Persona conduint una motocicleta grisa amb casc groc per una carretera al costat d’una paret de roca
PROVES

És l’scooter revelació de l’any i t’ho demostra per què

Un scooter 'adventure' més equipat, més potent, amb solucions mai vistes a un preu interessant

Fa temps que es coneixia aquest scooter. S’havia vist en salons i era un dels models cridaners que la marca Zontes havia anunciat per al 2025, un any important per a ells, ple de novetats que, seguint la tendència que s’inicià l’any passat, estrenyerà encara més les femelles del mercat.

Te’n recordes quan allò de "que arriben les marques xineses" sonava com una amenaça? Ja no és així.

Preus, ofertes, fitxes tècniques i imatges de TOTES LES MOTOS I SCOOTERS ZONTES PER AL CARNET A2

I no és així perquè siga una amenaça que haja passat. És que ja són aquí, assentades i amb peu ferm. I no només Zontes, com saps.

L’any passat una moto d’una d’aquestes marques (Voge 900DSX) ja s’ha convertit en la moto gran més venuda del nostre mercat. I en molts segments, on aquestes marques han arribat, estan fent moltes vendes.

Una curta història d’èxit.

I en aquestes Zontes, una de les marques d’aquest estil que abans arribà (ja en fa 7 anys, des de 2018), segueix el seu pas. Si recordes,  arribaren amb aquelles 310 en diverses versions naked i carenades.

El 2019 ampliaren amb una trail, T310. El 21 apareixen les seues primeres 125 i Zontes comença a tenir un volum important: en aquest segment de les 125 de marxes de seguida arriben les xifres altes. 

TOTS ELS SCOOTER 125 DE ZONTES

El mateix any, es llança el primer scooter, el M310. Des de llavors i fins ara, en aquests poc més de dos anys s’ha ampliat la gamma de scooters, s’ha modificat la de les monocilíndriques amb el nou motor 350, s’ha llançat la reeixida custom C125 i el 2025 arriben no només els nous scooters 368, començant per aquest original G, sinó que al llarg de l’any aquest motor arribarà a la resta de la gamma de scooters.

Persona amb casc groc i jaqueta negra conduint una motocicleta per un camí de terra amb muntanyes al fons
El 368G és un autèntic crossover, capaç de sortir de l’asfalt | Zontes

Però no es quedarà la cosa aquí. Zontesassalta enguany els segments de mitjana-alta cilindrada, amb el nou motor de tres cilindres, en motos amb xassís d’alumini. Del tipus trail i esportiu. 

COM ÉS: un scooter Adventure "de veritat".

El nou scooter G368 és un scooter cridaner, en el qual Zontes s’ha jugat poc en l’estètica: potser aquell primer M310 (i posterior M350) es va fer amb una imatge molt arriscada perquè era diferent, però no agradava a tothom.

En aquest es veu poc risc i s’ha optat pel que funciona. No és una còpia de res, sens dubte, però la influència de tots els crossover anteriors, començant per l’exitós Honda X-ADV, és òbvia. Ben fet, perquè és molt bonic i atractiu.

Però només en això Zontes no ha arriscat. En la resta se’ls veu amb ganes d’innovar i fer les coses ben fetes. Per començar, i si la meua memòria no em falla, és gairebé el primer scooter "de veritat" (amb permís del Peugeot XP) amb llanda davantera de 17".

I amb això de "de veritat" no vull enfadar ningú. Em referisc només a la seua estructura, amb motor amb variador i sobre el basculant. Per seguir amb la part cicle, tampoc és molt comú veure scooters amb rodes de radis exteriors, amb llandes per a pneumàtics sense cambra i forquilla invertida amb doble tija, tipus moto.

Per si no fos prou, aquesta forquilla porta reglatges hidràulics en rebot i compressió i els amortidors posteriors en precàrrega (això sí és més normal) i en alçada (això no). Per tancar la part cicle, dir que aquestes suspensions tenen llarg recorregut, porta un disc davanter i un altre posterior (amb un gallet sobre la maneta que fa de fre d’aparcament), amb pinça JJuan radial davant. Les manetes són regulables en distància.

Motocicleta Zontes 310T estacionada a l’aire lliure sobre un terreny d’herba i terra amb arbres i muntanyes al fons
Molt equipament, estètica cridanera i un dels motors més potents del mercat | Zontes

El motor és una nova evolució del ja conegut que va néixer per a aquell 310 i que ha passat una temporada pels 350 cc. Ara ha crescut en diàmetre i carrera -de 77x74,9 mm ha passat a 79x75 mm- per arribar a aquests 367,6 cc que donen lloc al nou nom.

Aquest nou grup termodinàmic aconsegueix  assolir ara els 38,8 CV a 7.500 rpm, amb 40 Nm a 6.000 rpm superant ja l’Euro 5+, com és preceptiu. Amb aquestes xifres s’ha batut algun rècord fins i tot: és, entre els motors de scooters de més de 125 cc, el que major potència específica assoleix.  Em referisc a la relació entre cilindrada i potència: 105,5 CV per litre de cilindrada. I, sens dubte, el més potent entre els 350-400 actuals.

Un equipament elevat... i curiós.

No és notícia ja, la veritat, que un scooter Zontes tinga un equipament elevat. Ha millorat, de fet, respecte als anteriors en alguns detalls com, per exemple, la funció "mirroring" del quadre (pantalla TFT en color de 8").

Abans anava a través d’una app genèrica i ara va a través d’una pròpia de la marca. Per si no ho saps, aquesta funció permet veure algunes coses del mòbil al quadre de la moto, entre elles, la navegació.

Porta clau de proximitat que ve amb una polsera per si vols portar-la al canell. És ja la tercera generació a la marca i porta una posició per detectar la clau fins i tot sense piles o en zones amb inhibidors de freqüència.

Una altra part de l’equipament que crida l’atenció són les dues càmeres integrades que porta, una davant i una altra darrere, les imatges de les quals pots veure a través d’aquesta app Zontes. En aquest cas, a més, no necessites targeta de memòria: grava directament i pots descarregar les imatges i guardar-les si les necessites.

Pantalla digital de motocicleta mostrant velocímetre, nivell de combustible, pressió dels pneumàtics, autonomia i altres indicadors d’informació del vehicle
Quadre TFT, amb connectivitat i cúpula regulable. Dos dels equips de sèrie del Zontes 368G | Zontes

L’ABS és desconnectable al tren posterior, com a les motos trail autèntiques, i compta amb control de tracció també desconnectable. Al quadre exhibeix diverses visualitzacions i afegeix informació sobre pressió de pneumàtics i temperatura. Molt complet.

El buit per al casc és molt gran. Hi caben dos integrals i fins i tot un casc tipus trail amb visera si el poses tombat. El seient, que s’obri de forma electrònica, munta un amortidor hidràulic i allà dins hi ha un dels tres endolls dobles que porta el scooter. 

En cadascun pots endollar un USB normal i un altre de petit. Els altres dos estan sota el quadre i dins de la guantera que porta a l’esquerra de l’escut. Aquesta no porta tancament, però el gallet per obrir-la està amagat per dins de la carrosseria.

Detalls "personals" del Zontes són les barres de protecció  de la carrosseria, baixos proveïts d’un cubrecarter metàl·lic que protegeix de cops al camp i cúpula regulable en alçada, de forma manual sense eines -no és el millor sistema que hem vist, va dur i és una mica incòmode d’usar, però funciona-.  

Si t’hi fixes, al lateral porta les estriberes del passatger... i unes altres paral·leles més avall. Quatre estriberes de passatger? No; les de baix són perquè portis el scooter dret quan surts al camp. I finalment, un altre detall molt "trail":  el manillar, en tub vist, pots regular-lo (com en qualsevol moto de camp) en inclinació, simplement soltant les brides i portant-lo a la posició que vulguis, a més, en distància. Soltes les torres, les muntes girant-les i tens dues posicions de distància.

COM VA: tres scooters en un?

Llanda davantera de 17" és un scooter roda alta? És clar. I cúpula regulable, seient gran i còmode, molt d’espai i equip... com un GT. També rodes mixtes, proteccions i tota la pinta d’un crossover. I sí, l’hem posat en una pista i es defensa bé. Tens tres scooters? No. En tens un. Molt complet i polivalent, la qual cosa està molt bé.

Persona conduint una motocicleta per una carretera amb cel blau i arbres al fons
Ràpid, còmode i divertit. Un gran scooter que s'està venent molt bé | Zontes

És un scooter curiós i diferent també en el primer contacte. És gran, encara que menys del que sembla. Té el seient a 790 mm  del terra, que no és molt, però resulta ample, per la qual cosa si no ets alt hauràs d’avançar-te per arribar bé al terra.

Per davant la carrosseria es veu força alta i més si portes la cúpula a la seua màxima alçada. Pesa 203 kg  en ordre de marxa, cap excés per a un scooter que pràcticament és un 400 de bon tamany. I les barres, les proteccions, els fars auxiliars i la resta li donen aparença de moto gran, sens dubte.

Un altre detall que entra pels ulls a primera vista: els acabats. Són de primera, amb detalls com una regleta de plàstic a la tija superior que col·loca i ordena tots els cables que baixen per allí. En alguna moto de gran prestigi el màxim que es posa són algunes brides. Tot un detall de la cura que Zontes ha posat en aquest scooter.

I ens posem al manillar.

Sobre el seient, un té la sensació d’estar en un scooter Premium a tots els nivells.  Està molt equipat, ben acabat, amb detalls de veritable luxe i un seient gran, còmode i agradable fins i tot per passar-hi moltes hores.

Toques el botó de contacte, a la piña dreta i comença a encendre’s. És una mica lent i ja passava en altres Zontes. Si li dónes a l’arrencada ets capaç de posar el motor en marxa i sortir abans que el quadre s’haja encès. A més, a l’hora d’apagar-lo no pots treure el contacte sense més: prèviament, o treus la pota lateral per calar el motor o li dónes al tallacorrents, cosa que fa que, la següent vegada que vages a arrencar (almenys jo, amb el despistat que soc), em passe uns quants segons preguntant-me per què no arrenca. En fi.

Persona conduint una motocicleta per una carretera de corbes envoltada d’arbres
Amb pneumàtics mixtos CST, el 368G es comporta de manera noble sobre l’asfalt sec | Zontes

En marxa,  el so del motor és discret i sense vibracions. El definisc com agradable.  La posició de conducció també és còmoda, encara que al principi tens la sensació de portar les mans una mica elevades. Això es compensa si surts al camp. Dret a mi m’hi queda el manillar al seu lloc.

El motor té bona resposta i bones recuperacions, anant bé en autovia. Potser no demostre els més de 38 CV que declara. No és el més ràpid dels 350 (els seus germans ho són més fins i tot), però sí corre més que suficient perquè et volin els punts del carnet.  O siga, suficient. Acelera molt bé i frena també molt bé, amb bon tacte i a ciutat. A pesa de la seua aparença gira bé i no és excessivament ample, deixant-te maniobrar amb comoditat i agilitat.

Sortim de la ciutat.

Amb els seus més de 38 CV arribes a veure els 160 km/h,  si trobes on. Però, a més, és una mica curt de desenvolupaments, ja que fins i tot en pujades prolongades li notes que puja millor que altres rivals i,  per tant, també té bones recuperacions.

És simplement la seua velocitat punta -que com et dic no està gens malament- la que es queda per sota d’alguns dels 350 més ràpids del mercat. Però no és aquesta la part que vull comprovar quan isc a la carretera.

A l’autovia ja m’ha deixat clar quina és la seua velocitat punta i que és estable i còmode a qualsevol velocitat. Però, amb una llanda davantera de 17", amb aquests pneumàtics, en corbes enllaçades, canviarà d’inclinació ràpid o serà una mica mandrós?

Doncs  ho fa molt bé, la veritat. I com et deia abans, frena bé. A més els pneumàtics CST mixtos tenen bon tacte i tot això permet portar-lo ràpid amb confiança. Seré sincer: no li vaig trobar un límit clar.

El terra estava mullat a les serres valencianes on l’hem provat i amb força sal al terra, condicions que no conviden a buscar aquests límits. Però sí anàrem, a trams, a ritmes més que lleugers i  el Zontes mostrava bones maneres. 

M’arrisque a dir que  serà un scooter molt divertit de portar de pressa  sobre bons asfaltats i que necessitaràs molt scooter per plantar-li cara. Estable, potent, amb bon xassís i bon agarre. No es necessita molt més per passar-t’ho bé.

Persona conduint una motocicleta per un camí de terra envoltat de vegetació
Fins i tot sobre pistes, el Zontes és divertit. Porta fins i tot estriberes auxiliars per a l'off-road | Zontes

No és una moto d’enduro ni vol ser-ho, per la qual cosa té els seus límits al camp. Però el tren davanter dona certa confiança mentre no intentes inclinar-lo en excés al camp. Les suspensions, una mica dures de sèrie per a aquest ús (però regulables), funcionen i absorbeixen els sots, subjectant bé el scooter.

I les estriberes laterals et permeten anar dret, en una posició raonable. Si fas 1,65 com jo, toparàs amb els genolls a la carrosseria i no pots moure’t com s’hauria en una autèntica moto de camp. Però  et deixa entrar en pistes, amb certa facilitat. Això ja és anar més enllà que qualsevol altre scooter d’aquest estil.

El millor.

-Un scooter atractiu i ben acabat

-Equipament molt elevat

-Comportament i preu

Milloraria amb:

-Sistema d’arrencada sense clau més ràpid i amb apagat

-Els llums antiboira no tenen testimoni al quadre

-Pota lateral una mica amagada

Tres motocicletes tipus scooter estacionades al costat d’un moll amb un edifici gran i el mar al fons
El Zontes 368G és el primer a arribar de la nova gamma 368 del fabricant xinès | Zontes

AIXÍ HO VEIEM (De 1 a 5 punts).

A carretera: 4

A ciutat: 4

Passatger: 4

Confort: 5

Equipament: 5

Autovia: 4

Zontes arribà a Espanya fa poc més de sis anys. Semblava que ho feien una mica despistats. Comptaven amb unes motos molt cridaneres en l’estètica, amb motors d’un sol cilindre i 300 cc, en unes A2 molt equipades, amb bones prestacions i preus baixos.

I recorde bé que arribaven contant-nos que, efectivament, eren una marca xinesa,  com Lenovo, Huawei o Air China.  És a dir, un producte pot ser xinès i de qualitat. I ho anaven a demostrar.

Ara, un temps després, pots dir que ho han complit. Ara coneixen el nostre mercat, saben el que es ven i a quin preu i cada dia, a cada model que presenten, es nota que han anat aprenent. Fer motos bones ja sabien, això ho han deixat clar. Ara les fan, a més, atractives, equipades, capaces, divertides i segueixen tenint un preu que val la pena.

El Zontes 368G és un scooter ràpid, còmode, divertit i polivalent, diferent i molt equipat, ben acabat, amb acabats de primer nivell, a un preu de 5.592 €. Més que raonable.

Persona amb casc i jaqueta de motorista al costat d’una moto grisa a la platja amb el mar de fons
Zontes 368G: el nou referent de la categoria | Zontes

Preus i rivals Zontes 368G.

Estan de moda els  scooters crossover. Gairebé tots es conformen amb ser scooters més o menys normals amb certa estètica off road, cosa lògica després de l’èxit actual de les motos trail. Però la veritat és que també s’atreveixen -uns més que altres- a sortir en excursions fora de l’asfalt. De fet, cada vegada més.

Tot i això,  continua sent un segment (sub-segment, si vols, derivat dels GT de sempre) força curt.  Moltes marques han anunciat la seua intenció d’entrar, algunes ho han fet primer amb les seues versions de 125 i unes poques ja són al mercat.

Ara bé, han tingut molt d’èxit i scooters com el ADV 350 de Honda són des de la seua aparició a les llistes dels més venuts, cosa que fa que les marques s’interessen més en aquest estil de scooters.

Motocicleta grisa estacionada al costat d’una rampa d’skate amb grafits i una persona amb casc i jaqueta de protecció dreta al costat.
Honda ADV 350 | Honda

Zontes, una de les marques d’última generació que ja ha demostrat el seu potencial, estrena la seua tercera generació de scooters en poc més de tres anys (310, 350 i ara 368) i ho fa, directament, amb el seu primer crossover, un scooter molt equipat i amb solucions inèdites com les seues llandes de radis amb la davantera de 17" i amb un dels motors més potents d’entre els 300-400, declarant més de 38 CV.

És un scooter on no falta detall, amb una estètica aconseguida i sobretot, amb un plantejament que va una mica més enllà de la simple estètica off road, amb  estriberes auxiliars, forquilla regulable, cubrecarter metàl·lic i altres elements que faciliten el seu ús fora de carretera. A més, com ja és habitual en aquest tipus de marques, arriba amb un preu que obliga a replantejar-se quin és el nivell de preu adequat en aquest tipus de scooters: 5.592 €. Un dels més barats del segment.

Els de les marques "habituals".

I per començar a comparar preus, què millor que començar pel líder en vendes i  el scooter que ha aconseguit convertir-se en la referència entre els crossover de mitjana cilindrada. Ens referim al ja esmentat Honda ADV 350.

Creat segons la imatge de la gran X-ADV, és una motocicleta a mig camí entre el scooter i les trail que de sempre ha tingut molt d’èxit. El 350 és un scooter autèntic, no com la "més moto" 750, amb motor basculant i transmissió per variador automàtic.

Incorpora un equipament elevat, encara que no pot competir amb el Zontes, en un scooter que declara 29 CV, però que demostra amb les seues prestacions que sap aprofitar-los. Lleuger (186 kg), més compacte, elegant, menys "off road" que el Zontes, amb llandes normals, de 15" i 14" respectivament, és un scooter de funcionament impecable, com cal esperar d’una Honda que  surt a 6.680 €

Persona conduint una motocicleta tipus scooter platejada per una carretera, portant casc i jaqueta protectora
Honda ADV 350 | Honda

KYMCO és una altra de les marques clàssiques al mercat dels scooters i va ser precisament una de les primeres a moure fitxa i entrar en aquesta moda dels crossover quan va substituir el seu Grand Dink per aquest DTX 350.

La plataforma, pel que fa a mecànica, derivava d’aquell GT de gran èxit anterior, amb l’últim motor emprat en aquest, en versió de 321 cc i 29 CV,  en un scooter no gaire alt, molt còmode i ben equipat, amb barres de protecció i altres elements estètics off road.

Hi trobem llandes de 14" i 13" en un scooter que, efectivament, pot rodar pel camp, però que continua sent més aviat un scooter còmode d’ús en asfalt.  El seu preu és de 5.699 €.

Persona conduint una motocicleta per un camí rural amb aerogeneradors al fons
KYMCO DTX 350 | KYMCO

Peugeot és una marca històrica que s’atreví a ficar-se de ple en aquest segment amb una aposta arriscada. Els francesos tenien un dels millors motors de 400 cc del mercat, potent, elàstic i conegut (el mateix que munta el Metropolis) i amb ell feren un scooter diferent sota el nom XP 400, molt enfocat a l’off road. Sobretot, d’estètica agressiva i trencadora. 

Mostra 36 CV per a 231 kg en un scooter gran i aparent, amb llandes de radis, amb la davantera també de 17" i una estètica original i molt cridanera. Amb molt elevat nivell d’equipament en la seua versió GT, se’n va als 7.999 €  mentre que l’acabat Allure, més econòmic però encara amb un equipament interessant (panell TFT o connectivitat) surta a 6.999 €.

Motocicleta blanca tipus adventure estacionada en un paisatge desèrtic amb muntanyes de fons
Peugeot XP 400 | peugeot

Les marques econòmiques.

Està clar que, entre els scooters d’un cert nivell de potència i equipament, el Zontes s’ha posicionat molt bé però hi ha altres opcions, potser menys potents o menys equipades (o totes dues coses) l’atractiu de les quals és un preu inferior.

Una de les més conegudes és Keeway. Una de les marques més antigues al nostre mercat les fàbriques de la qual són a la Xina (encara que la marca és d’origen hongarès), apostà fa temps per nivells de qualitat homologables a altres marques europees. Fa mesos que ofereixen la seua opció crossover.

I és un scooter interessant, amb un motor més petit que els seus rivals, de 278 cc, llandes de 13" i 159 kg en un model compacte i  que vol ser econòmic,polivalent i fàcil. A més, en aquest cas, pots afegir que és efectivament agradable de portar, molt àgil i no està mal equipat. Es diu Vieste 300 XDV, entrega 26 CV i costa 4.190 €. el més barat, per ara, d’aquesta llista.

Persona conduint una motocicleta tipus adventure per un camí de terra envoltat de vegetació
Keeway Vieste 300 XDV | Miguel Méndez

Motor Hispania o MH si ho prefereixes, la històrica marca espanyola ara dedicada a portar motos de la Xina sota la seua marca té al seu catàleg un Viro 350 les xifres i equipament del qual criden l’atenció. Es veu que és un scooter amb una estètica cridanera, ben equipat i amb un motor de 27 CV per només 163 kg. Té un preu de 5.295 €.

Finalment, un scooter que està per arribar: UM Motorcycles anuncià ja fa temps l’arribada del seu primer model a aquest segment. Es diu Rockville 300, i estèticament crida l’atenció. En la mecànica, declara 24 CV, amb llandes de 14" i 13" respectivament, sense preu publicat encara.

➡️ Proves

Més notícies: