
A la diana: les millors motos trail per al carnet A2 entre 6.000 i 9.500 €
El mercat de les motos trail viu un autèntic auge, i el carnet A2 n'és el gran motor de creixement
Si en un reportatge anterior vam repassar les opcions més barates, ara fem un pas endavant: les trail de preu mitjà, entre 6.000 i 9.500 €. És el punt dolç del mercat, on es concentren les motos més equilibrades.
Motos prou potents, ben equipades, amb capacitat de viatjar, però encara amb preus continguts davant les trail prèmium.
Repassem totes les opcions disponibles a Espanya, agrupades per marques i amb les seves principals característiques.

Benelli TRK 502X, TRK 702 i TRK 702X: les supervendes de l'A2 (6.290 – 8.090 €)
Benelli és sinònim d'èxit en el carnet A2 des del seu encert amb la gamma 502. La TRK 502 va obrir el camí i la versió TRK 502X va encertar, dins d'aquests límits de preu, amb una fórmula senzilla. Parlem de bon tamany, equipament correcte i preu cridaner.
Amb 47 CV, és una moto ideal que uneix aparença, bones prestacions i equilibri dinàmic.
Per sobre d'elles, les TRK 702 i TRK 702X marquen l'evolució lògica. Un motor bicilíndric de 698 cc i 76 CV limitables, en una moto més gran.
Com amb les exitoses 500, la versió estàndard és més asfàltica, mentre que la 702X aposta per un perfil més off-road amb llandes de radis.

Macbor Montana XR510: l'aposta espanyola (6.799 €)
La marca espanyola Macbor ofereix la Montana XR510, que nosaltres ja hem provat. Hereva directa de la gran XR5. Amb motor bicilíndric de 471 cc i 47 CV continua sent una trail equilibrada, còmoda i molt polivalent.
El seu disseny recorda les grans adventure, però amb una ergonomia senzilla i un preu competitiu, per a un equipament complet.
Una opció molt interessant per a qui vulgui una marca d'origen nacional sense renunciar a qualitat ni fiabilitat. I, sobretot, amb una sorprenent capacitat off-road.

Moto Morini X-Cape 650 i 700: estil italià per a l'A2 (6.440 – 7.190 €)
La italiana Moto Morini ha tornat amb força i ha irromput en el segment de les trail mitjanes gràcies a la X-Cape.
La 650 ofereix 60 CV, suspensions regulables, pantalla TFT i, sobretot, gran presència estètica, amb un estil cridaner i elegant per 6.440 €.
Un esglaó per sobre se situa ara la X-Cape 700, amb 75 CV, millores de part cicle i una estètica modernitzada.
Ambdues combinen disseny italià i bona relació preu/prestacions, situant-se al centre del segment.

Honda CRF300 Rally, NX500 i NC750X: tres opcions per a tots els gustos (7.250 – 9.150 €)
Honda sol cobrir tots els flancs en cadascun dels segments on és present, que són pràcticament tots.
En el cas de les trail per a l'A2 té diverses opcions diferents entre si. Així, la CRF300 Rally és l'opció més campera, amb 27 CV, 153 kg i estètica dakariana.
És la versió superior d'una CRF 300 que queda per sota del rang de preus que hem establert.
La NX500, successora de la molt exitosa CB500X, hereta la posició de referent del segment de la seva predecessora.
Amb 47 CV, suavitat de marxa, baix consum i una enorme fiabilitat, és una trail polivalent, ideal com a primera moto gran.
En l'extrem superior hi ha la NC750X, que amb 58 CV i versió limitable, ofereix un ampli ventall de bondats. Mostra gran confort, buit portaobjectes en el fals dipòsit, excel·lent autonomia i versatilitat.
Per 9.150 €, és la trail més lògica per a qui busca una moto única per a tot. I per cert; més divertida i agradable a la carretera del que t'imagines.

KTM 390 Enduro R i 390 Adventure R: l'escola off-road (6.399 – 7.499 €)
KTM ofereix dues interpretacions del trail lleuger. La 390 Enduro R és una trail-enduro amb suspensions de llarg recorregut, 44 CV i gran agilitat en camp.
La 390 Adventure R, en canvi, barreja aquest ADN amb una estètica més trail, dins dels paràmetres de la marca taronja. ABS en corba, control de tracció, suspensions WP i llandes de 21/18 polzades, en una trail compacta i equipada, molt aconsellable si no busques esperit off-road.

Voge 625 DSX, DS 800 Rally i 900 DSX: tecnologia i equipament prèmium (6.592 – 9.192 €)
La Voge 625 DSX ha sorprès pel seu bon comportament, un equipament intel·ligent i un motor competent, de 57 CV.
Suspensions regulables, modes de conducció, control de tracció, pantalla TFT amb navegació i fins i tot càmera frontal integrada, per menys de 6.600 €.
Una de les trail de l'any, sens dubte, i una de les més completes en el seu rang.
Per sobre, la 900 DSX, amb 95 CV limitables, és ja un indiscutible èxit, liderant llistes de vendes.
És una moto molt, molt equipada. Compta amb plataforma IMU, ABS en corba, quickshifter, radar posterior i control de creuer. També amb TFT i funció mirroring en una moto que ofereix equipament de gamma alta per 9.192 €.
I ben aviat, al llarg d'aquest mes de setembre, arriba una nova DS800 Rally. La més campera de la nova gamma Voge munta un bicilíndric de 798 cc amb 94 CV. És limitable, i afegeix suspensions KYB regulables i llandes de 21” i 18”.
En l'equipament cal destacar pantalla TFT vertical, punys calefactables, càmera frontal i dipòsit de 24 litres, entre d'altres. Tot plegat per un preu tan competitiu com 7.888 €.

CFMoto 450MT, 700MT i 800MT: l'ofensiva viatgera xinesa (6.495 – 8.995 €)
La família trail de CFMoto es planteja com una de les més equilibrades del mercat. En primer lloc hi ha la 450MT, amb motor bicilíndric de 42 CV, xassís lleuger, suspensions KYB regulables i ABS Bosch desconnectable, tot per 6.495 €.
Un esglaó per sobre, la 700MT ofereix un estil més viatger, amb més protecció i motor de 74 CV, consolidant-se com una trail GT interessant dins d'aquest segment.
La 800MT Sport, dins de les opcions superiors de la marca, es manté dins dels límits de preu que hem marcat. El seu preu s'estableix en 8.995€.
Un motor de 95 CV, suspensions regulables, TFT de 8", ABS en corba, modes de conducció i embragatge antirebot.

QJ Motor SRT 600, 700, 800 i 900: varietat per a totes les butxaques (5.999 – 8.833 €)
La gamma trail de QJ Motor és també una de les més completes del mercat, oferint multitud de versions i cilindrades.
La SRT 700 (73 CV) és la porta d'entrada. Per la seva banda, les SRT 800 i 800X ofereixen 92 CV, equipament complet i orientació més off-road en la X.
Al capdamunt hi ha les SRT 900S i 900SX, amb 95 CV, que també hem provat ja. Ofereixen un disseny que competeix directament amb marques europees, mantenint preus per sota dels 9.000 € i un equipament molt complet.
A aquestes podríem afegir la nova SRT 600SX, una moto d'iniciació en el segment. Pot presumir d'un preu molt ajustat, just per sota del nostre límit, en 5.999 €. 47 CV, frens Brembo, suspensions Marzocchi, TFT mirroring i fins i tot punys i seient calefactables.

Rieju / Aventura 500 – Xplora 557 – Xplora 707: opció nacional amb ADN viatger (5.999 € – 7.749 €)
Rieju aposta fort per les trail A2 amb una gamma variada i competitiva. L'Aventura 500, amb un preu de llançament de 6.699 €, és una moto amb plantejament campero. D'aquí la seva llanta anterior de 21".
Disposa de un doble dipòsit que li garanteix autonomies per sobre dels 1000 km.
Però la gamma es reforça ara amb la nova Xplora 557. 5.999 €, un motor bicilíndric de 554 cc i 47 CV, suspensions KYB, frens Brembo amb ABS Bosch desconnectable, llandes de 17" i pantalla TFT de 7” amb connectivitat Mirror Link.
Equipa de sèrie il·luminació Full-LED, defenses i graella posterior, situant-se com una opció asfàltica, ben equipada i estèticament atractiva.
La Xplora 707, per 7.749 €, completa la gamma amb un motor bicilíndric de 700 cc i 70 CV i suspensions KYB regulables. Afegeix frens Brembo, ABS desconnectable, llandes 19"/17" i el mateix TFT de 7" amb connectivitat.
Està orientada a un ús versàtil, amb capacitat de càrrega, i ve equipada amb defenses, ports USB i comandaments retroil·luminats.

MITT TT 555: l'altra espanyola (6.695 €)
Una A2 "de llibre", ben equipada, d'estètica moderna i xifres interessants, a un preu centrat entre les seves rivals. 47 CV per 205 kg, llandes de radis amb la davantera de 19", suspensions regulables i bon equipament.
Porta un espectacular basculant monobraç d'alumini, pantalla TFT, ABS desconnectable i pantalla TFT amb sistema mirror link, en una moto interessant que proclama una nova era a la marca espanyola.
Kawasaki Versys 650: clàssica i versàtil (8.825 €)
La Versys 650 ja és tot un clàssic. Amb 67 CV, limitable, i un confort excel·lent a la carretera, estem davant de tota una referència entre les trail asfàltiques de mig pes.
El seu preu parteix de 8.825 € en funció de colors, acabats i versions diferenciades en l'equipament. Estem davant d'una moto que s'ha anat actualitzant amb control de tracció, quadre TFT o il·luminació LED.

Suzuki V-Strom 650: la veterana equilibrada (9.475 €)
Un altre dels referents històrics de la categoria és, sens dubte, la Suzuki V-Strom 650. Una trail equilibrada i fiable, de 70 CV limitables, gran protecció aerodinàmica i comoditat.
La Suzuki continua sent una aposta segura, que tot i estar a l'ombra de les noves 800, continua oferint molt, dins del preu que hem marcat.

Kove 450 Rally: el Dakar a l'abast de l'A2 (9.499 €)
Kove és una d'aquestes marques sorprenents que estan desembarcant a Europa.
En la seva gamma trail compta amb dos models. Una d'elles és una molt completa i interessant 800. Se surt, en la seva versió Pro -més econòmica- del nostre marge marcat per poc més de 300€ i se'n va als 9.899€.
Però d'altra banda sí que entra la sorprenent Kove 450 Rally, una moto de clara inspiració dakariana, suspensions de llarg recorregut, gran autonomia i 51 CV, que surt en 9.499 €.
Una opció purament aventurera per a qui vol alguna cosa diferent i molt off-road.
Més notícies: