
4 detalls per no suspendre la ITV de la teva moto: no t’arrisquis
Moltes motos no superen la ITV per detalls que s'haurien pogut evitar amb una simple revisió prèvia
Moltes vegades són només descuits. Petits errors que saps que no haurien de passar. Però aquí sorgeixen.
La gran notícia és que aquests detalls solen repetir-se. Si els tens en compte abans d'anar-hi, t'estalviaràs temps, diners i un viatge de tornada.
Preus, ofertes, fitxes tècniques i imatges de TOTES LES MOTOS I SCOOTERS PER AL CARNET A2
Aquí van alguns punts clau a comprovar abans d'anar a la ITV per no suspendre la revisió de la teva moto.
1. Pneumàtics en mal estat o no homologats
És un dels errors més comuns. Molts motoristes no revisen l'estat dels pneumàtics abans d'anar a la ITV i acaben amb un suspens per desgast, manca de dibuix o dimensions incorrectes.

El dibuix mínim legal és d'1,6 mm, però si la goma està cristal·litzada o caducada també pot ser motiu de rebuig. I atenció: si has canviat la mida dels pneumàtics o el tipus de carcassa (radial vs. diagonal), assegura't que estan homologats per al teu model.
2. Enllumenat i senyalització
Un altre punt freqüent de fallada és a les llums. La ITV d'una moto és exigent amb tot el sistema d'enllumenat: far davanter, llum de fre, intermitents, matrícula i pilot posterior. I recorda: ha de portar catadiòptrics.
A més, han de funcionar amb la intensitat correcta i estar ben fixades. Si portes intermitents petits no homologats o pilots tintats, podries tenir problemes.

Els intermitents han de funcionar a una freqüència concreta. Si els has canviat per uns de LED, és possible que necessiti muntar relés o altres dispositius per regular aquesta cadència.
També és important comprovar que el clàxon sona i que el comptaquilòmetres funciona.
3. Escapament no homologat o amb modificacions
Molts suspensos a la ITV de motos venen per escapaments no originals o modificats. Si portes un escapament diferent del de sèrie, ha de comptar amb homologació CE visible. Es trobarà al cos del silenciós i ha d'estar registrat a la fitxa tècnica de la moto.

Si has tret el DB-killer o el sistema fa més soroll del permès, pots anar-te'n a casa amb el “no apte”. Fins i tot els escapaments originals poden donar problemes si tenen fuites o estan molt deteriorats.
4. Fuites, folgances i sorolls estranys
Encara que molts es centren en llums i pneumàtics, els tècnics de la ITV també revisen aspectes mecànics bàsics. Pot ser que la teva moto tingui una fuita d'oli, una suspensió que perd líquid o un escapament que degota condensació. Llavors és molt probable que no passis la inspecció.
És freqüent que mirin les petites fuites pels retens de la forquilla. I aquestes són normals en motos que han estat aturades. Neteja-les i amb unes galgues pots corregir aquestes pèrdues d'aquests retens.

També es comproven les folgances en direcció, rodes i basculant. Si hi ha sorolls metàl·lics, peces soltes o el cavallet no es recull bé, poden considerar-ho un defecte greu.
Per això és important revisar visualment tota la moto i prestar atenció a qualsevol comportament anòmal abans de demanar cita.
ITV moto: petits errors que surten cars
Preparar la teva moto per a la ITV no requereix grans esforços. N'hi ha prou amb una revisió bàsica, assegurar-te que no hi ha peces soltes, fuites d'oli o canvis sense homologar.
Un petit repàs abans d'anar a l'estació pot evitar un suspens, una segona cita i el cost afegit. Perquè de vegades, no passar la ITV no és qüestió d'avaries, sinó de descuits.
I com a darrer consell, potser et sigui rendible portar la moto al taller a fer una previsió pre-ITV i assegurar-te l'aprovat.
Més notícies: