Persona somrient amb els polzes amunt i la paraula "YEAH" al costat d’un motorista prenent una corba a la carretera, tots dos amb equip de protecció negre i vermell
ACTUALITAT

En moto per ciutat o de ruta: mai oblidis aquests 3 consells, fins i tot a l’estiu

Tots sabem què passa quan la calor apreta de debò a l'estiu, rodant en moto. No et deixis portar per la sort

A la vista de l'equipament d'un nombre important de motoristes, sembla que hi ha una norma no escrita que afirma el següent.

"A l'estiu i a causa de les altes temperatures, és viable rodar en moto amb un calçat el més  lleuger possible". T'has aturat a pensar-hi?

Sobretot en l'àmbit de l'scooter, hi ha molts  usuaris que confien en la capacitat de protecció de les seves xancletes d'estiu. Fa por.

Home conduint una moto negra amb casc i sandàlies per un carrer, la moto porta un cartell gran que diu NO!
Vas així amb el teu patinet? | FM

3 consells per recordar tot l'any...

... I també a l'estiu o, millor dit, sobretot quan la calor insuportable ens posa a prova als que anem en moto. Et deixaràs a la teva sort?

L'asfalt és igual de dur de gener a desembre però, sobretot, crema "a plaer" quan la seva temperatura el porta fins i tot a fondre's.

No tens més que passar-te per una sala d'espera de qualsevol hospital a Urgències per comprovar la magnitud dels danys causats per això.

Parell de botes negres de motorista amb disseny robust i detalls de costures visibles
Aquesta és una bona opció intermèdia entre confort i protecció | RST

Tanmateix, l'usuari de moto o scooter continua movent-se per la seva ciutat o sortint de ruta amb calçat inapropiat per a la seva activitat.

Què ens porta a pensar que som immunes? Potser la manca d'experiència negativa pròpia, encara que si no et serveix amb l'aliena... malament anem.

Recordem, doncs, tres detalls que t'impulsen a fer servir el calçat apropiat per al motorista,fins i tot a l'estiu, que és quan fem més quilòmetres.

1. Els teus peus són delicats i estan molt exposats

Si et fixes en les teves extremitats inferiors, estan "aquí baix" a expenses del que els pugui passar situant-se a un pam del terra.

Sembla que la planta del peu és dura, un call consolidat per a la teva seguretat: això en moto, a mínima velocitat, no és res.

Un calçat obert, en cas d'arrossegada, pot acabar desprenent-se del cos... La resta t'ho pots imaginar, o no?

Parell de botes negres esportives de canya mitjana amb detalls en gris i logotip al lateral i a la llengüeta
Més bàsic que això, impossible. Tenen forma de sabatilla esportiva | Dainese

2. Els dits són un clar exemple d'"indefensió"

Si veiem la planta del peu com una cosa més o menys dura i resistent, què em dius dels dits dels peus?

Alguna vegada t'has trencat un, o has patit una abrasió en qualsevol d'ells? Les recuperacions són llargues i més que doloroses.

Botes de motorista negres amb detalls vermells i plaques metàl·liques a la punta, marca Dainese
Aquest és un pas extra respecte al calçat bàsic de motorista | Dainese

Com protegir-los? Amb un calçat per al motorista on la puntera es troba reforçada, per la qual cosa les sabatilles esportives queden excloses...

3. El millor (i més complicat a l'estiu): una bota de moto "total"

Quan es parla de les conseqüències de rodar en moto o scooter durant l'estiu sense l'equipament adequat, només pensar-ho causa dues actituds.

D'una banda, la mandra d'haver-se de posar un casc, uns guants, una jaqueta, uns pantalons i botes per evitar contratemps.

Botes negres de motorista amb disseny robust i detalls en relleu
Les teves botes de moto haurien de tenir aquesta estructura | RST

D'altra banda, trobem les conseqüències que ens porten a fer-ho per salvaguardar la nostra salut, cosa que fa pensar en  la millor solució.

Quina és? Una bota de turisme amb canya alta que aporti reforços a la puntera, taló, mal·lèols i tíbia-peroné. La teva protecció hauria de ser el primer.

➡️ Actualitat

Més notícies: