Persona amb casc taronja conduint una moto tipus scooter per un camí de terra amb vegetació i muntanyes al fons i un segell vermell amb la paraula SUV a la cantonada superior esquerra
ACTUALITAT

Scooter SUV o Crossover: així són i per què es troben entre els més venuts

Què fa diferent un scooter SUV o Crossover? T'expliquem les característiques dels scooters de moda

No és una categoria oficial, però sí una tendència clara.  Els scooters SUV o crossover han vingut per quedar-se i cada vegada hi ha més models.

El terme ve del món de l'automòbil. I, com allà, fa referència a vehicles pensats per a l'asfalt, però amb un aire més aventurer i polivalent.

L'estètica és el primer tret diferencial. Són scooters que semblen motos trail, amb línies anguloses, defenses, colors terra i un cert toc camperol.

Persona conduint una motocicleta esportiva per una carretera corba envoltada d’arbres
El Zontes 368G és un dels crossover de més èxit. Llandes de radis amb la davantera de 17". Solucions convincents i úniques en el segment | formulamoto

També solen tenir un manillar més alt i ample. Això millora la postura de conducció i dona més sensació de control, sobretot en zones amb sots o urbanes.

Una altra diferència és a les rodes. Molts porten llandes de més diàmetre, de vegades fins i tot de 14 o 15 polzades davant, i  pneumàtics mixtos.

Això permet sortir amb més confiança de l'asfalt. I també ofereix més seguretat en passar per llambordes, ressalts o camins trencats.

Persona amb casc vermell fent un salt en motocicleta sobre un fons de cel amb núvols
No, cap scooter off road pot fer això amb seguretat. La foto és falsa, tot i que sens dubte és cridanera | formulamoto

L'alçada lliure al terra també sol ser més gran. Tot i que no estan pensats per fer enduro, sí que pots afrontar voreres o camins de terra sense por de tocar els baixos.

El seient és una mica més elevat que en un scooter urbà. Això millora la visibilitat a la ciutat, tot i que també obliga a tenir una mica més d'alçada o costum.

En general, l'ergonomia s'aproxima més a la d'una moto que a la d'un scooter tradicional. Però sense perdre la facilitat d'ús automàtica.

Persona amb casc i jaqueta al costat d’una motocicleta platejada aparcada davant d’una rampa d’skate amb grafits
L'ADV 350 de Honda és un dels crossover amb més èxit. Ràpid, còmode i fiable, a més d'atractiu | formulamoto

El motor i la transmissió no varien gaire respecte als scooters convencionals. Però el xassís i la suspensió sí que solen reforçar-se per absorbir millor els impactes.

Aquesta suspensió de més recorregut dona més confort en el dia a dia. I també ajuda si es vol fer alguna escapada fora de l'entorn urbà.

Molts models  inclouen proteccions extra. Paramans, defenses laterals o fins i tot cubrecàrter en els més sofisticats.

Persona conduint una motocicleta tipus scooter per un camí de terra amb vegetació i arbres al fons
El Keeway Vieste ADV és un escúter a bon preu, complet i divertit de portar, a més d'estèticament encertat | formulamoto

Però no s'han de confondre amb motos trail de veritat. No porten marxes, ni són tan eficaces fora de l'asfalt, ni estan pensats per a una conducció off-road seriosa.

Però  com a solució urbana amb estètica aventurera, són un èxit. Especialment si vols un vehicle polivalent per a la ciutat i els voltants.

A més,  alguns ofereixen tecnologia força avançada. Pantalles TFT, control de tracció o fins i tot modes de conducció.

El millor és que no renuncien al costat pràctic. Mantenen l'espai sota el seient i la possibilitat de muntar baguls o accessoris de viatge.

En resum: un scooter SUV o crossover

Persona amb casc taronja conduint una moto tipus scooter per un camí de terra amb vegetació i muntanyes al fons i un segell vermell amb la paraula SUV a la cantonada superior esquerra
En què es diferencien els scooters SUV o crossover dels altres? Bàsicament en l’estètica | formulamoto
➡️ Actualitat

Més notícies: