Persona conduint una motocicleta tipus scooter grisa per una carretera amb fons d’herba seca
ACTUALITAT

Aquesta nova marca d’scooters elèctrics la desconeixies i ja l’hem provat

Les dades que es declaren per a l'Efun Lion 180 situen la marca sevillana al centre de totes les mirades

Aquestes coses encara passen. Ets a l'oficina, llegint correus sobre les novetats del dia.

I et n'arriba un amb una convocatòria a una presentació de premsa d'una marca poc coneguda.

No és estrany, amb una marca de scooters elèctrics, de les quals en neixen diverses cada any. Però no és habitual que es faci una presentació formal.

I menys, en circuit, a Sevilla i al juny. Condicions exigents per a un scooter elèctric.

Una gamma Efun completa, amb una estrella a dalt de tot.

Disposa d'una gamma molt àmplia i algun model d'aquells estil retro que coneixes sota altres marques i que no ofereixen grans coses, excepte un preu cridaner.

Motocicleta tipus scooter de color gris amb parabrisa i seient doble sobre fons blanc
Les línies del Lion són clarament GT. No és un escúter petit | Formula Moto

Tanmateix, aquesta vegada convé fixar-s'hi. Llavors veus que en aquesta marca, la seu de la qual és a Sevilla, les coses estan canviant.

Exhibeixen una nova gamma de scooters i criden l'atenció fins i tot els seus noms, que fan referència a grans felins, fins i tot les seves dades.

Per exemple, el Lion, la gamma alta, és homologable a un 125 cc, per la qual cosa es pot portar amb carnet de cotxe.

Declara 11 kW o el que és el mateix, 15 CV, el límit de la categoria. A més, ofereix una autonomia de fins a 290 km i una velocitat màxima de 130 km/h. És força espectacular, és clar.

Serà veritat.

Un home dret conversa amb una persona que està asseguda en una motocicleta elèctrica sota una carpa inflable en una pista de proves
A la nova pista del circuit de Sevilla, l'EFun 180 es va comportar bé, tot i la calor | Formula Moto

No és una presentació a l'ús, sens dubte. Sevilla, al juny, a la tarda, i uns 37 graus, sense exagerar.

Com saps, això no és bo per a les bateries.

I en un circuit, ràpid, tècnic i, sens dubte, molt gran per a aquests scooters. Servirà per a una primera presa de contacte.

Si em preguntes abans de pujar-hi, t'hauria dit que la cosa donava per poc. Un parell de voltes al circuit donant-li gas i la temperatura farà que calgui parar.

I no. Corre força, es té molt bé i resulta agradable i còmode. Però no correm nosaltres massa.

Persona conduint una motocicleta tipus scooter grisa en una pista amb un fons de pneumàtics apilats i vegetació seca.
Malgrat la seva mida, el Lion demostra un comportament sa i noble amb els pneumàtics Michelin de sèrie | Formula Moto

Com és l'Efun Lion 180.

És llarg, aparent, diferent, encara que no gaire diferent d'un GT de gasolina o elèctric actual. Amb el Lion, EFun té l'exclusiva per a aquesta carrosseria i disseny.

EFun són els distribuïdors en exclusiva del fabricant xinès que els fa i no sembla probable que vagin a fabricar per a altres fabricants.

La part principal, la bateria i el motor, són cridaners. La bateria no és extraïble, ja que és força gran. Tant com 175 Ah a 72 V, segons dades oficials, el que equival a ni més ni menys que 12,6 kWh.

És una xifra important. Una Zero FX, l'enduro o supermotard lleugera de la marca americana, té una bateria de 7,2 kWh.

Una Zero S, l'esportiva gairebé considerada el "Tesla" de les motos, arriba als 14,4 kWh. La veritat, amb més de 12 kWh que declara EFun, per a les prestacions de 125 no m'estranya que l'autonomia es dispari.

Compartiment d’emmagatzematge sota el seient d’una motocicleta elèctrica amb un advertiment d’alta tensió.
Sota el seient del Lion hi cap bé un casc. Potser detalls d’acabat com aquest adhesiu groc es podrien corregir | Formula Moto

El motor és dels que va a la llanta del darrere. Les suspensions compten amb una forquilla estàndard i dos amortidors posteriors amb ampolla separada.

En els seus frens, compta amb un sistema regeneratiu automàtic (no regulable) i dos discos davanters amb pinces radials. En això mostra un aspecte molt més esportiu que la resta del scooter.

Porta pneumàtics Michelin de sèrie, en llandes de 15" i 14" darrere, una pantalla TFT amb CarPlay i clau de proximitat. Un scooter ben equipat.

Sortim a la pista.

A la seva fitxa tècnica falten dades. No sabem realment quant pesa o les dimensions d'aquesta forquilla estàndard.

Però tenim les suficients per fer-nos una idea de com es comportarà aquest Lion 180 quan el sotmetem a una prova de veritat. I no a aquesta presa de contacte. Per ara, és suficient.

Dones al contacte i s'encén una pantalla TFT en color ben dissenyada. Ens diuen que els scooters que provarem són presèries i canviaran coses amb els que arribin. Entre d'altres, el quadre.

Obres el puny dret i surt correctament. Hi ha diversos modes de conducció: Eco, Urban, Sport i Boost 10". Aquest darrer eleva la seva velocitat per sobre dels 140 km/h durant 10 segons, per a un avançament, per exemple.

Detall de la suspensió posterior d’una motocicleta amb amortidors de moll i components de color daurat al costat d’una roda Michelin.
Els amortidors del Lion 180, amb ampolla separada: un element "sport" en un escúter seriós | Formula Moto

La posició de conducció és molt GT, força integrat dins del scooter. I els comandaments estan en bona posició. Són agradables al tacte, encara que el fre del darrere és una mica massa esponjós.

El scooter es comporta amb força noblesa. La part cicle és molt acceptable i els pneumàtics Michelin fan la seva feina molt bé.

A la recta accelera força bé. No obstant això, en el tram que tenim obert no podem arribar als 130 km/h.

Sí que li hem vist 120 km/h i una mica més i encara li quedava. Però ja cal frenar.

No podem conèixer la seva autonomia perquè precisament una de les funcions que no li anaven al quadre era quant et queda de bateria.

Això sí, el motor o la bateria no va donar mostres de defalliment en cap moment malgrat la calor sevillana.

I la resta de la gamma.

L'Efun Lion 180, com et dic, és un presèrie. Hi ha ajustos, com la pintura de les pinces de fre o alguns ajustos de carrosseria que s'haurien de millorar. Però abans de parlar caldrà veure com arriben les unitats de sèrie.

Persona conduint una motocicleta tipus scooter negra per una carretera amb el fons desenfocat
La versió 150 del Lion tampoc va gaire millor: retalla autonomia i alguns elements d’equipament | Formula Moto

A més, no serà únic. El Lion té cognom (180), ja que també hi ha un Lion 150.

El 180 ja té preu a Espanya. Està previst un PVP de 7.290 €, descomptes i plans Moves o similars a part.

Per això i per si no necessites tant, arriba un Efun Lion 150, amb una bateria menor de 150 Ah i 10,80 kWh. També estalvia en altres components.

Equipa pneumàtics CST, que van molt correctament, suspensions més estàndard i no afegeix mode Boost. Tanmateix, sí que manté els altres tres modes de conducció.

Es declaren els mateixos 11 kW de potència i a la pista no es nota gaire diferència en prestacions o comportament. I una mica estalvies, ja que surten a 6.590 €.

Hem provat també altres models de la gamma.

El Tiger és un urbanita d'aspecte modern, similar en la seva estètica a un referent com el Yamaha NMax. Compta amb la mateixa capacitat de bateria que el Lion 150, motor de 7 kW i detalls com el quadre TFT amb CarPlay.

Persona conduint una motocicleta elèctrica de color vi en una pista d’asfalt amb un fons de pneumàtics apilats
El Tiger és un scooter de perfil més urbà, però molt ràpid | Formula Moto

Resulta molt interessant, accelera bé i corre amb soltura, encara que potser li falta una mica de part cicle per a aquestes prestacions. Divertit de portar i per 5.990 €.

Finalment, queda esmentar l'EFun Deer, amb un preu de 4.290 €. És un roda mitjana-alta amb llandes de 14", 7 kW de potència i bateries extraïbles. El seu enfocament és molt ciutadà.

En aquest cas estem davant d'un scooter amb un nivell de potència més just. No obstant això, és suficient a ciutat. Compta amb una part cicle capaç de donar sensació d'estabilitat i noblesa de reaccions.

Els EFun ja són aquí.

Tots aquests scooters s'integren a la gamma d'EFun. Es perfila com una marca amb experiència suficient com per conèixer el nostre mercat.

Tenen més de 30 punts de venda al llarg de tota la geografia. Començaran a lliurar scooters aquest mateix mes, a mesura que vagin arribant.

Els EFun venen amb una garantia de bateria de 5 anys, ampliable a vuit anys. Això va a favor d'una major confiança en els seus nous scooters.

➡️ Actualitat

Més notícies: