
Són les motos trail més bèsties i s'inspiren en les que regnen a Superbikes
BMW i Ducati sotmeten els seus rivals al Mundial de Superbikes. I aquests motors serveixen per propulsar les dues motos trail més radicals del moment
El segment de les motos trail de contingut 100% asfàltic és una alternativa que s'ha consolidat plenament al mercat. Algunes d'elles es defineixen per les seves dots turístiques. D'altres, en canvi, opten per un caràcter més extrem.
Entre aquestes últimes destaquen la BMW M 1000 XR i la Ducati Multistrada V4 RS. Són les dues motos trail més potents de l'actualitat.
I estem parlant de xifres al voltant dels 200 CV. En concret, 201 CV per a l'alemanya i 180 CV per a l'italiana. Fa pocs anys t'hauries imaginat motos amb manillar alt amb aquest rendiment?

Totes dues tenen els seus orígens al Mundial de Superbikes. A més, són els dos models que dominen amb autoritat aquest campionat de motos derivades de sèrie.
La M 1000 RR i la Ducati Panigale V4 R han servit d'inspiració directa per a aquests monstres trail. La BMW exhibeix el mateix esquema de motor de quatre cilindres en línia que la seva germana RR. I la Multistrada fa el mateix amb el V4 d'inspiració Panigale.
Com és la BMW M 1000 XR
Anomenar “crossover” la BMW M 1000 XR resulta estrany. És una autèntica RR disfressada de trail per a asfalt. Els seus 201 CV a 14.600 rpm són tota una declaració d'intencions.
Pertany a la família M, composta pels membres més exclusius de les gammes de motos i cotxes de BMW. El terme M XR és l'acrònim de “MaXimizeR”, és a dir, maximització. Perquè tot el seu ésser s'eleva a l'extrem superior.
Utilitza llantes M Carbon o pinces frontals M en colors blaus com la clàssica imatge de competició de BMW. Inclou mode de conducció RACE idoni per a tandes en circuit i silenciador de titani.

La seva electrònica és del màxim nivell i fins i tot incorpora apèndixs aerodinàmics laterals. Accelera de 0-100 km/h en 3,2 s i declara una velocitat màxima superior als 275 km/h. Els necessitaràs…
Com és la Ducati Multistrada V4 RS
L'altra referència màxima entre les trail més esportives és la Ducati Multistrada V4 RS. Dins del complet elenc de variants Multistrada V4, és la que disposa del motor més potent.
Els seus 180 CV a 12.250 rpm s'acompanyen d'una xifra de parell màxim de 118 Nm a 9.500 rpm. La BMW disposa de 113 Nm a 11.000 rpm. Així totes dues declaren les seves diferents personalitats.

Com la BMW, equipa suspensions electròniques i el més exclusiu paquet d'ajudes electròniques a la conducció de la firma.
Incorpora suspensions Öhlins, llantes Marchesini o pinces radials Brembo Stylema. Tot un compendi de tecnologia al servei de les prestacions.
Més notícies: