
Un manillar i unes banyes uneixen Espanya i el Japó amb una ruta en moto impossible
Un viatge no és només cap a un punt geogràfic. També pot ser-ho cap a un desig
Hi ha espurnes que encenen viatges icònics. En aquest cas, cap a una imatge carregada d'identitat, capaç de travessar fronteres, paisatges i cultures.
Ens referim al inefable toro de Osborne. Julio Álamo, motoviatger i narrador d'asfalt, ha segellat a Matsunoyama Onsen (Japó) l'últim capítol d'un viatge únic. Una odissea iniciada fa set anys anomenada ToroEnMoto.
Aquesta aventura entrellaça les figures que romanen arreu del món. S'ha completat a lloms d'una Triumph Tiger 1200 Rally Explorer. Aquesta companya no només l'ha acompanyat, sinó que ha encarnat el seu propòsit.
L'aventura en moto com a cultura de vida.
Més de 21.000 quilòmetres, onze països i una voluntat inqüebrantable. És la distància entre El Puerto de Santa María (Cadis) i la localitat japonesa que acull el toro més oriental del planeta. Va ser instal·lat al Japó durant 2018 com a part de la Triennal d'Art Echigo-Tsumari.

Aquesta darrera fita s'ha convertit en símbol de la unió cultural entre Japó i Espanya. Ha estat també el punt d'arribada d'aquesta travessia profundament simbòlica.
Julio no va triar la Triumph per atzar. La Tiger 1200 Rally Explorer és una moto feta per a camins inexplorats i climes extrems. Per a distàncies que es mesuren en temps viscut, no únicament en quilòmetres.
Compta amb suspensions semiactives Showa, dipòsit de 30 litres, motor tricilíndric T-Plane de 1.160 cc i electrònica d'avantguarda. També Quickshifter bidireccional, modes de conducció, control de tracció optimitzat o seients calefactables. Es constitueix així com l'eina ideal quan el viatge no dona treva.
El toro de Osborne com a ambaixador mundial.
Però més enllà de la moto, hi ha el relat. El que va començar com una escapada de cap de setmana es va convertir en un itinerari que entrellaça art, territori i cultura.

Romanen 89 figures del toro a Espanya, 4 a Mèxic, 1 a Dinamarca i, finalment, la japonesa. Formen una geografia emocional que Julio ha anat filant amb la paciència de qui busca quelcom més que la foto.
En aquest recorregut, també hi ha ferris, estepes, iurtes i camins trencats. Com no, motoclubs hospitalaris. I bronzes monumentals com el Gengis Khan que li va sortir al pas a l'Àsia Central.
La rebuda al Japó no podia ser més reveladora. Més de 120 persones, escolars, autoritats i veïns van celebrar l'arribada del viatger amb un acte institucional. Hi va haver intercanvi d'obsequis i un ritual sintoista de bons desitjos.

No és només una postal, és el reconeixement que també es pot fer diplomàcia des del seient d'una moto.
“Aquest toro, el del Japó, representa quelcom més que una destinació. És una conquesta simbòlica i personal.
Vaig començar buscant una excusa per tornar a pujar a la moto. I vaig trobar un camí per travessar els meus propis límits”, confessa Julio, amb la serenor de qui ja ha entès que la meta no és al final, sinó en el trajecte.
Triumph ha donat suport a aquesta aventura no només com a fabricant, sinó com a còmplice. Perquè projectes com ToroEnMoto parlen de valors compartits. Ens referim a autenticitat, superació i passió per rodar.
La seva mateixa Tiger també havia estat l'escollida per Sam Sunderland per intentar batre el rècord mundial de volta al món. Això no és casualitat, és una declaració d'intencions.

Triumph Motorcycles ha estat testimoni des dels inicis d'aquesta aventura. És un repte que deriva en orgull.
Ho és tant per la fiabilitat demostrada de la Tiger 1200 Rally Explorer com per la connexió del pur motociclisme que aquest assoliment significa.
“ToroEnMoto és molt més que un viatge en moto. És un projecte que anima qualsevol motorista a tenir una excusa per sortir a pujar a la moto. Descobrir nous llocs i gaudir de noves emocions.
El repte de Julio de visitar l'últim toro al Japó va més enllà. S'ha convertit en un relat humà que posa a prova els límits físics i emocionals del motorista.
És un honor que Julio hagi confiat en Triumph per arribar fins a l'últim toro del món”, afirma Paloma Lence, Marketing Manager de Triumph per a Espanya i Portugal.

I ara? Potser una volta al món, potser cap a una altra idea encara per dibuixar. El cert és que el seu viatge, com tots els que valen la pena, no acaba en assolir la meta. Es queda bategant en el record i a la carretera.
Sempre es busca una excusa per sortir i trobar una destinació inesperada a l'altra banda de l'horitzó.
Més notícies: