
Mai t’has preguntat si portes ben posat el casc de la moto? Hauries
Portar bé el casc de moto no és una qüestió estètica, sinó un principi de seguretat activa i passiva
Hi ha hagut èpoques que posar-se el casc era més considerat un “quitamultes” que un raonament de seguretat. Per sort, això ja ha quedat enrere.
Tanmateix, posar-se el casc i cordar-se'l no és, per si sol, garantia de fer el correcte.
Des del primer moment, quan introduïm el casc sobre el cap, s'ha de notar un contacte uniforme entre la vora del seu interior i el teu crani. No hi ha d'haver zones que estrenyin en excés, però tampoc folgances que permetin un moviment lliure.
Aquest primer contacte correcte ja anticipa el nivell de protecció i confort que gaudirem.
Atenció a la talla adequada del casc per a tu
Amb la cinta cordada, el casc no s'ha de sortir en fer moviments bruscos amb el cap ni permetre que pugui lliscar cap endavant o enrere. De la mateixa manera, els nivells de moviment —endavant, enrere i lateral— han d'estar controlats.

Si sobra folgança, la protecció es redueix. En impacte, el casc pot desplaçar-se o fins i tot descordar-se, exposant zones vitals.
Això passa especialment si la talla no s'ajusta a la circumferència del nostre cap. Aquesta es mesura sobre el front i la zona superior de la nuca i convé optar per la talla menor si dubtem entre dues. I no totes les marques tallen igual.
Els elements que componen un casc de moto
El sistema de tancament també és clau. És més segur un tancament de doble anella ben utilitzat, fiable i resistent, que un de ràpid amb rendiment inferior. Però aquest darrer també compleix la seva funció.
En cascs modulars, cal assegurar-se que la barbeta encaixi amb precisió. L'articulat ha d'estar ben construït, sense folgances ni sortides del seu recorregut.
Dins del casc, la calota aporta estructura, però és el farciment interior el que condiciona la comoditat i l'ajust. Un encoixinat a les temples, galtes i front s'ha d'adaptar a la nostra fisonomia i cedir lleument amb l'ús.

De fet, una pressió excessiva pot ser incòmoda en trajectes llargs i desviar l'atenció de la conducció.
No n'hi haurà prou amb cordar-lo. És exigible a més que compleixi homologacions CE i compti amb tancament segur. Si el casc es basa en homologacions antigues, o no inclou les proves recents, pot ser que no ofereixi garanties reals.
Cada casc de moto per a la seva funció
I no oblidem la importància d'escollir el tipus de casc adequat segons l'ús. Un jet no ofereix la mateixa protecció que un integral. Les diferències no són només de camp visual, sinó d'estructura i resistència davant impactes.
La recomanació és obtenir sempre el nivell adequat de protecció per a l'entorn i la moto que pilotem.

Per tot això, col·locar bé el casc implica més que un simple gest. Significa assegurar-se que encaixi, quedi fixat, tanqui correctament i estigui homologat.
Ajustar-lo a prova amb maniobres i comprovar com se sent durant diversos minuts és el mínim necessari. Així garantirem que la part de la nostra vida que més val està protegida com mereix.
Més notícies: