Motocicleta esportiva Suzuki RGV amb carenat blanc, vermell i groc, decorada amb logotips de patrocinadors i assegurada sobre un remolc en un carrer residencial
ACTUALITAT

Com portar la motocicleta en remolc: sense danys ni ensurts

Arriba l'estiu… i la teva moto no es queda a casa

Vacances sense moto no són vacances. Si vas en cotxe, però no vols renunciar a rodar, o si tens una moto de camp o de circuit,  toca pujar-la al remolc.

Però això no és tan fàcil com sembla.

Els hauràs vist moltes vegades. Un remolc pot ser una bona solució, fins i tot si és només per a un viatge esporàdic. N'hi ha de barats, de segona mà o fins i tot de lloguer.

Motocicleta de motocross sobre un remolc de metall en un carrer
Un carro obert, de diversos carrils i amb terra és l’opció més popular. El millor equilibri entre comoditat i simplicitat | Formula Moto

Però compte: carregar malament una moto pot acabar en desastre. I si mai t'han explicat com es fa, et pot complicar la vida.

Aquí van uns quants consells que et vindran bé si no tens experiència en aquest tema.

Quin remolc necessites

Hi ha dos tipus principals: tancats i oberts.

Els tancats són cars, grans, porten fre i permeten guardar també equip o recanvis. S'utilitzen molt en competició.

Els oberts són més econòmics i vàlids per a una o diverses motos. N'hi ha amb terra (més còmodes) o sense terra (més barats). Abans de comprar o llogar-ne un, assegura't que suporta el pes de la teva moto.

Les cintes, clau de tot

Ni cordes, ni polps, ni xarxes elàstiques. Per subjectar la moto, utilitza cintes.

Les millors són les tancades, amb sivella. Les de carraca tensen més, però també es poden trencar. Les de sivella són més simples, però si fas palanca amb la pròpia moto en tensar, funcionen molt bé.

Quatre cintes d’amarre de diferents tipus i colors col·locades sobre una superfície metàl·lica
Hi ha molts sistemes per lligar la moto. Nosaltres et recomanem cintes de sivella d'una sola peça. Les més segures | Formula Moto

Revisa que no estiguin trencades o esfilagarsades. I si pots, utilitza'n dues per cada punt d'ancoratge. Això prevé accidents si una es trenca.

Com pujar-la i lligar-la bé

Assegura't que el remolc està ben enganxat a la bola del cotxe i amb la roda jockey recollida. També, llums connectats i cadena de seguretat posada.

Si portes només una moto, col·loca-la al centre. Millor repartiment de pesos i més angle per lligar.

Motocicleta vermella assegurada amb una corretja en una plataforma metàl·lica, amb una capsa de cartró i objectes a la vorera al fons
La tija inferior és un bon punt d'ancoratge... si no fos pel carenat. En aquest cas, millor a l'eix de la roda | Formula Moto

Evita lligar-la pels retrovisors, estreps o manillar si no és pel centre. Millor  utilitzar la tija inferior de la forquilla o el xassís, i angles amples cap als laterals del carro.

No t'oblidis de lligar també la part del darrere. Des del basculant o les nanses del passatger són llocs apropiats. Mínim quatre punts d'ancoratge.

Consells pràctics

En scooters o motos molt carenades,  pots lligar des de l'eix de la roda davantera. No tensa tant, però funciona bé si també subjectes darrere.

Lliga sempre els extrems solts de les cintes.  Si no, es poden enredar o trencar alguna cosa fent de fuet amb l'aire. Un d'ells pot utilitzar-se per bloquejar la maneta de fre.

Mà amb guant girant la clau de contacte d’una motocicleta mullada
Les claus al contacte no volen si està donat. Si està apagat, sí que poden sortir del lloc i perdre's | Formula Moto

Guarda les claus. Si les deixes al pany sense el contacte es poden sortir i perdre-les.

Amb diverses motos, equilibra el pes. Si són grans, evita que es toquin entre elles. Pots posar una marxa enrere si cal, però compte amb l'efecte vela de les cúpules.

Pujar i baixar la moto

Pots pujar-la amb el motor en marxa, però  si no tens experiència, millor a mà i amb ajuda. I mai muntat a sobre.

Persona amb dessuadora blava i guants sostenint una motocicleta d’enduro blava i blanca sobre una rampa en un carrer residencial
Comptar amb ajuda si no tens experiència farà que tot sigui molt més fàcil: un subjecta, l’altre lliga | Formula Moto

Per baixar-la, subjecta sempre el fre. El metall de la rampa pot relliscar.

En fer parades

Si has de deixar la moto moltes hores sobre el remolc, afluixa una mica les cintes. Així no castigues suspensió ni frens. Però no t'oblidis de tornar-les a tensar abans d'arrencar.

Motocicleta de motocross blava assegurada sobre un remolc metàl·lic estacionat davant d’una casa de maó
Endur-te la moto de vacances pot ser una gran idea | Formula Moto

I, per descomptat, assegura el carro perquè no se l'enduguin amb tot a sobre.

Conclusió

Portar la moto en remolc és fàcil quan saps com. Però mal fet pot acabar malament.

Bon carro, cintes adequades i sentit comú. Així, la teva moto t'acompanyarà allà on vagis.

➡️ Actualitat

Més notícies: