
Scooter SUV o Crossover: així són i per què es troben entre els més venuts
Què fa diferent un scooter SUV o Crossover? T'expliquem les característiques dels scooters de moda
No és una categoria oficial, però sí una tendència clara. Els scooters SUV o crossover han vingut per quedar-se i cada vegada hi ha més models.
El terme ve del món de l'automòbil. I, com allà, fa referència a vehicles pensats per a l'asfalt, però amb un aire més aventurer i polivalent.
L'estètica és el primer tret diferencial. Són scooters que semblen motos trail, amb línies anguloses, defenses, colors terra i un cert toc camperol.

També solen tenir un manillar més alt i ample. Això millora la postura de conducció i dona més sensació de control, sobretot en zones amb sots o urbanes.
Una altra diferència és a les rodes. Molts porten llandes de més diàmetre, de vegades fins i tot de 14 o 15 polzades davant, i pneumàtics mixtos.
Això permet sortir amb més confiança de l'asfalt. I també ofereix més seguretat en passar per llambordes, ressalts o camins trencats.

L'alçada lliure al terra també sol ser més gran. Tot i que no estan pensats per fer enduro, sí que pots afrontar voreres o camins de terra sense por de tocar els baixos.
El seient és una mica més elevat que en un scooter urbà. Això millora la visibilitat a la ciutat, tot i que també obliga a tenir una mica més d'alçada o costum.
En general, l'ergonomia s'aproxima més a la d'una moto que a la d'un scooter tradicional. Però sense perdre la facilitat d'ús automàtica.

El motor i la transmissió no varien gaire respecte als scooters convencionals. Però el xassís i la suspensió sí que solen reforçar-se per absorbir millor els impactes.
Aquesta suspensió de més recorregut dona més confort en el dia a dia. I també ajuda si es vol fer alguna escapada fora de l'entorn urbà.
Molts models inclouen proteccions extra. Paramans, defenses laterals o fins i tot cubrecàrter en els més sofisticats.

Però no s'han de confondre amb motos trail de veritat. No porten marxes, ni són tan eficaces fora de l'asfalt, ni estan pensats per a una conducció off-road seriosa.
Però com a solució urbana amb estètica aventurera, són un èxit. Especialment si vols un vehicle polivalent per a la ciutat i els voltants.
A més, alguns ofereixen tecnologia força avançada. Pantalles TFT, control de tracció o fins i tot modes de conducció.
El millor és que no renuncien al costat pràctic. Mantenen l'espai sota el seient i la possibilitat de muntar baguls o accessoris de viatge.
En resum: un scooter SUV o crossover

Més notícies: