Dona amb expressió molesta i els braços creuats en primer pla mentre una altra persona condueix una moto en una ciutat moderna al fons
ACTUALITAT

En moto no pots tirar pilotes fora: no hi ha discussió

En posar-te als comandaments d'una moto o scooter, el risc és evident des del primer quilòmetre. Ho vols obviar?

Quan circulem en moto, independentment del tipus, marca o model, hauríem de fer-ho respectant uns mínims nivells d'equipament.

Vegem en què consisteix per  posar-ho en pràctica de manera senzilla i econòmica, però sense obviar-ho en cap moment. Seria un greu error.

L'equip necessari vetllarà per la seguretat d'elements crucials per a la teva salut com el cap, les articulacions o les extremitats.

Dona conduint una moto negra al capvespre amb casc i ulleres de sol
Això és un exemple del que no s'ha de fer.. | MITT

La teva salut física és el teu benestar.

Tots ells són punts vitals sense els quals, en bon “estat de revista”, la nostra vida seria molt diferent.

La qüestió és que conservar-los en cas d'un hipotètic accident circulant en moto no resulta en absolut ni complicat ni excessivament car.

Cert és que en comparació amb el patiment de danys físics res té preu…

Sorgeix el gran dilema, per què es roda sense guants, amb sabatilles esportives, amb una jaqueta sense proteccions o casco sense homologar?

Persona conduint una motocicleta blava per una avinguda en una ciutat moderna amb edificis alts i arbres als costats
... i aquest és un altre exemple de com és de fàcil fer-ho bé | SYM

No hi ha excusa possible.

No existeix una excusa vàlida avui dia. D'una banda, el pas del temps ha provocat que els preus hagin patit un ajust de mercat general.

Així, és possible aconseguir un casc integral a molt bon preu, fins i tot per sota de la barrera dels 100 euros.

En realitat, és recomanable situar-nos en un nivell superior d'equipament que tractem en successius articles.

Però ja d'entrada, ens serveix aquesta dada per fer-nos una idea de la realitat, del que és possible... Perquè evitar mals majors no és inaccessible. Al contrari.

Dona somrient conduint una motoneta blanca i vermella per un carrer urbà amb flors i edificis al fons
Així no. La felicitat pot acabar a la cantonada | Peugeot Motorcycles

En moto amb l'equipament mínim imprescindible.

Ja sigui als comandaments d'un scooter, o potser una naked amb carnet de cotxe o custom urbana, no ens servirà qualsevol roba “de paisà”.

Una altra qüestió seria que no trobéssim l'estil que ens agrada i que busquem perquè ens caracteritzi, identificant-nos amb ell.

Avui el catàleg és tan ampli que no només el teixit, sinó també els dissenys, talls i colors obren el ventall a gairebé qualsevol usuari.

Casc de motocicleta blau amb detalls grocs i visera transparent
Si ha de ser aquest... almenys amb una pantalla que protegeixi els teus ulls | MT Helmets

Atenció als cascos molt bàsics.

Comencem amb el que, encara avui, es troba establert com a obligatori circulant en moto amb el carnet a la butxaca: el casc.

Un nivell bàsic de protecció en aquest terreny exigeix un model homologat.

Però  de què serveix col·locar-te el casc sense cordar-lo? Qui et pot garantir que no pateixis un petit ensurt a la cantonada?

Quan juguem a ser endevins no fem més que demostrar el nostre infantilisme.

Trobaràs qualsevol casc obert a un preu tan bàsic com la seva protecció a qualsevol botiga del sector.

Recorda que  la protecció dels teus ulls serà un altre d'aquests punts vitals. Un jet amb pantalla de grans dimensions oferirà mínimes garanties.

Mantén-la neta i en bon estat, lliure de cops o de marques de mans enganxades al llarg de la superfície que dificultin la visió.

Dona de cabell castany clar amb una jaqueta negra amb detalls vermells i un xalec clar a sota, dreta davant d’una paret de formigó
Amb jaqueta tècnica de moto, també a l’estiu | Spìdi

Amb jaqueta sempre, també a l'estiu.

Com diem, la jaqueta de moto avui dia no sempre ens identifica com a usuaris d'un vehicle de dues rodes.

Tanmateix, veiem pilots urbans equipats amb elegants abrics o, a l'estiu, simplement en mànigues de camisa. No té sentit.

Una jaqueta amb teixit resistent a l'esquinçament, ben adaptada al nostre cos amb els ajustos pertinents, és tot el que necessites, no menys.

Perquè una jaqueta homologada resisteix l'abrasió, així com impactes amb proteccions a espatlles i colzes, mínim.

Afegeix-hi una esquena bàsica desmuntable que no sol incloure's com a equipament d'origen i ja estaràs llest per a l'acció.

Un parell de guants grocs de cuir amb petits orificis de ventilació sobre un fons negre
Aquests guants urbans són bàsics. No circulis sense almenys un parell com aquest | By City

Guants per ciutat, per a què?

La resposta és molt senzilla: per evitar les doloroses cures de les quals en sortiràs pràcticament il·lès posant-te'ls.

El que passa amb els guants és encara, si cal, més evident. Fem servir les mans per a tot i no concebem les nostres vides sense poder agafar el nostre telèfon mòbil...

Un cop més s'imposa la lògica i un mal procedir, senzillament, segueix sense tenir sentit.

Un parell de guants homologats tampoc t'exigirà una despesa enorme; de fet, serà del més barat que trobis de l'equip que necessites.

Un cop més, els rigors de l'asfalt exigeixen peces homologades per a tal fi i qualsevol altre producte simplement no serveix per a res.

Troba un compromís mitjà entre protecció i tacte, amb ajustos que impedeixin que surtin disparats en una relliscada.

Recorda que com més llarga sigui la canya, més protecció oferiran.

Persona amb pantalons texans blaus vista des del darrere
No renunciïs al teu estil equipant-te amb pantalons tècnics de qualitat | Spìdi

Pantalons de moto més o menys "casual".

Com la resta d'equipament, el pantaló ha estat fins ara motiu de justificació per anar en moto “ben vestit” amb peces inapropiades.

Ja siguis més o menys elegant en el vestir, més o menys informal, o simplement el que et requereixi cada situació, trobaràs un parell de pantalons per a moto.

Perquè estaran preparats per suportar la força de l'abrasió i  llestos per rebre forts impactes en zones clau com els genolls o els malucs.

No falten aquells en què les proteccions es desmunten fàcilment per l'exterior, per si et molesten en arribar al teu destí.

Solucions i preus en trobaràs de sobres a les botigues de la teva zona… perquè la compra física és molt important.

La talla i l'ajust hauran de ser els que el teu cos requereixi; una altra solució no és en absolut recomanable... o rodar amb talles fora del teu rang.

Bota negra de motorista amb detalls grocs i una petita bandera d’Itàlia al lateral.
Per què rodar amb sabatilles esportives amb solucions com aquesta? | Gaerne

Els peus també són del cos.

Hi ha qui té la falsa sensació de seguretat circulant en scooter per portar-los reposant sobre la plataforma.

En un impacte lateral és possible que sigui la pròpia estructura de l'scooter la que aturi el primer cicle del cop.

Tanmateix, els peus solen trobar-se a mercè dels agents externs més agressius, sobre una plataforma o en un parell d'estribos.

Quins són els punts crítics? La puntera (prolongada cap al lateral exterior), el mal·lèol i el turmell.

Per la seva banda, les canyes d'alçada mitjana ens protegiran un grau per sobre dels calçats de canya baixa, amb el mal·lèol “a l'aire”. Error.

Dos homes somriuen al costat de dues motocicletes enceses en una ciutat il·luminada a la nit.
No descuidis la teva protecció, encara que et moguis amb scooter i per zones urbanes | KYMCO

Hi ha models de tipus esportiu o més elegants i cuidats d'aspecte que ofereixen aquesta protecció, amb els punts vitals descrits reforçats.

Si t'agraden les sabatilles esportives i no vols armar-te amb unes botes de moto, hi ha una solució per a tu.

Cerca a les principals marques del sector un calçat amb els reforços bàsics indicats i que, almenys, compleixin la seva funció en cas de necessitar-ho.

➡️ Actualitat

Més notícies: