Persona conduint una motocicleta groga mentre una altra figura amb casc vermell i vestit negre mostra ambdues polzes cap amunt
ACTUALITAT

4 recomanacions per anar de ruta en moto per carreteres secundàries

Quan rodes en moto tot són alegries, encara que de vegades sorgeixen inconvenients que evitaràs així

La manera de desconnectar que ens permet rodar amb la nostra moto és tan idíl·lica que qualsevol inconvenient de l'entorn pot arribar a arruïnar aquesta felicitat.

A més, has de tenir en compte que comparteixes la via amb altres usuaris, als quals no sempre els surt la vena solidària.

Tots sabem, o hauríem de saber, que circular és una qüestió en gran part mesurada per l'educació: o es té o no es té.

Així que el que a continuació apareix, com en tantes altres ocasions, es regeix per la lògica i el respecte pels altres. Atenció i concentració mai no han de faltar.

Dues persones amb casc i equip de protecció viatgen en motocicleta per una carretera corba al costat d’una muntanya sota un cel serè.
Roda sempre a prop de la línia de l'arcèn | BMW Motorrad

1. La teva posició és important

En una carretera amb un sol carril per sentit, com passa amb la circulació en autopistes i autovies, la teva posició és prou important com perquè la tinguis en compte.

Es tracta d'una norma que t'ensenyen des del primer dia d'autoescola: has de circular tan arrambat a la dreta com sigui possible.

Amb la línia de l'arcèn com a referència, has de tendir a apropar-t'hi excepte, com és lògic, que aquest espai es trobi ocupat.

Així aconseguim que els vehicles en sentit contrari disposin d'asfalt suficient per, per exemple, avançar un grup de ciclistes sense presses.

Persona conduint una motocicleta groga per una carretera amb senyals de trànsit i vegetació al fons
Què hi ha darrere d’un ressalt? No ho pots saber | Miguel Méndez

2. Atenció als canvis de rasant

Tot el que s'ha indicat fins ara pren especial protagonisme en situacions de visibilitat reduïda, com per exemple els canvis de rasant.

En no tenir una visió clara del que passa darrere d'aquest punt, arrambar-nos cap al costat dret del nostre carril serà vital en cas de trobar-te qualsevol desagradable sorpresa.

Si a tot això hi sumes una prudent reducció de la velocitat, aconseguiràs "punts extra" per reaccionar forçat per una maniobra sobtada.

Dues persones conduint motocicletes per una carretera de muntanya amb corbes envoltada de paisatges àrids i muntanyes al fons
Qui roda segur i qui d'ells no tant? | BMW Motorrad

3. I en corba? Depèn...

Una corba per a un "dominguero enllaunat" és un problema que deriva en què els seus fills puguin vomitar dins del cotxe.

Per a una moto i el seu pilot, és motiu d'orgull i satisfacció motera, encara que com sol passar en qualsevol àmbit, no tot s'hi val.

La premissa fonamental a la carretera és sempre la mateixa: la visibilitat és primordial; si no veus clar què hi ha uns metres més endavant, sigues caut.

Com? Podent traçar dins del teu carril just a les corbes on tens perfecta visibilitat del que s'aproxima pel contrari.

Aquestes solen ser d'esquerres, mentre que les de dreta tancades aporten més dificultat en la perspectiva visual.

4. Això no ho facis mai

I ja que parlem de visibilitat frontal, hi ha una cosa que mai hauries de fer encara que puguis veure amb claredat un quilòmetre més endavant.

Mai envaeixis el carril contrari pensant que estàs traçant en qualsevol circuit... on saps del cert que ningú vindrà en sentit contrari.

Tens molt a guanyar evitant-ho: no t'arrisques que et multin (et podran veure des de molta distància).

A més, en cas de reacció obligada, estaràs on has d'estar: al teu propi carril per maniobrar amb suficient marge.

➡️ Actualitat

Més notícies: