
Prova de la moto trail xinesa que evoluciona el concepte de la supervendes amb carnet A2
Aquesta prova demostra que una trail, apta per al carnet A2, és la moto total si busques practicitat i emoció al 50%
La Voge 625DSX és la moto trail que molts busquen, ideal per a qualsevol dels plans que es tinguin en ment i sense pensar en un rendiment escàs o «insuls».
I aquesta no és l’única proposta que la trail de cilindrada mitjana posa damunt la taula, deixant clar que la marca xinesa va a per totes al mercat europeu, cosa que ens ve de meravella a l’espanyol i les seves demandes.

Ja que parlem de demandes, una d’elles està sent, a la vista de les vendes, la d’una moto que mantingui el patró de conducta trail, a ser possible limitable per al carnet A2 i que serveixi per complir en terrenys dispars.
En poques paraules, aquesta és en essència la definició de moto trail on confort, dinamisme, diversió i practicitat han d’anar necessàriament de la mà. I la veritat és que la Voge 625DSX ha sabut barrejar-ho tot de manera molt intel·ligent.

Voge 625DSX, sense distincions.
Aquesta barreja de factors, gustos i preferències mai ha estat fàcil d’aconseguir, encara que només sigui perquè potenciar qualsevol d’ells era sinònim d’empobriment en qualsevol dels altres; tanmateix, Voge sembla haver donat en el clau.
Com? Fent una cosa tan simple i saludable com és… escoltar. La matriu xinesa disposa d’un equip al nostre país en el qual delega gran part de la seva connexió amb el client final, cosa que sens dubte es trasllada al producte i, per tant, a la seva evolució.
No tens més que observar com ha anat creixent en tots els aspectes la saga DS i DSX des de la primera 500, passant per la posterior i supervendes Voge 525DSX per arribar a l’última versió i novetat el 2025, la Voge 625DSX.

Podríem parlar també de la connexió amb l’exitosa, sobretot dins de les nostres fronteres, Voge 900DSX, però en tenim prou amb analitzar i provar la nova Voge 625DSX, ja que fins i tot en alguns aspectes aquesta «pes mitjà» supera la gran «nou-cents».
Potser això et soni «a xinès» (no és un joc de paraules), però si una trail mitjana fa les coses tan bé com la nova DSX que fins i tot treu el cap per sobre de la germana gran, és que alguna cosa important està succeint a Voge.

COM ÉS LA VOGE 625DSX.
Quan el treball ben fet surt a la llum, cal reconèixer-ho, i en aquesta «sis vint-i-cinc» resulta palpable i evident, i fins i tot com dic força més que en la més gran de les DSX. Per què?
És possible que la força de l’evolució, el simple fet d’arrossegar les sinergies iniciades amb la primera 500DS, hagi desembocat en una moto que, com et dic, beu de les fonts d’un públic que sap el que vol. I aquí en tens el resultat.
Es tracta d’una trail molt elaborada, feta a consciència perquè sigui estrany que posis en dubte l’eficàcia de cada element que la compon. Per exemple i sense anar més lluny, comencem pel motor que, et recordo, ofereix 63 CV i és limitable per a l’A2.

Es tracta d’un bicilíndric en paral·lel de nova factura que, com et dic, aprofita el viscut de manera ràpida i intensament (pels canvis introduïts en molt pocs anys) per donar vida a una nova unitat, més potent i més capaç que l’anterior 494 cc.
Sí, aquell twin va arribar al seu sostre en format «quatre nou quatre» per rendir els 47 CV possibles amb vistes al carnet A2, cosa que significava que si es buscava més rendiment, el modus operandi passava necessàriament per incrementar la cilindrada.
I així ha estat. Ara, els 581 cc aporten un 34,3% més en potència i 28,1% en xifres de parell, segons dades oficials, saltant alhora l’esglaó de «moto per al poble pla» en termes fiscals per passar a engrossir les llistes de «les motos per a adinerats», des de 500 cc fins a 999 cc…

Es podria dir que la cintura mostrada per Voge per lidiar amb un mercat tan exigent entre el públic demandant com capritxós i fins i tot ridícul en l’impositiu, ha estat tal que ni el millor púgil de tots els temps en «pes mosca» seria capaç d’igualar els seus moviments sobre el quadrilàter del mercat.
Si no, com explicaries el fet de comptar amb fins a quatre opcions trail de compra actualment, començant per la Voge 300 Rally, passant per la Voge 525DSX per tancar el cercle amb la Voge 900DSX? La recent arribada Voge 625DSX s’immisceix entre totes elles per posar damunt la taula una opció més… potser la més equilibrada.

Tot això sense tenir en compte que aviat hi haurà una cinquena valedora que potenciarà el costat més off-road del carnet A2, amb encara més potència i capacitats «endureres» per als qui els agrada trepitjar terreny solt cridant a les portes de les aventures més pretensioses.
Mentrestant i en certa manera, aquest darrer argument és un altre dels que donen suport a la base per decidir-se per la Voge 625DSX, ja que per alçada al terra, recorregut de suspensions i capacitats generals, va més enllà rodant per terra que la «cinc vint-i-cinc» coneguda.

Tanmateix, la nova opció trail apta per a l’A2 que he provat va més lluny en tots els sentits, en termes d’equipament original (ja sigui de sèrie o opció), acabat, rendiment… i, com no, en sensacions.
Amb un nou motor per bandera amb «més de tot», les suspensions venen a acompanyar-lo amb les intencions que t’indico sobre el seu comportament més enllà de l’asfalt. Kayaba s’encarrega de la unitat invertida frontal i del «mono» posterior.
Amb un recorregut de 171 mm i 181 mm davant i darrere respectivament, ens venen de sèrie amb un ajust més aviat suau per rendir com s’espera d’una de la seva espècie sobre asfalt; en pocs clics la pots deixar a punt per trepitjar terra amb garanties.

Aquí podràs desconnectar l’ABS en ambdós eixos, així com el TCS a la roda posterior per evitar problemes, si bé una absència de pràctica sobre ferm solt per part del pilot sempre valorarà disposar d’antibloqueig als frens i tracció limitada al gir de gas, amb l’embragatge de rampes sempre a disposició que ara mostra discos més grans per al seu reforç.
Llum LED amb intermitents progressius, preses de corrent USB i estàndard (sense USB-C), instrumentació a color de 7”, comandaments retroil·luminats, paramans, cavallet central, portaequipatges de sèrie, pantalla ajustable en alçada… El llistat és interminable i sorprenent pel preu final de la moto.

COM VA LA VOGE 625DSX.
Sol passar amb cada moto nova presentada: la teoria és ideal i no sempre ve acompanyada per la pràctica, on apareixen aquells «peròs» que, arribat el moment, a tu i a mi ens poden fer dubtar sobre la seva possible compra.
Part de la meva feina és posar-me en la teva situació per obtenir conclusions tangibles, aquelles amb les quals aniràs a la botiga demanant just el que vols o, almenys, el més semblant al que els teus somnis et transmeten a cada moment.
Si en el teu imaginari hi ha el fet de posar-te als comandaments d’una moto nova, amb el carnet A2 acabat d’estrenar i amb la intenció de continuar gaudint-ne perquè t’agrada i, és clar, perquè la continues pagant, gaudint de més potència del twin calat a 270° amb eix d’equilibri un cop deslimitada, para atenció a aquesta nova creació xinesa.

I quan dic «creació xinesa» ho faig expressament. Molt es parla del salt d’uns anys ençà pel que fa a validesa del producte i equivalència amb altres de la seva espècie i procedència diversa. Ho he viscut en pròpia pell i tinc sentiments trobats.
El que no deixa de sorprendre’m és el preu al qual s’ofereixen les seves motos encara que, si et sóc sincer, en aquesta ocasió he deixat de pensar en els euros per limitar-me a les sensacions… cosa que ja per si sola és tota una declaració intrínseca en aquesta moto.
Els motors Voge, de procedència Loncin, sempre s’han mostrat una mica «cantaires» fins i tot al ralentí, però curiosament aquest no ho és tant, cosa que sempre s’agraeix en termes de discreció del motorista allà on circuli.

Des del primer moment es mostra amb un nivell de suavitat que no havia experimentat, canvi i embragatge inclosos. Tot és dolç i fins i tot sincronitzat sense necessitat d’utilitzar la maneta esquerra per pujar relacions al règim adequat.
L’equip de frens segueix el mateix esquema, encara que a carretera amb més velocitat hauràs d’utilitzar algun dit més, a part de l’índex, per aturar els quilos en joc; no amaga ser una moto més aviat gran i, per tant, delicada per a certs «newcomers».

Amb una alçada de seient de 835 mm, segons Voge correspon a la mitjana de l’usuari europeu, encara que jo si fos tu em pujaria a la moto al concessionari i comprovava com de bé pots fer-te als comandaments… malgrat el que puguin indicar les xifres.
En qualsevol cas, entre carrers resulta fàcil de dominar, fent trial entre cotxes amb total normalitat assistit per un embragatge suau i progressiu. Pel que fa a les vibracions, fins i tot amb eix d’equilibri, apareixen sense ser «perilloses», més fora de l’urbs que dins.
Però sortir-ne és el que buscaràs amb tota probabilitat un cop situat als comandaments d’aquesta Voge. El motor manté la tònica de dolçor general i prova d’això és un esglaonament del canvi racional, sense grans salts ni pics de potència aclaparadors.

La relació del canvi és tirant a conservadora, entre altres aspectes perquè puguis viatjar sense veure’t penalitzat per un consum excessiu; cosa garantida a tenor d’aquesta prova que, fins i tot esprement amb ganes el twin, no vaig veure perdre massa «quadrets» en el nivell de benzina del display.
En carreteres revirades es nota que les Pneumàtics Metzeler no es porten gens malament amb les suspensions Kayaba, recorda, amb més recorregut i ajustos en precàrrega de moll, compressió i extensió d’hidràulic. La trepitjada és ferma i dona confiança.

Alhora, el control de tracció també segueix la senda de la suavitat per a més sorpresa, perquè esperava un altre tipus de reacció després d’experiències anteriors… Com et dic, fins i tot sobre terra és recomanable si no estàs gaire segur rodant per pistes.
Quin major elogi se li pot brindar en una situació així! L’ABS, per la seva banda, també referma les seves qualitats amb la marca alemanya Bosch present també a l’apartat de la injecció. Còmoda, ben acabada i a punt per gaudir… a aquest preu?

AIXÍ VEIEM LA VOGE 625DSX.
A ciutat: 4.
A carretera: 4.
A autovia: 4.
Confort: 4.
Equipament: 4.
(De 1 a 5 punts).
El millor:
-Qualitats i acabats en general, amb relació qualitat-preu sorprenent.
-Comportament del motor.
-Confort en plena marxa.
Milloraria amb:
-Doble comptaquilòmetres parcial.
-Menys vibracions… si de debò arriben a molestar-te.

La Voge 625DSX és una moto que es nodreix de l’experiència adquirida, així com del bagatge de tots els clients que han tingut a les seves mans una DS o DSX… I això es nota, molt, en aquesta nova creació trail on poc o res s’ha deixat a l’atzar.
No només l’equipament és complet, sinó que pràcticament tot funciona com s’espera quan es té; com acostumo a dir, de vegades és millor prescindir d’alguna cosa que no fa la seva feina de manera apropiada. Aquí, el que trobes, funciona com un rellotge.
De manera que gaudir d’una moto així per 6.592 euros, assegurança gratis i 5 anys de garantia (es diu aviat, costa de creure), ja és possible gràcies a la voracitat xinesa per millorar un rere l’altre cadascun dels seus models a la màxima celeritat possible. Amb la Voge 625DSX ho ha aconseguit. Quina serà la pròxima?
Més notícies: