
El gran canvi del carnet de conduir motos des d'ara: ara és obligatori
El carnet A de moto exigeix ara airbag obligatori i més hores de circulació per carretera
Conduir una moto de gran cilindrada ja no és igual que abans. A partir d'aquest mes, la normativa ha introduït un canvi clau en el procés per obtenir el permís A. És un pas més cap a una conducció més segura.
La Direcció General de Trànsit (DGT) ha endurit els requisits per aconseguir aquest carnet. Ara, els aspirants hauran de complir una nova obligació. També hi haurà més temps de circulació en carretera.

Airbag obligatori des de l'1 de juliol a les classes pràctiques
Des de l'1 de juliol, els alumnes i professors que facin les pràctiques del carnet A han de portar una armilla airbag. Aquesta mesura s'aplica durant les classes en trànsit obert. Només s'exigeix en cursos realitzats en autoescoles homologades.
Aquest sistema de protecció serà obligatori en totes les pràctiques reals. No fer-lo servir implica no poder completar la formació. És una exigència que busca reduir les conseqüències dels accidents.
La mateixa autoescola et pot deixar una armilla per complir amb la nova norma. Un cop obtingut el carnet A, ja no és obligatori el seu ús posterior. Per ara.
Tanmateix, és un magnífic consell de seguretat disposar ja d'una de pròpia.
El permís A és el que autoritza a conduir qualsevol tipus de motocicleta, sense importar la seva potència o cilindrada. Per obtenir-lo, cal tenir almenys 20 anys. A més, és obligatori comptar amb dos anys d'experiència prèvia amb el permís A2.
Més hores de pràctiques en vies interurbanes
L'altra novetat important és l'augment d'hores en trànsit real. El curs del carnet A passa a tenir quatre hores de circulació en vies obertes al trànsit. D'aquestes quatre, almenys dues s'hauran de fer per carreteres interurbanes.
Aquest canvi respon a una dada preocupant. La majoria d'accidents mortals de motoristes tenen lloc en aquest tipus de vies. Per això, és essencial formar el conductor en aquestes condicions.

En total, el curs consta de nou hores. Tres són de teoria, on s'inclou formació sobre sistemes d'ajuda a la conducció (ARAS). Després es fan dues hores en circuit tancat i les quatre esmentades en vies reals.
Els canvis reflecteixen un enfocament més rigorós i realista. La DGT busca formar motoristes més preparats i conscients dels riscos. També intenta reduir la sinistralitat en un col·lectiu especialment vulnerable.
Així s'obté el permís A2 abans d'accedir a l'A
Abans de poder obtenir el carnet A, cal tenir el permís A2. Aquest també inclou diverses proves importants. Primer, cal superar dos exàmens teòrics, encara que si ja tens el permís de cotxe, només en fas un.
Després, es passa una prova pràctica en circuit tancat, amb sis maniobres obligatòries. Entre elles, hi ha ziga-zagues entre cons, frenades controlades i sorteig d'obstacles. S'avalua precisió, estabilitat i control.

Finalment, l'examen es completa amb una prova en vies obertes. Aquesta dura uns 30 minuts, similar a la del carnet de cotxe. L'objectiu és demostrar capacitat d'adaptació a l'entorn real.
En resum, l'accés a motos d'alta cilindrada a Espanya ja és més exigent. L'airbag es converteix en un requisit clau, i la formació en carretera es reforça. La seguretat fa un pas endavant, encara que suposi més preparació per a l'alumne.
Més notícies: