Home somrient amb casc i jaqueta de cuir assegut en una moto vermella davant d’una estació d’ITV fent un gest d’aprovació amb el polze amunt
ACTUALITAT

4 detalls per no suspendre la ITV de la teva moto: no t’arrisquis

Moltes motos no superen la ITV per detalls que s'haurien pogut evitar amb una simple revisió prèvia

Moltes vegades són només descuits. Petits errors que saps que no haurien de passar. Però aquí sorgeixen.

La gran notícia és que aquests detalls solen repetir-se. Si els tens en compte abans d'anar-hi, t'estalviaràs temps, diners i un viatge de tornada.

Preus, ofertes, fitxes tècniques i imatges de TOTES LES MOTOS I SCOOTERS PER AL CARNET A2

Aquí van alguns punts clau a comprovar abans d'anar a la ITV per no suspendre la revisió de la teva moto.

1. Pneumàtics en mal estat o no homologats

És un dels errors més comuns. Molts motoristes no revisen l'estat dels pneumàtics abans d'anar a la ITV i acaben amb un suspens per desgast, manca de dibuix o dimensions incorrectes.

Dues persones revisen una motocicleta negra en un taller d’inspecció tècnica.
Els ciclomotors també han de passar la ITV. I es comproven més coses fins i tot que en una moto | Formula Moto

El dibuix mínim legal és d'1,6 mm, però si la goma està cristal·litzada o caducada també pot ser motiu de rebuig. I atenció:  si has canviat la mida dels pneumàtics o el tipus de carcassa  (radial vs. diagonal), assegura't que estan homologats per al teu model.

2. Enllumenat i senyalització

Un altre punt freqüent de fallada és a les llums. La ITV d'una moto és exigent amb tot el sistema d'enllumenat: far davanter, llum de fre, intermitents, matrícula i pilot posterior. I recorda: ha de portar catadiòptrics.

A més, han de funcionar amb la  intensitat correcta i estar ben fixades. Si portes  intermitents petits no homologats o pilots tintats, podries tenir problemes.

Frontal de motocicleta amb fars encesos i detalls en color negre i daurat
L'enllumenat és un punt fàcil de comprovar i de posar a punt, normalment | Formula Moto

Els intermitents  han de funcionar a una freqüència concreta. Si els has canviat per uns de LED, és possible que necessiti muntar relés o altres dispositius per regular aquesta cadència.

També és important comprovar que el clàxon sona  i que el comptaquilòmetres funciona.

3. Escapament no homologat o amb modificacions

Molts suspensos a la ITV de motos venen per escapaments no originals o modificats. Si portes un escapament diferent del de sèrie,  ha de comptar amb homologació CE visible. Es trobarà al cos del silenciós i ha d'estar  registrat a la fitxa tècnica de la moto.

Etiqueta d’inspecció tècnica de vehicles enganxada a la forquilla d’una motocicleta amb la roda del darrere de fons
Aconseguir l'adhesiu desitjat per a dos anys no hauria de ser un problema a la moto amb què rodes | Formula Moto

Si has tret el DB-killer o el sistema fa més soroll del permès, pots anar-te'n a casa amb el “no apte”. Fins i tot els escapaments originals poden donar problemes si tenen fuites o estan molt deteriorats.

4. Fuites, folgances i sorolls estranys

Encara que molts es centren en llums i pneumàtics, els tècnics de la ITV  també revisen aspectes mecànics bàsics. Pot ser que la teva moto tingui una fuita d'oli, una suspensió que perd líquid o un escapament que degota condensació. Llavors és molt probable que no passis la inspecció.

És freqüent que mirin les  petites fuites pels retens de la forquilla. I aquestes són normals en motos que han estat aturades. Neteja-les i amb unes galgues pots corregir aquestes pèrdues d'aquests retens.

Home somrient amb casc i jaqueta de motorista taronja i blava fent un gest d’aprovació amb el polze amunt, una motocicleta clàssica al fons i un logotip d’ITV a la cantonada superior esquerra.
Si la ITV et suposa problemes, el teu taller habitual et pot donar un cop de mà i fins i tot passar-la per tu | Formula Moto

També es comproven les folgances en direcció, rodes i basculant. Si hi ha sorolls metàl·lics, peces soltes o el cavallet no es recull bé, poden considerar-ho un defecte greu.

Per això és important revisar visualment tota la moto  i prestar atenció a qualsevol comportament anòmal abans de demanar cita.

ITV moto: petits errors que surten cars

Preparar la teva moto per a la ITV no requereix grans esforços. N'hi ha prou amb una revisió bàsica, assegurar-te que no hi ha peces soltes, fuites d'oli o canvis sense homologar.

Un petit repàs abans d'anar a l'estació pot evitar un suspens, una segona cita i el cost afegit. Perquè de vegades, no passar la ITV no és qüestió d'avaries, sinó de descuits.

I com a darrer consell, potser et sigui rendible  portar la moto al taller a fer una previsió pre-ITV  i assegurar-te l'aprovat.

➡️ Actualitat

Més notícies: