Persona amb casc blanc i jaqueta vermella revisant la pressió del pneumàtic davanter d’una motocicleta negra amb un requadre que mostra un guant assenyalant amb el polze cap avall
ACTUALITAT

3 passos per mesurar bé la pressió dels pneumàtics de la teva moto

En comprovar la pressió dels pneumàtics, el que aconsegueixes és que la teva moto es comporti de manera correcta i segura

Un dels deures del motorista és controlar l'estat dels pneumàtics de la seva moto, tant a la banda de rodament com "per dins".

I del segon és del que tractem aquí, sent fonamental perquè la moto no tingui reaccions estranyes i imprevisibles.

A més, en cas que rodïs amb ella  sense vigilar les pressions de tots dos pneumàtics, les conseqüències degeneratives apareixeran tard o d'hora.

Dues rodes Michelin de motocicleta en primer pla amb un camí corbat de fons desenfocat
Vigilar l'estat i la pressió dels pneumàtics és fonamental | Michelin

Els teus pneumàtics i la teva seguretat

Imagina per un moment que el motor de la teva moto comença a tirar oli, i que les restes acaben a la roda del darrere: el resultat seria un desastre.

Pensa que un alt percentatge de la teva seguretat es troba en el bon estat de les peces clau de la teva moto.

Per descomptat, una d'elles és l'empremta de trepitjada quan rodeu junts. Pensa-hi quan vagis a emprendre la marxa i segueix aquests tres passos fonamentals.

Home reparant la roda del darrere d’una motocicleta en un taller mecànic
Acudeix al teu taller per conservar els pneumàtics, però tu ets responsable de la comprovació inicial | Continental

1. No ho deixis per més endavant

Aquí entren dues premisses: d'una banda, has de  comprovar la pressió dels pneumàtics de manera habitual,  sense deixar passar setmanes senceres entre consultes.

I d'altra banda, allò de "ja ho miraré quan arribi a la benzinera" no serveix de gaire: abans que hi arribis podria passar qualsevol contratemps.

Conclusió: fes-ho abans de començar a rodar, independentment de si vas a la feina, que no és lluny, o surts de ruta.

Mà ajustant la pressió d’un pneumàtic amb un manòmetre Michelin en un entorn de taller automobilístic
El manòmetre no ha de faltar en el teu aixovar moter | Michelin

2. Utilitza el mateix manòmetre

Amb això tampoc t'hi juguis, perquè la precisió és important i els mesuradors de pressió o manòmetres "del xinès" són per al que són...

Per descomptat, per confiar-hi, no. Així que cal fer una petita inversió per aconseguir el teu i consultar-lo, recorda, sempre abans d'arrencar.

L'ideal és, per rematar, comprovar-ho amb un altre que sàpigues que sigui molt precís, per exemple, el d'un taller especialista.

Manòmetre de pressió de pneumàtics amb esfera taronja i mànega metàl·lica flexible
Hi ha manòmetres no gaire cars i precisos. Fes-te'n amb un | KTM

3. La parella ideal

Ara existeixen manòmetres amb infladors portàtils que afegeixen o treuen aire a les teves rodes en funció del que ell detecti.

A més de l'operació de comprovació indicada amb aquest aparell, no és mala opció disposar d'un bon manòmetre i una petita bomba d'aire... a la vella usança.

I recorda fer-ho sempre igual, és a dir, en fred i amb els valors indicats pel fabricant de la teva moto: no juguis a "pujar o baixar" perquè no sempre és positiu.

➡️ Actualitat

Més notícies: