Persona conduint una motocicleta grisa en un carrer urbà durant el dia
ACTUALITAT

5 consells per comprar l’scooter 125 que més et convé

No t'equivocaràs en la compra del teu nou scooter 125 si segueixes aquestes pràctiques

Ha de ser veritablement aclaparador arribar de fora d'aquest món de la moto i plantejar-te la compra d'un nou scooter 125.

Hi ha centenars de models, de tots els preus. D'infinitat d'estils. Però és més fàcil del que sembla si tens en compte alguns consells.

És clar que, si ja has arribat al punt de decidir-te, està clar que no t'he de convèncer dels avantatges de l'scooter. Com ja saps, en són molts:  t'estalvies embussos, aparques sense patir i gastes molt menys que amb el cotxe.

Persona conduint una moto scooter vermella i negra per un carrer amb vegetació i un mur de pedra al fons
Els scooters tipus Adventure aporten un nou estil al segment. Però que l’estètica no comprometi la teva comoditat | Formula Moto

Guanyes temps al dia, temps que faràs servir en el que t'agradi o vulguis, és clar. I a més, és divertit moure's en scooter, tan bon punt li agafes el truc a l'assumpte, cosa més fàcil del que sembla.

La veritat és que quan arriba el moment d'escollir-ne un, l'oferta aclapara. Hi ha desenes de models, preus per a tots els gustos, infinitat d'estils i segments i un munt de xifres de potència, parell, pes que, si no hi estàs acostumat, poden fins i tot marejar.

Tot i així, és més fàcil del que sembla evitar errors i encertar amb el que de veritat et convé. Aquí tens cinc consells que t'ajudaran a navegar en aquest maremàgnum de marques i models.

1. Per a què el faràs servir?


Sembla bàsic, però és el primer filtre real. Només faràs ciutat? Llavors busca alguna cosa lleugera i àgil.

També faràs autovia per entrar o sortir de la ciutat? Potser necessitis més protecció aerodinàmica. A més, una part cicle una mica més sofisticada i estable.

És molt important definir el rang d'ús habitual. Si circularàs només per ciutat, molta carretera, només pilot, amb o sense passatger, molta o gens de càrrega... Totes aquestes respostes donen moltes pistes cap a quin tipus d'scooter et resultarà més interessant.

Yamaha NMAX 125 2025
L'scooter 125 és una solució de mobilitat perfecta per a la ciutat | Yamaha

2. Que el motor no se't quedi curt

La resposta al primer consell et dirà si necessites un scooter més "GT" o més urbà. Que sigui retro o esportiu o més o menys equipat dependrà més dels teus gustos que de veritat d'una decisió important.

Però és bàsic no equivocar-te amb el motor. Tots són 125 cc, sí. Però no tots van igual.

El límit legal del que pots portar amb carnet de cotxe és de 15 CV. Segons la llei, 11 kW, que és el seu equivalent i la mesura "legal" autèntica.

Però no els necessitaràs si no surts de la ciutat. Com més vagis a rodar per carretera, més necessari serà acostar-se a aquests 15 CV mentre que si rodes en entorn urbà mira els millors consums.

Ara bé, si sempre vas amb passatger, la potència és important. Però també la seva mida: com més lleuger sigui un scooter, més es nota la seva part cicle (i resulta menys estable) quan portes convidat.

3. Que sigui pràctic i còmode per a tu

No tots som iguals: ni de talla ni de mida ni de sensacions. A mi, per exemple, no sol molestar-me gaire l'aire a la cara. No m'importa si, per a les prestacions d'un 125 cc, no hi ha protecció aerodinàmica.

Però conec gent a qui li molesta la més mínima brisa. D'altra banda, no solc portar res a sobre i no m'importa quedar-me amb el casc a la mà. Estic acostumat a la moto.

Tanmateix, no és igual que qui ha d'arribar amb vestit, amb ordinador i maletí a l'oficina. Per tant, l'scooter ha de tenir capacitat de càrrega, bé sota el seient bé en un bagul.

4. Frens i suspensions: fonamentals en el dia a dia

No és fàcil, avui dia, trobar-te amb scooters veritablement dolents pel que fa a estabilitat o funcionament de suspensions o frens. N'hi ha, "n'hi ha", com es diu de les bruixes.

D'aquests components, com dels seus pneumàtics, depèn la teva seguretat. No és fàcil, si no tens experiència, que descobreixis per tu mateix quins són els que van bé.

Persona conduint una moto tipus scooter grisa en un carrer amb zones verdes al fons
Un scooter urbà, modern i lleuger pot ser la millor eina de mobilitat a la ciutat | Formula Moto

Tens dues possibilitats: o confies en algun conegut amb experiència en el món de la moto perquè el provi o en la nostra experiència.  Els mitjans especialitzats provem gairebé tots els scooters del mercat i et donarem la nostra opinió sobre cadascun d'ells.

En algun cas: ens hem negat a validar alguna cosa que estava per sota de la mínima qualitat exigible.

Si llegeixes allò de "no acaba de convèncer, però és barat..." a bon entenedor, ja saps.

5. Valora la marca, però no només això

Està clar que les marques top rarament s'equivoquen. Sí que és possible que acabis comprant l'scooter que no has de comprar, quan parles d'aquest tipus de marques.

Japonesos com un Honda Vision o un Yamaha D'elight són scooters fantàstics. Però si te'n compres un i cada dia fas 20 km de carretera fins a entrar a la ciutat, acabaràs tip d'ells.

Aleshores t'hauràs equivocat. Són models molt bons, però amb ús restringit a la ciutat.

El mateix passa amb firmes amb dècades d'experiència al mercat espanyol, com les taiwaneses KYMCO o SYM. Han estat líders de vendes en alguns segments en moltes ocasions.

I estan apareixent noves marques, ara des de la Xina, amb una relació qualitat-preu impressionant. QJ Motor, Zontes, Voge, Cyclone, juntament amb les veteranes Keeway o CFMoto, entre d'altres, estan fent productes de gran nivell i amb servei postvenda garantit.

➡️ Actualitat

Més notícies: