
Oficial: aquestes són les noves motos de la policia que comencen a multar a Espanya
La Guàrdia Civil patrulla aquest estiu amb motos camuflades que sancionen sense ser detectades per altres motoristes
Aquest estiu hi ha nous ulls vigilant la carretera. I ho fan sobre dues rodes, sense sirenes ni llums visibles. La Guàrdia Civil patrulla ja amb motos camuflades.
No és una novetat total, però sí una realitat que va a més. La Direcció General de Trànsit (DGT) ho va confirmar fa un parell d'anys. Ara, aquestes motos patrullen activament i comencen a multar.

Les motos camuflades: com són i com reconèixer-les
Aquestes motocicletes estan dissenyades per passar desapercebudes. No porten distintius visibles ni colors oficials. Es barregen entre els motoristes per detectar infraccions des de dins.
Els agents que les condueixen van de paisà. Només s'identifiquen en aturar-se, utilitzant un xalec reflectant oficial. D'aquesta manera, la seva vigilància és més eficaç i sorprenent.
Les marques i models també ajuden a reconèixer-les. Per ara, circulen BMW R 1150 RT i Honda ST 1300 Pan European. Són motos grans, utilitzades també per motoristes civils, cosa que les fa difícils de distingir.
Aquest nou sistema de vigilància se suma a altres mètodes. Ja funcionen els cotxes camuflats i les furgonetes camuflades. Aquestes últimes, gràcies a la seva alçada, permeten observar sense ser detectades.

Problemes amb les motos i els nous xalecs airbag
No tot en aquesta estratègia és tecnologia capdavantera. Algunes de les motos camuflades són antics models patrulla.
Han estat reutilitzats traient-los els logotips oficials.
Aquestes unitats, de color blanc, tenen entre 250.000 i 300.000 quilòmetres. Segons denuncien alguns agents, estan en mal estat. No són segures ni adequades per continuar patrullant.
Des de Salamanca s'han mostrat públicament algunes d'aquestes motos. També s'han presentat els nous xalecs amb airbag. Aquestes peces, obligatòries ara, estan generant molta polèmica.
Diversos agents es neguen a utilitzar-los. Alguns xalecs s'activen sols o no funcionen en accidents. L'error és en el mecanisme d'ignició, que continua sense solucionar-se.

Malgrat tot, la vigilància segueix en marxa. La DGT aposta per aquestes motos com una eina clau. I el seu objectiu és clar: reduir conductes de risc entre motoristes.
Les infraccions més vigilades són avançaments perillosos, excés de velocitat o conducció temerària. Amb motos camuflades, els agents detecten aquestes maniobres des de dins del grup. I sancionen de manera immediata, sense necessitat d'avís previ.
Aquestes motos ja estan operatives en diversos punts del país. Circulen com qualsevol altre vehicle particular. Però si cometis una infracció, poden ser elles qui t'aturen.
Més notícies: