
Carlos Pérez, mecànic de Valladolid: 'Aquest és el cotxe que jo recomano'
El “MVP del taller” assenyala quins fabricants ofereixen qualitat i quins acumulen avaries i costos extres
Carlos Pérez és un nom de referència en el món de la mecànica espanyola. Aquest any ha estat nomenat “MVP del Taller” per La Comunidad del Taller i Intea Automoción. Treballa a Talleres Gabilondo, a Valladolid, i s'ha convertit en un referent gràcies a la seva experiència i criteri.
No és un guardó qualsevol, ja que en el sector el comparen amb una “Pilota d'Or” de la mecànica. Pérez succeeix Javier Sendín, mecànic salmantí, i consolida la seva posició com una veu autoritzada. Ha vist passar pel seu taller tota mena de vehicles.

Les marques més fiables, segons un expert
Amb tants anys de feina, Pérez té clar quines marques fallen menys. Afirma que els fabricants japonesos com Honda, Mazda i Toyota ofereixen una fiabilitat excel·lent. “Aguanten molts quilòmetres sense donar problemes”, assegura.
També esmenta Kia i Hyundai. Aquestes marques coreanes han mantingut un alt nivell de qualitat des de fa anys. Són, per a ell, una aposta segura per a qui cerca un cotxe durador.
Pel que fa als fabricants xinesos, reconeix que la seva presència creix. Milloren a poc a poc, sobretot en models d'alta gamma. Tanmateix, adverteix que els recanvis poden trigar més a arribar, ja que moltes peces venen de la Xina.

Les marques que donen més problemes
Pérez no dubta a assenyalar Land Rover i Jaguar com les més problemàtiques. Parla d'avaries electròniques, fallades de motor i muntatge deficient. “Només de veure un cotxe, a vegades ja saps que tornarà al taller”, afirma.
També és crític amb les marques del Grup PSA, com Peugeot, Citroën i Opel. Segons ell, la seva fiabilitat ha baixat amb el temps. Una cosa similar passa amb Fiat, integrada a Stellantis.
Els cotxes americans tampoc no surten ben parats. Pérez considera que la qualitat de fabricació és inferior a l'europea i, encara més, a la japonesa. Cita exemples com un mal cablejat elèctric o acabats deficients.
El valor dels detalls tècnics
Per a aquest mecànic, la diferència real és en els petits gestos d'enginyeria. Un cotxe japonès sol tenir els cables ben protegits i col·locats. En altres, els mateixos cables poden estar mal ubicats i deteriorar-se abans.

Afegeix que a Europa no es venen tants models japonesos com en altres mercats. Als Estats Units o Àsia hi ha una varietat molt més gran. Creu que no hi ha prou interès a portar-los a aquest continent.
Pel que fa a la seva recomanació personal, no dubta: el Honda Accord. El descriu com equilibrat, còmode i resistent. “No té gaire tecnologia, però és fiable i compleix en el dia a dia”, conclou.
Més notícies: