
La ruta en moto del Camí de Sant Jaume que ho està petant aquest estiu
El Camí Francès en moto uneix paisatges, cultura i llibertat al llarg de 800 km fins a Santiago de Compostel·la
El Camí de Santiago no és només una ruta. És una experiència que cada persona viu a la seva manera. I aquest estiu, l'opció de fer-lo en moto està atraient centenars de viatgers.
Durant anys, la imatge típica ha estat la del pelegrí a peu. També en bicicleta, amb esforç i dedicació. Però ara, recórrer el Camí en moto s'ha convertit en una alternativa amb molt d'encant.

El Camí Francès sobre dues rodes
Pedro Pardo ho té clar. Aquest periodista i expert en rutes moteres porta més temps damunt la moto que caminant. I en el seu llibre España en moto, convertit ja en una referència del sector, ho deixa clar: el Camí també és per a motoristes.
La ruta estrella és el Camí Francès. Parteix de St Jean-Pie-de-Port, al País Basc francès. Des d'aquí, comença un recorregut de 835 km ple de pobles, monestirs, corbes i emocions.
El primer tram va fins a Pamplona, uns 74 km. És el pas més amable dels Pirineus. El trànsit és baix i el paisatge, inoblidable.
Després ve el tram fins a Logronyo. Són 83 km per la NA-111. Aquí esperen el port del Perdó, vinyes i pobles com Estella i Puente La Reina.

De la meseta a Galícia
L'etapa entre Logronyo i Lleó és llarga, però especial. Són 321 km on el paisatge canvia de vinyes a camps de cereal. Noms com Nájera, Santo Domingo de la Calzada o Carrión de los Condes sonen a història pura.
Aquí, la ruta és menys corba i més recta. Però l'encant no és només a la carretera, sinó als pobles. Des de San Juan de Ortega fins a Lleó, les fites del Camí són per tot arreu.
Des de Lleó fins a Villafranca del Bierzo hi ha 137 km. Primer, una mica pla i després, comencen els ascensos. Foncebadón, San Miguel del Camino, Astorga o Ponferrada són parades clau.
La gastronomia local és part del viatge. I cada poble té alguna cosa especial per oferir. Tant al plat com a la carretera.

L'última etapa va des de Villafranca fins a Santiago: 220 km de pura emoció. L'ascens a Portomarín és un dels preferits dels moters. I entre roures i castanyers, les corbes es tornen inoblidables.
Trams com la N-547, entre Guntín i Santiago, són un regal. Pujades i baixades per Cebreiro, San Roque i Poio. Tot amb vistes que fan que cada quilòmetre valgui la pena.
Santiago de Compostela marca el final. Però no es tracta només d'arribar. L'important és tot el que s'ha viscut al camí.
Perquè fer el Camí en moto no és una trampa. És una manera diferent de connectar amb la ruta.
La llibertat, el vent, el paisatge i la història es combinen per fer d'aquest viatge una cosa única.
I aquest estiu, més motoristes ho estan descobrint.
Més notícies: