Carlos Checa somrient davant d’un fons desenfocat
NOTÍCIES

La nova vida de Carlos Checa, l'expilot que gairebé va perdre la vida: 'Per dues hores'

La història de Carlos Checa: del quiròfan d’urgència a Nottingham a brillar a MotoGP i a Superbikes

El motociclisme espanyol dels anys noranta era un territori hostil. Els pilots nacionals lluitaven contra autèntics gegants com Mick Doohan o Valentino Rossi. Tanmateix, d'aquella generació sorgí un talent inesperat: Carlos Checa.

El català no brillà a les categories petites. Només disputà una cursa a 125 cc i una temporada a 250 cc. Tot canvià quan substituí l'accidentat Alberto Puig als 500 cc.

Carlos Checa pren una corba en un circuit de curses amb una moto blava decorada amb el número 8 i patrocinadors visibles al vestit i a la motocicleta
Només va disputar una cursa en 125 cc i una temporada en 250 cc | Europa Press

Els primers destells de glòria.

Amb només 23 anys es trobà al capdavant de l'equip de Sito Pons. Debutà al Gran Premi de Gran Bretanya de 1995 sobre una Honda NSR500. Contra tot pronòstic, s'endinsà diverses vegades al top deu.

L'any 1996 confirmà les expectatives. Aconseguí un podi a la primera cursa a Malàisia i un altre a Austràlia. Però l'explosió definitiva arribà a Montmeló, on derrotà Doohan i aconseguí la seva primera victòria.

El tercer espanyol a guanyar a la categoria reina ja era una estrella. El 1997 i 1998 arribaren més podis i la seva segona victòria, aquesta vegada al Jarama. Checa estava en plena lluita pel títol.

L'accident que ho podia haver acabat tot.

Va ser a Donington Park on la seva vida canvià. Una caiguda aparentment menor acabà en tragèdia. La seva melsa quedà perforada i patí una hemorràgia interna massiva.

Traslladat en helicòpter a Nottingham, el van operar d'urgència. "Si l'haguéssim operat dues hores més tard...", digué el metge. Però el pitjor encara estava per venir.

La manca d'heparina provocà coàguls al seu cervell. Checa perdé la visió i la mobilitat, i els seus pares volaren a Anglaterra temen el pitjor. Contra tot pronòstic, sobrevisqué i tornà a pujar a la moto.

Carlos Checa somrient amb el polze amunt al costat del seu cotxe en una pista de terra
Fa tot just tres anys va participar al Dakar, encara que en cotxe | Europa Press

Una carrera marcada per la resiliència.

Tot i que el seu rendiment a 500 cc es ressentí, Checa no es rendí. S'uní a Yamaha com a pilot oficial i més tard passà per Ducati a MotoGP. Mai guanyà una cursa a la categoria, però acumulà tretze podis.

El veritable salt arribà a Superbikes. Amb Honda debutà a l'especialitat, però amb Ducati assolí la glòria. El 2011 es proclamà campió del món amb la Ducati 1098R.

Aquell any guanyà quinze curses i es convertí en el primer espanyol a aconseguir el títol. En total, sumà 22 victòries i deixà una empremta inesborrable a la marca italiana.

La nova vida de Carlos Checa.

Avui, Carlos Checa segueix lligat al món del motor. És comentarista de MotoGP a DAZN, on analitza les curses amb l'experiència d'un veterà.

Però la seva passió per la velocitat no ha desaparegut. Fa només tres anys participà al Dakar, encara que en cotxe. Una mostra que l'adrenalina mai s'apaga.

D'estar a dues hores de la mort a ser llegenda de Ducati, la història de Carlos Checa és única. Un pilot que encarna la resistència, la superació i la glòria.

➡️ Notícies

Més notícies: