Home amb expressió seriosa i els braços creuats davant d’una motocicleta esportiva verda en un aparcament
ACTUALITAT

3 consells perquè no t'enganyin si busques una motocicleta de segona mà

La compra d’una moto de segona mà és un dels misteris que plana sobre qualsevol motorista

La iniciativa de cercar una motocicleta de segona mà pot estar motivada per diferents factors, sent el preu d'aquesta l'essencial.

Però també n'hi ha d'altres que entren en joc, com aprendre en una moto que no t'importi el seu estat quan assoleixis el teu objectiu.

Una cosa que desemboca en el mateix: vols una moto barata que et permeti aconseguir els teus fins sense deixar-t'hi el sou del mes.

Motocicleta esportiva Zontes 310R estacionada sobre un terra de formigó al costat d’una zona verda
Bé, bonic i barat n'hi ha poc. Tingues paciència en la cerca | LLL

Una compra a llarg termini.

Ara bé, quan la teva intenció és aconseguir aquell model que t'ha deixat enamorat, per gaudir-lo amb "zero" problemes, la situació canvia.

I ho fa perquè persegueixes la màxima fiabilitat durant el màxim temps possible... que podria arribar a ser tota la teva vida perquè la situació no està per canviar ni a llarg termini.

Com és lògic, tampoc et trobes folgat com per anar al concessionari i endur-te-la d'estrena, per la qual cosa toca cercar i creuar els dits...

1. No et creguis tot el que diguin.

Hi ha una norma fonamental quan vols comprar una moto usada, i és que qualsevol història que t'expliquin sobre ella probablement no sigui certa.

La raó és molt senzilla: solen ser lloances sobre com el seu propietari actual ha tractat la moto, amb una estima que ni la seva pròpia mare li ha professat.

Com és lògic, mai dirà que ha canviat l'oli quan se'n recordava i que no la renta perquè es taca les mans.

I si la moto està en un estat proper al deplorable, poc hi haurà a afegir a això: digui el que digui el seu propietari, ja no t'interessa.

Motocicleta de curses blava amb múltiples logotips de patrocinadors i fons de quadres blaus i blancs
"Venço per mili, mai en circuit". T'ho creuràs? | LLL

2. Examina el desgast de peces clau.

Hi ha certes peces que t'indiquen la vida que ha pogut portar la moto en qüestió, bé pel seu òptim estat o pel contrari.

En el primer cas, és símptoma de bon ús, però no sempre, perquè pot haver patit un accident i s'ha vist obligat a reparar.

El contrast entre el que és "molt nou" i la resta de peces simplement en bon estat, et donarà una bona pauta per seguir.

En el segon cas, per exemple, uns estribos ratllats per sota t'indicaran que el propietari és un "carbonilla"; també si cal canviar pastilles amb pocs quilòmetres.

Motocicleta blava tipus touring amb maletes laterals d’alumini estacionada en un garatge
No només la moto, sinó també la documentació en regla és important | LLL

3. Compte amb la documentació.

Hi va haver un temps en què els "xoriços" solien fer caixa amb motos robades i documentacions falses. Jo no apostaria un euro que això només forma part del passat...

Per assegurar-te'n, dona un cop d'ull a la documentació i rebutja papers que, pel seu estat, "no es veu bé el número de xassís" o similar.

De fet, la comprovació que no hauries de passar per alt és que el mateix número de bastidor ha de coincidir amb el de la documentació.

Escolta el motor en marxa, sobretot en fred, i desconfia de sons sospitosos provinents d'una distribució "tocada" símptoma de descuit o, pitjor, maltractament. Sort i al toro.

➡️ Actualitat

Més notícies: