
El mercat europeu de la moto s’atura en sec: aquest país és l’excepció
En el primer semestre de 2025 s'han contret les matriculacions de motos als cinc principals mercats europeus
S'ha registrat una severa regressió del mercat de la motocicleta a Europa durant els primers sis mesos de l'any.
Així ho confirma la darrera recopilació de dades oferta per l'ACEM, l'Associació Europea de Fabricants de Motocicletes. Apunta a una caiguda de l'11,3 % respecte al mateix període de l'any anterior.
El 2025 s'han matriculat un total de 542.361 unitats davant les 611.145 de 2024. Una important caiguda de dos dígits que s'estén per molts dels països més potents del continent.
El mercat rellevant que se salva d'aquesta tendència
Tanmateix, enmig d'aquest replegament generalitzat, Espanya destaca com l'excepció que confirma la regla. El nostre país exhibeix un creixement del 5 %, sumant 111.363 unitats noves a la circulació.

D'aquesta manera, el mercat espanyol significa el 20,5% de les matriculacions de motocicletes noves que s'han registrat. Aquesta dada aprofundeix en la importància del nostre país en aquest sector. S'alça amb el segon lloc, darrere d'Itàlia.
La resta del panorama no convida precisament a l'entusiasme. Itàlia, tot i continuar liderant en volum amb 195.025 unitats, cedeix un 4,2 %. França, tradicionalment un dels bastions del mercat, es desploma un 14,8 % amb només 98.499 matriculacions.
El Regne Unit registra 47.464 unitats i una preocupant caiguda del 19,8 %, mentre que Alemanya protagonitza el retrocés més abrupte: 29 %, amb només 90.010 motocicletes noves als seus registres.

El ciclomotor segueix la senda a la baixa
Tampoc el segment dels ciclomotors troba consol. Als sis països on se'n monitoritza específicament l'evolució (Espanya, Itàlia, França, Alemanya, Bèlgica i Països Baixos).
La caiguda mitjana és del 19,2 %, situant-se en 68.690 unitats. Tots els mercats baixen: des del modest 2 % espanyol (5.628 unitats) fins al 32,4 % que acusa Itàlia (6.619 unitats). Cal destacar el cas francès, amb un sever 27,7 %.

El secretari general d'ACEM, Antonio Perlot, atribueix aquest refredament a un reajustament lògic després de l'entrada en vigor de la normativa Euro 5+. Tot i que l'impacte ha estat notable en xifres, subratlla que la motocicleta continua ocupant un lloc clau en la mobilitat individual europea.
I llança un missatge clar als responsables polítics. Els vehicles de categoria L (motocicletes, ciclomotors i tricicles) s'han d'integrar plenament en els plans de mobilitat futurs. D'aquesta manera s'aconseguiria una transició eficaç cap a sistemes més sostenibles.
Per la seva banda, José María Riaño, secretari general d'ANESDOR, contextualitza les dades. L'avançament de vendes a finals de 2024, motivat pel canvi normatiu, va alterar la corba natural del primer semestre de 2025.
Tot i així, destaca la robustesa del mercat espanyol, on la moto es manté com una aliada imprescindible per a una mobilitat eficient i amb consciència ecològica.
Més notícies: