Honda X-ADV 2025
ACTUALITAT

3 raons que fan de 2025 un any històric per al mercat de la moto

Els sis primers mesos de vendes de motos noves ens mostren una realitat en ple procés de transformació

Les xifres obtingudes en el tancament de la temporada 2024 ja vaticinaven un canvi evident en el mercat de la moto del nostre país. Tanmateix, la seva dimensió està assolint cotes que s'escapen a totes les anàlisis tradicionals.

La primera dada rellevant és la d'un creixement en les matriculacions de motocicletes. La mateixa patronal del sector apostava a principis d'any per un increment al voltant de l'1,4%.

Aquesta dada semblava lògica, després d'un 2024 amb un augment del 10% respecte a l'any anterior. Aquestes xifres derivaven de matriculacions extraordinàries per circumstàncies com fi de sèrie Euro 5 o promocions úniques en el cas del Grup KTM.

Vendes de motos al primer semestre de 2025
Venda de motos noves en el primer semestre de 2025 | ANESDOR

La campanya 2025 derrueix totes les barreres. El mercat puja un 6,6%, de manera que el sostre de les 250.000 unitats caurà, sens dubte, a final d'any. Però aquest increment amaga tres detalls més que interessants darrere seu.

1. Els scooters com a motor, un cop més

Aquest 6,6%, com a les pel·lícules de vaquers, amaga “un bo i un dolent”. El bo són els scooters, amb un increment del 12,6% davant el 3,5% de les motos convencionals.

El dolent són les motos de camp, amb una caiguda del 42,1%. Sense l'aportació negativa d'aquestes últimes, 2025 seria encara molt millor.

Si ens centrem en els resultats de juny, els scooters creixen un 29,2%, cosa que prediu que aquest segment segueix a l'alça. Gairebé 6 de cada 10 motocicletes venudes són scooters.

Zontes 368G
El Zontes 368G ja és un supervendes per al carnet A2 | Zontes

2. L’statu quo de marques ha canviat definitivament

Aquesta situació a l'alça ve de la mà de nous protagonistes. Les marques xineses s'han establert com a noms propis estel·lars i en creixement constant.

Tres d'elles assoleixen cotes d'augment de pura ciència-ficció. Zontes aconsegueix un increment del 139%, Voge un 84% i QJ Motor un 109%. Totes elles es consoliden entre les 10 marques més venudes a Espanya, d'on desapareixen noms com KTM o Aprilia.

El tercer lloc de Zontes en les matriculacions gener-juny 2025 resulta un fet històric. El 2024 va assolir el novè lloc final.

Voge 900 DSX
La Voge 900 DSx és la moto gran més venuda | Voge

3. Els “caps” continuen sent els mateixos

En les dues primeres posicions del rànquing de marques de motocicletes tenim un clàssic. Honda ocupa el lloc més alt des de fa gairebé quatre dècades.

Yamaha la segueix amb una distància de 9.608 unitats. Respecte al tercer classificat, supera Zontes en 7.648 unitats.

Tanmateix, resulta sorprenent la capacitat d'adaptació dels dos gegants nipons. La seva aposta per la tecnologia més diferencial i l'experiència de les seves xarxes són claus.

Matriculacions de motos noves al primer semestre de 2025
Les 10 marques de motos més venudes de gener a juny de 2025 | ANESDOR

Honda està aconseguint el 2025 augmentar la seva quota de mercat respecte al 2024. Per cert, a Espanya és una de les més altes entre els mercats europeus de referència.

En efecte, el 2024 va finalitzar amb una quota del 21,7% i el 2025 suma dos punts a aquesta xifra (23,8%). Però també Yamaha incrementa la seva aportació, del 15% al 15,2%. Mantenir o augmentar quota en un mercat a l'alça és una gran notícia per als líders.

El mercat espanyol de la moto ja no tornarà a ser mai el d'abans. Els seus nous integrants en reescriuran la història. A més, firmes que ofereixen totes les garanties de qualitat i postvenda com les més veteranes, però a un preu inabastable per a aquestes.

Yamaha XMAX 300 2025
La Yamaha XMAX 300 en edició 2025 | Yamaha

Tot i això, el millor de tot és que el mercat total es mantingui a l'alça. Això significarà que el paper de la moto segueix creixent, amb tots els beneficis que això comporta.

El sector de la moto és un component econòmic, social i cultural de primer ordre al nostre país. I la seva funció en termes de mobilitat és imprescindible pel que fa a eficiència i eficàcia.

L'augment en la venda de scooters reflecteix aquesta veritat, però també el de les motos com a objecte d'oci, amb totes les derivades positives d'activitat que això comporta.

➡️ Actualitat

Més notícies: