marques europees no es posen les piles, els xinesos ens mengen”. Però minuts després, la pròpia anàlisi qüestionava aquesta afirmació. El motor, segons va dir, “no té la millor qualitat, ni el millor acabat”.

Aquí va arribar la primera imprecisió. El mecànic va afirmar que el propulsor rendia 120 CV, quan en realitat són 106 CV. A més, l'absència de turbo en limita el rendiment, tot i que va reconèixer que “fa la seva funció força bé”.

En passar a l'interior, els dubtes es van fer més grans. Va valorar de manera positiva els seients elèctrics, el volant i la pantalla. Però immediatament va afegir que els materials eren “plasticosos i de molt mala qualitat”.

Primer pla d'una roda de cotxe aparcat a un pàrquing i la imatge d'un mecànic apuntant en una llibreta al costat dret
MG ZS: Combina un preu imbatible amb una qualitat qüestionable | Pexels, Billion Photos

Amenaça real o estratègia de màrqueting.

Les crítiques més dures van arribar en observar detalls com la safata del maleter, ja trencada en el cotxe analitzat. Aquest exemple servia per subratllar la baixa durabilitat d'alguns components. Una conclusió que contrasta amb la idea inicial de la superioritat xinesa.

El vídeo, tot i les seves contradiccions, va reactivar el debat a les xarxes. Són els cotxes xinesos realment una amenaça per a la indústria europea? O el seu èxit depèn més del preu que de la qualitat?

El MG ZS és avui un símbol d'aquesta discussió. Combina un preu imbatible amb una qualitat discutible. I mentre alguns el veuen com una oportunitat, d'altres el consideren una estafa disfressada de novetat.

➡️ Notícies

Més notícies: