
Atenció motoristes: aquests són els 10 radars de la DGT que més multes posen a Espanya
Des de la DGT indiquen que més de 3,4 milions de conductors van ser multats per excés de velocitat el 2024
Respectar els límits de velocitat no només és una qüestió de seguretat. També pot evitar un bon disgust econòmic. A Espanya, alguns radars han batut rècords de sancions.
Un informe recent d'Automobilistes Europeus Associats (AEA) ho deixa clar. Els dispositius més actius continuen operant a les mateixes carreteres. I diversos superen per si sols les 60.000 multes anuals.

El radar de la M-40 encapçala el rànquing un any més.
L'any 2024, el radar més sancionador de tot Espanya va tornar a ser el situat al quilòmetre 20 de la M-40, a Madrid. Aquest cinemòmetre va formular 74.873 denúncies, tot i haver reduït la seva activitat un 36% respecte al 2023. Tot i així, es manté al capdamunt del llistat.
El segueix de prop el radar del quilòmetre 968 de l'A-7, a Màlaga, amb 67.502 multes. Encara que no supera el de la M-40, es consolida com un dels més "eficients" de la xarxa. Màlaga, de fet, col·loca quatre radars entre els deu més actius.
El tercer lloc l'ocupa el radar del quilòmetre 127 de l'A-15, a Navarra, amb 60.878 denúncies. El segueixen el de l'A-381 (km 74) a Cadis, amb 54.835 sancions, i Màlaga: el de l'A-45 (km 128), que va arribar a les 49.378.
Andalusia lidera en nombre de multes per comunitat.
A nivell territorial, Andalusia és la comunitat amb més denúncies acumulades: 959.592 en total. Molt per davant de Castella i Lleó (413.343), la Comunitat Valenciana (366.360) i Castella-la Manxa (310.795). L'alta densitat de carreteres en aquestes regions ajuda a explicar aquestes xifres.

Segons l'AEA, el 2024 es van formular en total 3.440.655 denúncies per excés de velocitat. Això representa un augment del 4% respecte al 2023. Tanmateix, la majoria d'aquestes sancions no es van produir a les carreteres més perilloses.
El president de l'AEA, Mario Arnaldo, ha estat crític amb l'estratègia actual de la DGT. Assenyala que el 70% dels accidents amb víctimes tenen lloc a carreteres secundàries, i no a autopistes. Per això proposa que es replantegi l'ús dels radars, que al seu parer "s'han convertit en instruments de recaptació".
Aquests són els 10 radars que més van multar el 2024.
A continuació, el llistat dels dispositius que més sancions van emetre durant l'últim any:
M-40 (km 20), Madrid – 74.873 denúncies.
A-7 (km 968), Màlaga – 67.502 denúncies.
A-15 (km 127), Navarra – 60.878 denúncies.
A-381 (km 74), Cadis – 54.835 denúncies.
A-45 (km 128), Màlaga – 49.378 denúncies.
EI-600 (km 9), Illes Balears – 39.202 denúncies.
A-92 (km 83), Sevilla – 37.616 denúncies.
A-7 (km 978), Màlaga – 33.358 denúncies.
MA-20 (km 10), Màlaga – 33.061 denúncies.
M-40 (km 52), Madrid – 33.057 denúncies.
L'informe conclou que cada any aquests radars "cacen" més conductors. La seva presència a autovies i autopistes planteja dubtes sobre la seva veritable utilitat preventiva. Mentrestant, el nombre de multes continua creixent.
Més notícies: