
Les 10 motos trail més venudes al juliol de 2025: la Xina guanya
Les trail continuen sent les preferides a Espanya entre les motos mitjanes i grans. I les procedents de la Xina superen l'examen de les vendes i del públic
De la Voge 900 DSX a la veterana Honda CB500X, aquestes són les motos trail més matriculades a Espanya durant el mes de juliol. Models per al permís A2, scooters crossover i maxitrail d'alt nivell que confirmen l'estirada imparable del segment trail.
Les motos trail continuen regnant als rànquings de vendes. Polivalents, còmodes i cada cop més equipades, aquestes muntures no deixen de guanyar adeptes. A més, la seva capacitat per convertir-se en models aptes per al permís A2 —en el cas de les que no ho són directament— les situa entre les motos més venudes del moment.
Aquestes han estat les 10 motos trail més venudes a Espanya durant el mes de juliol de 2025, segons les dades de ANESDOR i MSI. Al costat del seu nom apareix la seva posició al rànquing general de matriculacions. Això demostra el pes real que aquestes motos tenen al mercat.
VOGE 900 DSX (3a al rànquing general)
Una de les sorpreses de l'any. La Voge 900 DSX s'ha col·locat directament al podi de vendes del mes, quelcom inaudit per a una moto trail d'aquesta mida.

L'explicació està en el preu d'una moto amb motor bicilíndric de 895 cc i 95 CV. A més, afegeix suspensions KYB regulables, pantalla TFT a color, control de tracció i modes de conducció.
Molt equipament en una moto versàtil i atractiva, per menys de 10.000 euros. Una maxitrail amb xifres de vendes de scooter.
Impressionant el que està fent Voge.
ZONTES 368 G (4t)
El Zontes 368 G és un scooter trail o “crossover” que ha pujat com l'escuma des de la seva arribada. Amb llantes de radis —amb la davantera de 17"—, suspensions llargues i estètica aventurera.

Un scooter molt cridaner i atractiu que es presenta com a alternativa urbana, amb un toc off-road molt aconseguit.
El seu motor monocilíndric refrigerat per aigua ofereix 36,2 CV, i entre el seu equipament destaquen la pantalla regulable elèctricament, clau intel·ligent, ABS i control de tracció.
La seva bona autonomia i el seu preu ajustat el converteixen en una de les opcions més lògiques per al dia a dia.
HONDA ADV 350 (10è)
Honda segueix ferma en el segment crossover amb l'ADV 350, un scooter que combina la base mecànica del Forza 350 amb una estètica off-road i suspensions de major recorregut.

Es va convertir des de la seva sortida en el referent d'aquesta nova categoria. Atractiu, amb 29 CV i control de tracció HSTC, l'Honda uneix als seus avantatges la indiscutible fiabilitat de una marca número u.
Compta amb un bastidor reforçat que li permet escapar-se de l'urbà sense por.
A més, el seu equipament el situa entre els més complets de la seva categoria. Incorpora clau intel·ligent, parabrises ajustable, il·luminació full LED i connectivitat a través de l'app Honda RoadSync.
VOGE 625 DSX (12è)
La Voge 625 DSX ha estat una de les trail mitjanes més comentades de l'any.
Una trail ben equipada, de bones prestacions i excel·lent comportament, destinada a convertir-se en una referència entre les trail polivalents d'accés al permís A.

Exhibeix motor bicilíndric en línia de 650 cc i 75 CV i suspensions KYB amb forquilla invertida. Així mateix, pantalla TFT a color, control de tracció i cubrecàrter metàl·lic, entre altres atractius.
El seu preu, per sota dels 7.000 €, la converteix en una trail mitjana molt competitiva.
HONDA X-ADV (17è)
Tot i que Honda la cataloga més enllà dels scooters, la veritat és que la X-ADV és el referent indiscutible entre els scooter trail.
Ja no és novetat, però manté bones xifres de vendes i un gran atractiu.

Combina un bicilíndric de 745 cc i 58 CV amb la transmissió automàtica DCT, suspensions de llarg recorregut, un xassís robust i rodes mixtes.
A l'última versió s'ha millorat la connectivitat i s'ha refinat el seu comportament dinàmic, reafirmant aquest rol com a “SUV” de les dues rodes.
CF MOTO 450 MT (18è)
Una de les trail A2 més cridaneres del moment és d'una altra de les marques xineses que està donant que parlar. La CF Moto 450 MT. Estètica dakariana, motor bicilíndric de 46 CV i tot l'equipament que s'espera en una moto moderna.

Té llantes de radis (amb la davantera de 21"), suspensions Kayaba, ABS en corba i una pantalla TFT amb connectivitat. El conjunt ofereix una qualitat percebuda notable i bones prestacions.
CF Moto ha encertat de ple amb una trail mitjana perfecta per a qui vol començar al trail sense renunciar a qualitat ni equipament.
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 (22è)
Poques motos han marcat tant una categoria com la Yamaha Ténéré 700. Continua sent la trail mitjana de referència per a qui busca autèntiques sensacions off-road.
El seu bicilíndric CP2 de 689 cc i 73,4 CV s'ha guanyat la fama de ser un dels motors més fiables del mercat.

Munta suspensions de llarg recorregut i roda davantera de 21 polzades. El seu pes és molt contingut, amb un equipament que millora a cada evolució de la moto.
Yamaha ha sabut mantenir l'esperit aventurer sense comprometre la fiabilitat, i això es nota en les seves vendes.
VOGE 525 DSX (24è)
La coneguda trail mitjana de Voge està funcionant molt bé a tots els nivells. La Voge 525 DSX equipa un motor bicilíndric de 494 cc amb 47 CV, just al límit del permís A2.

Té una part cicle de bon nivell, amb forquilla KYB i frens Nissin. Equipa rodes de radis amb llantes de 19" i 17", i una pantalla TFT amb connectivitat.
L'estètica, molt aconseguida, juntament amb el seu preu competitiu, la situen entre les trail més recomanables per començar.
ZONTES 703 F (29è)
Zontes ha anat un pas més enllà amb aquesta 703 F, que rep el nou motor bicilíndric de 699 cc i 73 CV.

Tot i que el seu disseny barreja línies touring i trail, la moto es pot catalogar com una “crossover”.
Hi trobem pantalla TFT de gran mida, clau intel·ligent, il·luminació LED i un nivell d'acabats que sorprèn pel seu preu, en una moto còmoda, molt equipada i amb un motor modern.
HONDA CB500X (31è)
Tanca el top la veterana Honda CB500X, una trail polivalent que ha sabut evolucionar sense perdre la seva essència.
És una de les motos més apreciades pels usuaris del permís A2 i un referent a la categoria per la seva qualitat i polivalència.

El seu motor bicilíndric de 471 cc i 47 CV ha estat referent. És el model en què totes les novetats que han arribat de la Xina s'han fixat. I és normal, ja que és sinònim de suavitat i fiabilitat.
Amb llanta davantera de 19", suspensions Showa i un consum reduït, continua sent una de les millors opcions per viatjar còmode, sense complicacions ni ensurts.
Conclusió: les motos trail manen
El segment trail viu un moment d'or. Des de scooters crossover fins a maxitrail de gairebé 100 CV, el ventall és més ampli que mai.
I el més interessant és que l'usuari respon: cinc de les deu motos trail més venudes del mes són entre les vint més matriculades de tot el mercat espanyol. Una dada que confirma l'enorme popularitat d'aquestes motos polivalents.
Més notícies: