Home amb casc somrient i motorista conduint per la carretera
ACTUALITAT

La DGT només permet utilitzar obert en marxa aquest casc: compte amb l'etiqueta

L'ús del casc és obligatori, ja ho saps, però potser no saps que no qualsevol abatible serveix obert

L'obligatorietat del casc ve de lluny, i en el seu moment va ajudar a reduir les xifres de defuncions en accidents de moto, scooter o ciclomotor.

Tanmateix, el pas del temps ha introduït noves variants i, amb elles, fórmules innovadores perquè un casc obtingui la corresponent homologació.

És aquí on entren els cascs abatibles, convertibles o modulars, que són aquells que no han estat fabricats d'una sola peça.

De fet, aquesta és la raó de la controvèrsia: si puc desplaçar el mentó per deixar lliure el rostre, val qualsevol casc d'aquest tipus?

Casc de motocicleta blanc amb visor transparent aixecat i detalls en negre i vermell
L'HJC RPHA 91 disposa de doble homologació | HJC

La doble homologació és la clau.

Des de la seva no tan llunyana irrupció al mercat, els cascs abatibles s'han convertit en l'eina ideal per als qui més s'angoixen.

Un fet que resulta més evident en conducció urbana en patir temperatures ambientals especialment elevades.

Amb el mentó abatut, el casc modular passa de ser un integral a fer les funcions de jet obert, situant-lo en un altre lloc...

Aquest pot ser just a la zona superior, la posterior o fins i tot desmuntar-se de l'estructura principal, cosa que donaria a entendre quelcom així com que "tot s'hi val".

Casc de motocicleta blanc amb visera transparent i detalls en negre
Avui dia han de complir la norma ECE 22.06 | HJC

Però no és cert. De fet, només l'homologació europea actual ECE 22.06 ve a corroborar la validesa de qualsevol tipus de casc.

Aquesta homologació permet realitzar proves d'impacte i deformació més grans i exhaustives respecte a la norma precedent ECE 22.05.

Gràcies a això, no qualsevol casc abatible convertible en jet és vàlid per al seu ús, a la qual cosa hem d'afegir una altra dada: la homologació P/J.

La doble homologació P/J.

Mitjançant la doble homologació P/J dels cascs abatibles, un mateix casc pot ser emprat per rodar en moto tant en mode obert com tancat.

El segon és, en certa manera, lògic: és la millor manera, per seguretat, de circular tant a ciutat com a carretera.

Però sens dubte el problema sorgeix quan aquesta homologació no és compatible amb el nostre casc abatible; no se'ns permetrà rodar amb ell obert.

Casc de motorista blanc amb visera negra i logotip al costat
Sense doble homologació P/J, només es pot utilitzar en circuit tancat | HJC

En aquest cas i segons l'homologació vigent, aquest casc no garanteix la seguretat de l'usuari en plena marxa.

Per contra, si el nostre abatible disposa de la doble homologació P/J, sí que complirà amb els requisits necessaris per circular amb el mentó desplaçat. Trobaràs aquestes sigles a l'etiqueta del teu casc.

La seguretat, el primer per a la DGT... i per a tu.

Recordem que la DGT es troba en procés d'estudi per, en un futur, valorar l'eliminació de l'ús de cascs tipus jet a carretera.

Això talla la possibilitat de circular amb un casc obert fora de la ciutat;un abatible P/J sí que podria usar-se aquí amb el mentó obert.

Arribats a aquest punt, la reflexió és evident: mentre rodos en moto, has d'assolir el màxim grau de seguretat possible.

I com s'aconsegueix en aquest cas? Rodant amb un casc abatible perfectament tancat. I més seguretat? Empra un bon casc integral.

➡️ Actualitat

Més notícies: