Home jove amb ulleres i casc negre conduint una motocicleta per carretera amb un cercle vermell i una fletxa assenyalant la seva cara i el logotip de la DGT a la cantonada.
NOTÍCIES

La indicació de la DGT a tots els motoristes que porten ulleres: 'L'ideal és...'

Els motoristes que porten ulleres han de saber quin tipus de material poden utilitzar per circular amb seguretat en moto

Anar en moto és sinònim de llibertat, però també de vulnerabilitat. Cada detall de l'equipament compta, especialment quan es tracta de protegir el cap i la visió. Per això, portar ulleres mentre es condueix una moto no és quelcom que s'hagi de prendre a la lleugera.

La Direcció General de Trànsit ha llançat un advertiment clar. Aquells motoristes que utilitzen ulleres, siguin graduades o de sol, han de prestar especial atenció a com es combinen amb aquest material. Una mala elecció pot tenir conseqüències perilloses en cas d'accident.

Persona amb casc vermell conduint una motocicleta per un carrer mullat per la pluja envoltat de cotxes i edificis.
La seguretat a la moto és fonamental, fins a l’últim detall | Europa Press

Casc integral o amb visera: l'opció més segura.

L'ideal, segons la DGT, és utilitzar un casc integral o almenys un amb visera. Aquest tipus de casc redueix notablement els riscos associats a l'ús d'ulleres. Actua com una barrera física que protegeix no només el cap, sinó també la cara.

A més, aquest tipus de casc ajuda a evitar impactes directes contra els vidres. Un insecte o fins i tot una pedra pot colpejar la cara en marxa. La visera evita aquest contacte, protegint tant la pell com les ulleres.

La visera també millora la visibilitat a la carretera. Això sí, és fonamental que estigui neta i no presenti ratllades. Una visera danyada pot distorsionar la visió i augmentar el perill a l'hora de conduir.

Atenció a l'ajust de les ulleres dins del casc.

Abans de sortir, cal comprovar que les ulleres encaixen bé al casc. No han de produir pressió ni rascades. Les barnilles han de lliscar per l'escuma sense generar molèsties, fins i tot després de diverses hores de conducció.

Motociclista amb equip de protecció fent una maniobra entre cons de trànsit, amb el logotip de la Direcció General de Trànsit i una imatge d'un motociclista fent un gest d'aprovació.
La visera evita aquest contacte, protegint la pell i les ulleres | Nomadsoulphotos

Aquest pas és clau per mantenir la concentració. Unes ulleres mal col·locades poden generar distracció. I a la carretera, això pot marcar la diferència entre arribar o no amb seguretat.

Quan es tracta d'ulleres d'ús diari, també s'han de complir certes condicions. La DGT recomana triar models amb barnilles flexibles. Aquestes estan dissenyades per absorbir cops sense trencar-se fàcilment.

Materials que poden marcar la diferència.

En cas d'accident, les ulleres amb muntura rígida suposen un risc important. Si reben un impacte fort, poden fracturar-se i causar ferides a la cara, el crani o fins i tot als ulls. Per això es desaconsella l'ús de muntures metàl·liques o massa dures.

També cal prestar atenció al tipus de vidre. Els vidres minerals són més fràgils i perillosos. La millor alternativa és el policarbonat, un material resistent i menys propens a trencar-se en fragments tallants.

Home amb casc negre i ulleres conduint una motocicleta per una carretera envoltada d’arbres.
Cal saber com protegir el que tenim davant dels ulls | ChatGPT

Aquest tipus de lents ofereix una protecció més gran en condicions extremes. A més, solen ser més lleugeres i còmodes per a l'ús prolongat. Quelcom que s'agraeix en rutes llargues o desplaçaments diaris.

En resum, portar ulleres en moto requereix més que estil. És una qüestió de seguretat. Utilitzar un casc adequat, triar ulleres resistents i revisar cada detall abans de pujar a la moto pot evitar lesions greus.

La DGT ho té clar: l'ideal és prevenir i això comença per saber com protegir bé el que tenim davant dels ulls.

➡️ Notícies

Més notícies: