
Confirmat: el truc dels mecànics per estalviar en el manteniment de la moto
Una jove motera ha revelat el seu secret per no gastar-se una fortuna en les revisions mecàniques cada any
Estalviar en el manteniment de la moto és possible. No cal ser professional per portar al dia les cures bàsiques. Hi ha un truc que cada vegada recomanen més els entesos: fer-ho un mateix.
L'important és saber per on començar. I per això, res millor que escoltar aquells que ja ho estan fent. És el cas d'una jove motera que, des de les seves xarxes, explica com estalviar sense renunciar a la seguretat.

Com netejar i tensar la cadena sense anar al taller
Aquesta estudiant d'electromecànica mostra el procés pas a pas. Tot comença amb la neteja de la cadena. Per a això, el primer que recomana és consultar el manual de la moto. Cada model és diferent i no tots els processos són iguals.
En el seu cas, el vehicle té cavallet. Però si no fos així, cal aixecar la roda del darrere per treballar. Necessitaràs un netejador de cadena, un drap i protecció per al terra, com cartró, paper o una tela que no fem servir.
La cadena s'ha de girar cap enrere, mai cap endavant. “Has de girar en aquesta direcció”, comenta mentre gira la roda. Així s'evita el risc d'enganxar-se els dits i fer-se molt de mal.
Un cop girada, s'esquitxa la cadena amb el netejador i després s'aplica el raspall per retirar la brutícia. Es pot moure el raspall al voltant o fer girar la roda per completar el procés.
Després de raspallar, s'utilitza un drap per acabar la neteja. No s'ha d'oblidar la corona, que és la roda dentada del darrere. Aquesta peça també ha d'estar lliure de greix acumulat i acabar amb un acabat brillant a les peces.

El següent pas és comprovar la tensió de la cadena. De nou, el manual és clau, ja que hi indica la folgança recomanada pel fabricant. No s'ha d'ajustar a ull.
En l'exemple que mostra l'estudiant, la cadena estava destensada, per això va haver d'afluixar l'eix de la roda del darrere. Reconeix que “estava força dur” al principi.
Es procedeix a desfer la femella i la contrafemella del tensor de l'eix, després cal assegurar-se que les línies d'ambdós costats coincideixin. Això garantirà un tensat uniforme i correcte, sense fer-nos mal.
Abans de tornar a apretar, es col·loca un drap entre la cadena i la corona. Això evita que la roda s'enfonsi en aplicar força i així es pot apretar l'eix amb seguretat.
Engreixat final i revisió de pressió
Un cop tensada, la cadena s'ha d'engreixar bé perquè és essencial per allargar la seva vida útil. L'aplicació ha de ser uniforme, sense excés de producte.
Finalment, la motera revisa la pressió de les rodes, detall que molts obliden. Aquest gest pot marcar la diferència en la conducció i en el desgast dels pneumàtics.

Amb aquests passos, el manteniment bàsic està complet. Sense tallers, sense factures, sense complicacions. Només necessites temps, atenció i les eines adequades.
Els mecànics ho confirmen: molts d'aquests passos es poden fer a casa. I això suposa un gran estalvi al final de l'any. El truc és aprendre, practicar i seguir les recomanacions.
Més notícies: