
Provem un scooter oriental, però no xinès, que torna des de fa temps com a supervendes
És un dels scooters Gran Turisme més reconeguts al mercat espanyol durant les dues darreres dècades
És un dels grans llançaments entre les novetats 2025. Un model que renaix amb nous propòsits i valors.
El KYMCO Super Dink GT reedita un dels scooters més venuts a Espanya durant els últims anys. I això redunda tant en el seu prestigi com en motiu de màxima responsabilitat sobre les seves espatlles.
L'insígnia KYMCO Super Dink va obtenir el títol de motocicleta més venuda a Espanya els anys 2010 i 2014, després del seu llançament el 2009. Estem parlant de la seva versió 125. Era una època en què s'estava consolidant la convalidació entre els carnets de cotxe i moto.

El KYMCO Super Dink va arribar per trencar barreres. Les marques japoneses eren la referència absoluta al mercat d'aquella època.
Ens referim a scooters mítics com el Honda SH 125 (el Scoopy de tota la vida) o el Suzuki Burgman 125.
El taiwanès va fer valer una relació qualitat-preu inabastable per als seus rivals. I va aconseguir assolir un prestigi de fiabilitat i amb una personalitat pròpia. La història es va repetir més tard amb la sèrie KYMCO Agility 125.
La perspectiva del temps fa que aquesta mirada cobri un interès inusitat avui dia. Assistim al desembarcament ferotge de marques xineses que torna a revolucionar el mercat.
Firmes com Voge, Zontes, QJ Motor, CFMoto o el Grup Keeway. Com en el seu dia ho van fer firmes taiwaneses com KYMCO i SYM. En aquest context, el concepte “qualitat-preu” torna a erigir-se com a patró essencial.

És un entorn en què molts protagonistes volen posicionar-se sota aquesta premissa. Una fórmula convenient és la distinció.
Aquí és on juga les seves cartes el nou KYMCO Super Dink GT.
COM ÉS EL KYMCO SUPER DINK GT 350
En aquesta ocasió, hem tingut l'oportunitat d'estrenar a Menorca la versió dirigida al carnet A2. Per demostrar els nous temps, rep un cognom que juga a despistar.
El KYMCO Super Dink sempre ha estat considerat un scooter GT, Gran Turismo. L'afegit d'aquestes sigles a la seva denominació no hauria de tenir més secret. Tanmateix, sí que en té.
El KYMCO Super Dink 350 GT és el menys GT de la trajectòria d'aquest emblema. La raó és que els seus canvis han incidit més en un comportament sport que en un perfil clàssic Gran Turismo.
Moltes de les seves evolucions segueixen aquest camí. Per començar, s'ha baixat el pes total en 7 kg per a un rendiment més dinàmic.

A això s'hi sumen unes cotes de geometria que faciliten la seva agilitat. O detalls com la reducció del gruix de les barres de la forquilla de 37 mm a 33 mm. El bastidor és un 2,5% més lleuger.
Aquest paquet de novetats va acompanyat d'evolucions evidents en el seu propulsor. Ara Euro 5+ com és norma.
No obstant això, aconsegueix unes prestacions superiors al model precedent.
La potència puja mínimament, de 20,8 CV a 21 CV. Però ho fa a un règim menor (7.250 rpm davant 7.500 rpm) per assolir les mateixes prestacions que abans amb un consum inferior.
Un aspecte fonamental que el distingeix d'edicions prèvies és el diàmetre de les seves llandes. Opta per un esquema de 15” davant i 14” darrere, quan en la versió prèvia fins a 2022 era de 14”/13”. A més, la posterior redueix la seva amplada de 150 mm a 140 mm.

Pel que fa a equipament, aquí és on també es fa més fort l'edició 2025 KYMCO Super Dink 350 GT. La pantalla LCD ha estat especialment dissenyada per oferir una òptima visió en tota circumstància.
Seguretat, tecnologia i preu
I en l'apartat seguretat, compta amb control de tracció TCS desconnectable mitjançant un polsador situat a la piña esquerra. També amb sistema ESS d'avís de frenada d'emergència en encendre's els intermitents per evitar encalços.
L'utilitat també puja diversos esglaons. Compta amb un forat sota el seient d'enorme capacitat, capaç d'albergar dos cascs integrals i més objectes.

A més, afegeix dues guanteres, amb dues preses de corrent. Estan dotades d'un pràctic mètode d'obertura per a una accessibilitat més fàcil.
En la seva electrònica destaca la incorporació de clau de proximitat “keyless” i òptiques 100% LED. Es comercialitza en colors negre o marró, als quals aviat s'afegirà una edició blava.

I el seu preu és una de les seves principals armes: 4.750 €. Perquè tinguis una referència, el 2022, l'edició precedent es venia a un preu de 5.699 €.
El 2010, quan es va comercialitzar per primera vegada el KYMCO Super Dink 300, per 4.299 €. És obvi que s'ha ajustat el preu al màxim.
COM VA EL KYMCO SUPER DINK GT 350
En trobar-te en directe amb el nou KYMCO Super Dink GT 350, descobreixes un model que evidencia les seves arrels en les versions prèvies. Tanmateix, ofereix unes línies de plena actualitat. Un treball excel·lent en aquest sentit, sobretot perquè li atorga una personalitat única davant els seus rivals.

Abans de posar-lo en marxa, inicies el ritual d'aprenentatge dels seus polsadors. Disposa d'un botó per enllaçar-lo amb la clau intel·ligent que et guardes a la butxaca.
Si abans necessites guardar-hi alguna cosa, descobreixes amb sorpresa un espai sota el seient enorme. Amb llum de cortesia i entapissat, més que pràctic.
També et pots beneficiar de les seves guanteres, tot i que has de recordar que, en aquest cas, no disposen de tancament. Els primers signes de qualitat són evidents en tots els seus acabats. Per exemple el so d'obertura de tapes i seient i fins i tot el seu tacte.
Les piñes són molt completes, de disseny agradable i fàcils de gestionar. Ambdues manetes permeten regulació en distància.

Un cop a sobre, l'espai disponible per al pilot és notable. És el millor KYMCO, a excepció del maxi AK 550, en aquest sentit per als meus 1,80 m d'alçada.
El seient és còmode i ampli, així com les plataformes, tant l'horitzontal com les avançades. Tot i que jo sempre prefereixo portar els peus en posició convencional com una moto per a un millor control.
El passatger disposa d'estriberes independents i pràctiques nanses a la graella. El seu lloc al seient és independent i també de bona mida.

La pantalla és un dels detalls que t'avancen la filosofia més esportiva del KYMCO Super Dink GT 350 respecte a edicions anteriors. És més baixa, cosa que queda estèticament molt bé.
Però en condicions adverses de clima et protegirà menys que una autèntica GT. Un senzill sistema manual seria una solució perfecta.
Qualitat extrema en el KYMCO Super Dink GT 350
Arrenquem i perceps que la nova generació té poc a veure amb el Super Dink d'abans. El terme precís és el de qualitat extrema.
S'ha fet un pas endavant excel·lent en aquest sentit. La qualitat percebuda en marxa és digna de models premium.
Ho obtens tant al ralentí com en moviment. Ni una vibració, només un fluir de molts quirats.

El funcionament del motor és extraordinàriament suau. A això ens tenen acostumats scooters per al carnet A2 del màxim nivell. Però mai un amb un preu força per sota dels 5.000 €.
També en prestacions aconsegueix molt bona nota. Les acceleracions són, a més de suaus, contundents.
I, repeteixo, sense la més mínima vibració a cap règim. Les recuperacions són lloables i la velocitat màxima assolida està entorn dels 140 km/h.

Un altre canvi radical és tot el que fa referència a la seva agilitat. El contrast amb edicions prèvies és abismal.
A la ciutat és una joguina. En carreteres revirades, incita a una conducció impensable per a un scooter GT.
La llanda anterior de 15” ofereix una estabilitat fantàstica i la reducció de pes total facilita cada maniobra. Detalls com un pneumàtic posterior més estret també incideixen en aquesta àrea de millor agilitat.
També menor consum. Els pneumàtics Maxxis estan a l'alçada del conjunt, almenys en sec.
La primera obertura del gas i la manera com l'embragatge i el variador van fent la seva funció faciliten trialejar a la ciutat. La manejabilitat és exquisida.

Amb la seva nova ergonomia respecte a versions anteriors, el pas del temps als seus comandaments no suposa cap problema.
L'esperit sport en què s'endinsa s'eleva. Hi ha circumstàncies en què trobes a faltar més potència d'un conjunt de frens compost de disc davanter 260 i posterior 240. Una segona unitat frontal com en l'Xciting VS 400 hauria estat molt benvinguda.
Però en aquest cas, l'objectiu primordial ha estat la reducció de quilos i l'agilitat. Més pes no suspès a la roda davantera reduiria aquest efecte.

Cal anticipar més la frenada i recordar que no estàs en un model RR… D'altra banda, un mètode de fre de estacionament sempre és aconsellable en scooters de la seva mida.
Les suspensions tenen un funcionament molt correcte. Amb recorreguts de 100/107 mm davant i darrere, respectivament, absorbeixen amb agrado irregularitats de l'asfalt.
Fins i tot en els ressalts per reduir la velocitat en trams urbans. En fortes inclinacions, no frega per cap dels dos costats, cosa que també dona molta seguretat.

Els amortidors són regulables en cinc posicions de precàrrega. La forquilla redueix 5 mm el seu diàmetre respecte a l'anterior KYMCO Super Dink 350 TCS.
No obstant això, compleix amb escreix la seva missió. I, de nou, ajuda a reduir pes i a incrementar l'agilitat.
En l'aspecte més pràctic, la visibilitat de la instrumentació és total. Fins i tot quan el sol incideix directament sobre la seva superfície. Tota la informació queda reflectida amb la màxima claredat.
La navegació per la seva informació és molt senzilla gràcies als tres polsadors de la piña dreta. Un d'ells serveix per posar a zero l'opció que t'interessi.
Es troba a faltar entre els seus dígits un indicador de temperatura ambient. Reconec que això és una mania personal. Els retrovisors ofereixen una visió adequada.

No disposa de connectivitat, un aspecte que sorprèn. KYMCO va ser una de les marques pioneres amb el seu sistema Noodoe, avui dia reservat al seu vaixell insígnia KYMCO AK 550 Premium. Les marques taiwaneses són més reticents a la seva extensió que les xineses i que les japoneses.
Exhibeix un consum declarat de 3,5 l./100 km, i obtingut en la meva unitat de 3,7 l./100 km. Models com aquest KYMCO Super Dink GT 350 compliquen cada cop més l'existència a alternatives elèctriques.
Sobretot si afegeixes que aquestes xifres permeten autonomies per sobre dels 350 km. Amb un PVP de 4.750 €, decantar-se per aquesta opció té encara molt més futur del que es pensava fa pocs anys.
EL MILLOR
Qualitat en marxa.
Capacitat de càrrega.
Visibilitat de la instrumentació.
Acabats.
Preu.
MILLORARIA
Connectivitat.
Fre de estacionament.
Pantalla més elevada o regulable.
AIXÍ VEIEM EL KYMCO SUPER DINK GT 350
A la ciutat: 4
A la carretera: 5
A l'autovia: 4
Comoditat: 4
Passatger: 4
Equipament: 4
(Valoració entre 1 i 5)

L'edició 2025 és més pràctica a la ciutat i més divertida a la carretera. Ara compta amb superior equipament de seguretat i, tanmateix, amb un preu menor.
Aquesta és la fórmula que KYMCO ha desenvolupat per reimplantar un Super Dink GT 350. Se'l trobava a faltar al mercat nacional.
Dinàmicament està molt ben pensat, amb un esperit esportiu que no envaeix la seva visió congènita GT. Els detalls a millorar es refereixen a components externs aliens al propulsor o a la part cicle. En aquests, aconsegueix puntuacions molt elevades.
Aquests detalls no es troben en cap a l'àrea de la seguretat on està molt ben proveït (TCS, ESS o ABS Bosch). Ens referim a connectivitat i solucions TFT, per exemple.
I podrien tenir cabuda en pròximes evolucions. Perquè la veterana insígnia Super Dink té molt recorregut per davant.

La remodelació l'ha transformat completament, fent-lo més útil però també més lúdic. Fonamentalment, amb un ingredient de qualitat en marxa encomiable.
Per totes les seves noves raons, s'instaura com un scooter per al carnet A2 de primer nivell. Resulta equilibrat per a ús urbà i a l'extraradi. Es posiciona en el tram més elevat del concepte “qualitat-preu” del qual fa, ara, més gala que mai.
Més notícies: