
La solució per portar en moto el que necessites: fàcil, ràpid i barat
Si et mous habitualment en moto després d’haver-ho fet en cotxe, trobes a faltar coses... i no em refereixo a l’aire condicionat..
És cert que quan adquireixes "vicis" com desplaçar-te diàriament en cotxe, fent-ho després en moto persegueixes "impossibles".
I no em refereixo a l'aire condicionat a l'estiu o a la calefacció a l'hivern, sinó a la capacitat de càrrega del "quatre rodes".
En moto no sobren els espais per portar el que necessites d'un lloc a un altre, si bé l'scooter tendeix a pal·liar-ho una mica.
Llavors, què es pot fer per portar fàcilment en moto l'ordinador portàtil, el vestit d'aigua o els llibres amb els apunts de classe?

La solució més senzilla: la xarxa
Diuen els més veterans del lloc que dècades enrere portaven els llibres a l'escola lligats amb una corda.
Més tard van passar a la cartera amb tancament per corretges o automàtic, on tot anava més protegit.
I la motxilla, primer "sense" i després amb rodes, es va imposar entre un alumnat que salvava el pes de tot el material escolar com podia.

Com ho podem fer nosaltres? Ni més ni menys que de la mateixa manera, començant pel més senzill inspirat en el que van fer els nostres avis.
La xarxa elàstica és l'invent del segle XX per al motorista. Hi ha un abans i un després de la seva aplicació a l'univers moter.
Fàcil d'enganxar a qualsevol part de la moto, cosa que amplia al màxim la seva capacitat i practicitat, a més és molt barata.
Cerca'n una en què els ganxos estiguin recoberts de goma per evitar ratllades a la teva moto; també a les puntes dels propis ganxos.

La solució intermèdia: la cuixera i ronyonera
La bossa de cuixa o cuixera per a motorista utilitza qualsevol de les teves extremitats inferiors per tenir a mà qualsevol objecte... tirant a petit.
Les claus de casa teva o el comandament del garatge els tindràs allà, a tocar, consolidant-se com una butxaca més del teu equipament.

Això sí, la seva capacitat és una mica superior i fins i tot les trobaràs amb diferents departaments per separar la càrrega, com passa amb la ronyonera.
El millor? El pràctic i lleuger que resulta el conjunt. El pitjor? Que es troba massa exposat en cas de patir una rascada...

Les solucions top: motxilla i sobre dipòsit
Però si busques la màxima capacitat de càrrega, sense passar-te, hauràs de decantar-te per les solucions més i millor dissenyades per a aquest fi.
La bossa sobre dipòsit et permet utilitzar el propi dipòsit de benzina per adaptar-hi una bossa, alliberant pes del teu cos per carregar-lo en aquest punt.
Hi ha models d'ancoratge fix "plug and play" que es valen de la boca d'ompliment per instal·lar el suport del qual es serveixen.

Les més tradicionals aporten una estructura fixa, a mode de cobertura al dipòsit, sobre la qual s'ancora la pròpia bossa.
D'altres, en canvi, confien que la teva moto disposi d'un dipòsit de benzina metàl·lic perquè potents imants interiors s'hi adhereixin.

Però potser el més estès i el que, en definitiva, resulta més barat i senzill d'utilitzar sigui la motxilla de tota la vida... en la base del seu concepte.
Ara bé, això de l'estructura de rodes a la base no és pràctic en moto, sinó més aviat perillós si pateixes un accident.
Siguem positius i trobem en la motxilla una manera de portar objectes no gaire pesats, aprofita a més perquè ens serveixi de protecció.
Sí, perquè hi ha models que incorporen una espaldera per alliberar l'esquena de les lesions més greus. Un interessant "dos per u".

Què ha de tenir la teva motxilla a més d'això? Cerca'n una amb un robust joc de corretges ajustables reforçat als seus punts d'ancoratge.
A més, la central que uneix la parella principal sempre fixarà millor la motxilla al cos, evitant moviments i suportant millor el sobrepès... No t'excedeixis.
Més notícies: