
Marca de motocicletes amb 60 anys fabrica el seu primer scooter SUV: no és xinesa
Aquesta marca asiàtica és una de les més venudes a Espanya
El panorama dels scooters de filosofia trail no deixa d'acollir adeptes. Honda va ser pionera amb la seva X-ADV, una simbiosi entre moto i scooter que no ha tingut rival directe al mercat.
Cap model s'ha acostat als seus 750 cc de cilindrada. Tampoc a la seva proposta de doble embragatge DCT.
La firma japonesa també és referent entre les versions específicament dissenyades per al carnet A2. Aquest és el cas de l'Honda ADV 350, supervendes en el seu segment.
Però la competència apreta. El 2025, l'scooter per al carnet A2 més venut és el Zontes 368G. És la mostra que aquests models d'estil trail estan en auge.

SYM exposa les seves armes entre els scooters SUV
L'últim integrant de pes a sumar-se a aquesta corrent és SYM. La marca taiwanesa és un dels líders en el segment dels scooters. D'aquí que s'esperés amb impaciència la seva proposta més emblemàtica.
El SYM ADXTG 400 ve a completar una sèrie SYM ADX estesa en versions 125 i 300. I neix per enllaçar amb un perfil trail sense renunciar a la practicitat urbana.

Amb un preu de 6.999 €, assegurança gratuïta el primer any i cinc anys de garantia oficial, l'ADXTG 400 aterra com a vaixell insígnia de la gamma SYM. I ho fa acompanyat de tecnologia avançada i solucions estructurals poc habituals en la seva categoria.
S'allunya de l'esquema tradicional dels scooters amb el clàssic motor ancorat a l'eix posterior amb transmissió per corretja. Aquest SYM s'aproxima a la configuració d'una motocicleta. Exhibeix motor fixat al xassís, transmissió per cadena i basculant independent.
Com és el SYM ADXTG 400
El motor monocilíndric de 399 cc lliura 35 CV i 37,2 Nm de parell. Està gestionat per un sistema de distribució variable Hyper-VVS que adapta la resposta del motor a cada situació.
El doble eix d'equilibri redueix vibracions i l'embragatge centrífug assegura una acceleració més directa.

En la part cicle, l'aposta és decidida: forquilla invertida de 41 mm, amortidor posterior amb bieletes i xassís reforçat. El sistema de frenada recorre a discos de generosa mida, ABS Bosch i control de tracció desconnectables, la qual cosa permet certa llicència en conducció off-road.
En termes d'equipament, incorpora pantalla LCD a color, Smart Key, presa USB i manillar ajustable. Compta amb espai sota el seient de 32 litres, parabrises regulable sense eines i cubrecàrter reforçat.
El SYM ADXTG 400 és un scooter que pensa, es comporta i es gaudeix com una moto. Una opció que no només amplia la gamma crossover de SYM. Redefineix el que es pot esperar d'un model de la seva categoria.

Més notícies: